Pakket voor een leek die site moet beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Er is mij gevraagd een site te maken voor een sportvereniging.

Ik hoef deze alleen te ontwerpen en verder eigenlijk niet te beheren.

Nu heb ik enige ervaring met Dreamweaver en Joomla.

In mijn optiek is Joomla een goede manier om een site te ontwerpen en daarna door iemand met weinig computer ervaring up to date te houden. Met Dreamweaver heb je natuurlijk altijd het probleem dat je via een FTP-programma zult moeten updaten en voor iemand die geen ervaring heeft met HTML wordt het updaten van zo'n site een moeilijk verhaald (??!!)

Ijn er misschien meer mogelijkheden om dit aan te pakken, want ze hebben nu een site gemaakt d.m.v. Google-sites maar daar kom ik eerlijk gezegd niet veel verder mee.

Wie heeft er een goede tip?
 
Beste TS,

Zoals jij al zegt, heeft degene die de site uiteindelijk moet gaan beheren niet erg veel verstand van computers. Dan is er natuurlijk de mogelijkheid om het html, css, php en noem maar op te gaan leren, maar
1 dit is niet echt handig en
2 er zijn tegenwoordig zat andere mogelijkheden :D

Het makkelijkst is om inderdaad een cms ( content management systeem ) te gaan gebruiken!

Zeker als jij zelf al enige ervaring hebt met joomla dan lijkt mij dit een hele goede optie!
zoals je zelf natuurlijk wel weet is het gemakkelijk om artikelen aan te maken, links toe te te voegen enz.

Ja kan natuurlijk ook naar een ander cms kijken zoals : drupal
Maar je kan bijvoorbeeld ook heel goed wordpress gebruiken als cms !


Naar mijn idee het enigste nadeel van een website met cms is:
Het bouwen van een template is vaak wat ingewikkelder & het verergt wat meer van je hosting provider ( maar dit kost tegenwoordig ook niet meer zoveel )

Maar als bovenstaande geen probleem is, dan hoop ik dat ik je vraag goed genoeg beantwoord heb:p

M.v.g.

Boyd Seltenrijch

( mijn eerste post op dit forum :D :cool:)
 
Laatst bewerkt:
Prima antwoord!

Ik denk dat ik maar voor Joomla ga, want als ik het goed begrijp is het pakket Dupra hetzelfde als Joomla?!
 
Dupra ?
Bedoel je soms Drupal ?

Ja drupal is net zoals joomla ook gewoon een cms, en zo zijn er nog honderd andere.

Maar ik zou gewoon voor joomla gaan want daar had je al eens mee gewerkt
 
Ik bedoel inderdaad Dupral.

Ik ga gewoon verder met Joomla want dat ken ik inderdaad en daar heb ik goede ervaringen mee.

Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan