Partitie en installatieproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter katya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

katya

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Mijn computer doet moeilijk. Ik probeer nu al dagen om na een crash nieuwe partities te maken maar die verdwijnen weer na het opnieuw opstarten.

Soms kan ik toch formateren maar dan nog lukt het me nog niet om windows te installeren en blijkt de partitie toch weer te zijn verdwenen. Hij zegt dan: kan windows niet op deze schijf installeren.

Ook vind ik het raar dat ik met fdisk steeds met schijf 2 opstart i.p.v. 1. Ik stel steeds schijf 1 in namelijk en sluit dan af.

Snapt iemand hier iets van?

nog wat

Soms kom ik toch verder en begint hij met het installeren van windows maar dan krijg ik de foutmelding SU-0013 en zegt hij dat hij geen bestanden kan maken op het opstartstation e.d

Wat voor merk/model hardeschijf zit erin?
Kijk eens bij de fabrikant of er een diagnostisch tooltje is om je hardeschijf te controlleren.

Heb dit met verschillende opstartfloppy's geprobeerd?
Download anders hier een andere en probeer het daar opnieuw mee.
www.bootdisk.com

Koppel schijf 2 eens los en laat alleen schijf 1 in je pc aangesloten en dan partitioneren en formateren.

Heb je wel een MS-DOS bootpartitie? Wat zegt FDISK /STATUS??? Het lijkt me dat je schijf nu NTFS is.

Groetjes,
Bennie

sorry

Jullie antwoorden zijn vrij technisch voor mij. Hoe kan ik zien of ik een ms dos boot partitie heb? Ik maak ze steeds aan maar ze verdwijnen steeds en dan zegt hij dus dat er geen partities zijn.

Ik begin ook niet aan het loskoppelen van harde schijven. Ik weet niet eens hoe die dingen eruit zien.
Ik weet ook niet wat voor soort het zijn.

Het lijkt erop alsof het ding naar de winkel moet als ik het zo hoor.

Start op met de opstartdiskette. Achter de prompt geef je het commando: FDISK /STATUS [gevolgd door enter]. Post de informatie die je ziet. Wellicht staat er ook iets bij van "Non-DOS" ofzo.

Het gaat om de info die je in deze link ziet.

Groetjes,
Bennie

Dit zegt hij

Schijf Station MB Vrij Gebruik
1 8754 8754 %
2 8754 100%

C 8754

(1 MByte = 1048576 bytes)

Dat zegt hij

zie je ergens iets staan achter die procenten van FAT , FAT32 , NTFS ?? zo te zien aan jouw gegevens is er iets mis met je fat tabel / bootrecord

probeer anders eens wat anders

start op met de opstartdiskette als je op de dos prompt komt ( A:\ ) typ je fdisk/mbr gevolgt door enter.
je ziet niets gebeuren dat klopt.

typ daarna fdisk en verwijder alle partities.
maak daarna 1 nieuwe aan alleen een C schijf.
restart de pc met de diskette er nog in en als je op de dos prompt komt typ je format C:\u gevolgt door enter.

gaat dit goed dan typ je op de dos prompt weer fdisk en ga je weer alle partities verwijderen en neiuwe aan maken.
nu kun je wel een primaire en een uitgebreide maken met wat jij wilt.
dus bv C en d
restart daarna de pc weer en formateer beide partities.

Er staat niks achter.

Ik wil dat wel proberen met dat /mbr maar dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd want dat had ik elders gezien.

het hielp niks;
als ik fdisk /mbr doe dan zegt hij:
de hoofdopstartprogrammacode is niet bijgewerkt. Is dat normaal?

Staat er ook geen Type en System bij????

Groetjes,
Bennie

nog wat

Oh ja, er is nog een probleem;
heel vaak wil hij niet resetten en dan moet ik hem aan en uitzetten. Is dat erg als ik net fdisk heb gedaan?

Het zijn trouwens 2 quantum atlas scsi harde schijven.

niks

Nee, er staat helemaal niks bij.

En als ik dus naar fdisk ga dan begint hij steeds met schijf 2. Is dat normaal?

Start op met FDISK en kies eens voor optie 5. Post wat je daar te zien krijgt.

Groetjes,
Bennie

Ik krijg dan:

Schijf Station MB Vrij Gebruik
1 8754 8754 %
2 8754 8754 %

Kan het een virus zijn?

even zeggen

Ik vind het trouwens wel heel tof dat iedereen mij hier zo snel probeert te helpen en dat allemaal voor niks!
Waar vind je dat tegenwoordig nog?

Ik kan het wel en heb het ook weer gedaan maar na het opstarten is de partitie op schijf 1 weer weg. Er is nog niks veranderd.

ik neem aan dat je nu tijdens eerste scherm kiest voor een schijf groter dan enz.

kies daar nu eens nee ik heb namelijk een vermoeden dat er op 1 of andere manier een fat16 partitie ingeslopen is.

dus eerste scherm geen Y of J antwoorden maar n en kijken wat je daar ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan