Parameter (Of Type)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik heb een class met een variabel type TRequestType
Code:
    Public MustInherit Class BaseProtocolProvider(Of TRequestType)

Nu heb ik een method waarin dat type word gebruikt
Code:
        Protected Sub FillCredentials(ByVal request As TRequestType, _
                                      ByVal resource As RemoteFileLocation)

Probleem is dat ik in die class nu die var niet aan iets anders kan toekenen, dat niet van TRequestType is, en er ook geen methods op kan uitvoeren (aangezien TRequestType nog niet gezet is). Is er een manier om dit wel te doen? Dus in de bovenstaande method zoeiets:
Code:
request.Credentials = credential

Of is dat gewoon niet de bedoeling, en is er een betere manier om deze code uit te voeren zonder die in elke child class te hebben?

Alvast bedankt :)

Cheers
Jeroen De Dauw

De volgende keer graag een duidelijker vraag stellen. Mijn interpretatie beneden is gebaseerd op wat ik denk dat je vraag is.

Als ik je goed begrijp wil je aan de parameter van je methode rechtstreeks zaken kunnen veranderen. Echter: Omdat je ByVal gebruikt wordt een lokale kopie gemaakt van de doorgegeven parameter. Stel dat je ByRef gebruikt, dan werkt je 'rechtstreeks' op de parameter die je meegegeven hebt aan de methode. Er kan dan dus uitwerking zijn op een variabele buiten de methode.

Voorbeelden+uitleg ByVal en ByRef: hier en hier

Hopelijk heb ik je vraag goed geïnterpreteerd, en heb je (dus) wat aan mijn antwoord.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik vermoed dat myn vraag duidelyk genoeg is voor iemand die met variabele typen kan werken. (zoals er staat - variabele typen - niet type variabelen)

Byval en Byref hebben daar wynig mee te zien.

Toch bedankt voor de poging :)

Cheers
Jeroen

Geen probleem! :)

Ik blijf deze discussiedraad volgen. Hopelijk komt er hulp van anderen voor je probleem.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan