panda platinum bescherming steeds laag !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tokugawa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De onderstaande info had ik naar Panda gestuurd en die doen er heeeeeeeeeeel lang over om me een bericht terug te sturen dus vraag ik het via jullie.

Versie : Panda Platinum 2006

Gisteren is het beschermingsniveau voor bekende gevaren blijkbaar automatisch uitgevallen en ik kan dit niet herstellen of opnieuw configureren. Alle andere opties werken nog, behalve die voor Trojans, spyware...e.d. Wanneer ik probeer die onderdelen te configureren dan zie ik o.a. dat de lijst "extensies" waar je te blokkeren extensies kan opgeven, vanzelf leeg geworden is. Hoe kan het dat die configuratieopties vanzelf leeg gemaakt zijn en dat heel het beschermingsniveau uitgevallen is terwijl al de andere niveaus nog werken ? + Hoe kan ik dit herstellen, want indien ik dit wil wijzigen dan neemt hij die wijziging niet aan ! Panda is op mijn PC geupdate van 2005 naar 2006 via internet. Ik heb het probleem samengevat grafisch.

Er bevinden zich geen andere antivirus of antispyware programma's op de PC.
Bovendien staat ook windows XP firewall standaard af. Uiteraard omdat ik
Panda gebruik. Plus : ik heb voor alle duidelijkheid GEEN items verwijderd
uit de extensielijst.

De lijst manueel invullen helpt niet. Deze wijzigingen neemt hij niet aan.

Ik vermoedde dat systeemherstel mogelijk uitkomst kon bieden, maar ook dat
helpt niet.

Weet iemand hier raad mee ?

Bijlagen

• configuratie.jpg
    configuratie.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 21
  • status.jpg
    status.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 35
  • extensies.jpg
    extensies.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 24
Ik heb dit ook al voorgehad. Dit is hoe dat ik het heb kunnen oplossen ga naar start,uitvoeren,typ hier services.msc druk op enter en herstart alle services die met panda software te maken hebben dit doe je door er op te klikken en dan op opnieuw opstarten te drukken. Sluit vervolgens even panda af in het systeemvak en herstart. Normaal zou je beveiligingsniveau weer op hoog of normaal moeten staan.

tokugawa zei:
Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De onderstaande info had ik naar Panda gestuurd en die doen er heeeeeeeeeeel lang over om me een bericht terug te sturen dus vraag ik het via jullie.

Versie : Panda Platinum 2006

Gisteren is het beschermingsniveau voor bekende gevaren blijkbaar automatisch uitgevallen en ik kan dit niet herstellen of opnieuw configureren. Alle andere opties werken nog, behalve die voor Trojans, spyware...e.d. Wanneer ik probeer die onderdelen te configureren dan zie ik o.a. dat de lijst "extensies" waar je te blokkeren extensies kan opgeven, vanzelf leeg geworden is. Hoe kan het dat die configuratieopties vanzelf leeg gemaakt zijn en dat heel het beschermingsniveau uitgevallen is terwijl al de andere niveaus nog werken ? + Hoe kan ik dit herstellen, want indien ik dit wil wijzigen dan neemt hij die wijziging niet aan ! Panda is op mijn PC geupdate van 2005 naar 2006 via internet. Ik heb het probleem samengevat grafisch.

Er bevinden zich geen andere antivirus of antispyware programma's op de PC.
Bovendien staat ook windows XP firewall standaard af. Uiteraard omdat ik
Panda gebruik. Plus : ik heb voor alle duidelijkheid GEEN items verwijderd
uit de extensielijst.

De lijst manueel invullen helpt niet. Deze wijzigingen neemt hij niet aan.

Ik vermoedde dat systeemherstel mogelijk uitkomst kon bieden, maar ook dat
helpt niet.

Weet iemand hier raad mee ?

Het kan dat je beveiliging is uitgeschakeld door een virus, voor de zekerheid zou ik een onlinescan doen.

De link is een onlinescan naar Trend Micro Onlinescan

http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

Nielsvds zei:
Ik heb dit ook al voorgehad. Dit is hoe dat ik het heb kunnen oplossen ga naar start,uitvoeren,typ hier services.msc druk op enter en herstart alle services die met panda software te maken hebben dit doe je door er op te klikken en dan op opnieuw opstarten te drukken. Sluit vervolgens even panda af in het systeemvak en herstart. Normaal zou je beveiligingsniveau weer op hoog of normaal moeten staan.

Ik heb dit geprobeerd maar het hielp niet.

Bovendien heb ik nog wat anders gemerkt dat me niet aanstaat : als ik Panda anti-virus service wil herstarten dan krijg ik een foutmelding : fout 0xc0000001: 0xc0000001

De opties Stoppen / Onderbreken / Doorgaan zijn voor die service niet beschikbaar omdat ze zijn uitgegrijsd. :(

Er is altijd nog een optie om panda eraf te gooien en er weer opnieuw op te zetten

Freak46 zei:
Er is altijd nog een optie om panda eraf te gooien en er weer opnieuw op te zetten

Dat dacht ik ook maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niet gemakkelijk zal gaan aangezien ik panda platinum van 2005 naar 2006 heb geupdate via Internet.

Momenteel is heel de zaak terug in behandeling bij de technische support van panda heb ik gemerkt. Het is te hopen dat ze me nu concreet kunnen helpen.

Iedereen nog hartelijk bedankt voor de suggesties tussendoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan