Partities weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke, setup.exe doet niks, dus ik ga even het alfabet af...
Doe anders in plaats van dat setup.exe het commando

DIR

gevolgd door een Enter

Als op het beeldscherm dan de inhoud van de CD wordt getoond zit je goed.

Het is R:
dus er staat R:\>
maar als ik setup.exe doe komt er: CDR101: Not ready reading drive R
Abort, Retry, Fail?
en als ik dir doe staat er:
Volume in drive R is WINDOWS_XP

het is dus R, maar als ik setup.exe doe komt er niks...

= goed mogelijk, maar ik ben ervan overtuigd dat miljoenen mensen hun systeem véél eerder weer in orde hadden met een floppydrive, dan tegenwoordig met al die SATA schijven, Raid Arrays etc. etc.

ik heb geen problemen mee met mijn SATA schijf maar heb wel een andere probleem maar dat terzijde

Het is R:
dus er staat R:\>
maar als ik setup.exe doe komt er: CDR101: Not ready reading drive R
Abort, Retry, Fail?
en als ik dir doe staat er:

het is dus R, maar als ik setup.exe doe komt er niks...

Type eens

DIR/P

en Enter

dat is dus DIR
dan zonder spatie een / erachter
dan zonder spatie een P erachter en dan Enter

Ik lees al de berichtjes natuurlijk.
bij DIR/P komt er hetzelfde te staan:
CDR101: Not ready reading rive R
Abort, Retry, Fail?

Was ook niet voor jou bedoeld (dat berichtje over lezen) Dat jij ze leest is wel helder.

Vooralsnog drie mogelijkheden:

CD is vuil,
CD is defect,
CD speler is kaduuk.

Oke.
Hè, dat is minder.. want ik kan de cd niet schoner maken dan dat ie is...
dan moet ik een nieuwe cd maken met windows xp denk ik, want ik kan me niet herinneren dat die cd-speler kapot was, dat denk ik niet.. hoop ik ook niet...

Had je trouwens gezien dat ik mijn berichtje over de bootdisk . com had ge-edit? Dat je dus niet de 9e maar de 10e van boven moest hebben? Heb je wel de goede bootdisk gedownload?
Zie je bijvoorbeeld tijdens het laden van A: dat er boodschappen met woorden als :

atapi

voorbij komen op het scherm?

Hé, ik had nog een cd, deze det het beter... maar nu staat er bij setup.exe "This program cannot be run in DOS mode."

Had je trouwens gezien dat ik mijn berichtje over de bootdisk . com had ge-edit? Dat je dus niet de 9e maar de 10e van boven moest hebben? Heb je wel de goede bootdisk gedownload?
Zie je bijvoorbeeld tijdens het laden van A: dat er boodschappen met woorden als :

atapi

voorbij komen op het scherm?

ow, nee, het zou ook nog kunnen dat ik de verkeerde bootdisk heb dan, want ik vrees dat ik die niet kan maken.. in deze computer kan zo'n floppy niet meer, of kan zo'n bootdisk ook op cd?

Hé, ik had nog een cd, deze det het beter... maar nu staat er bij setup.exe "This program cannot be run in DOS mode."

Huh?

Dan gaan we naar plan B

Reboot met A:

staat er eenmaal op je scherm

A:>

typ dan

Fdisk

Vervolgens kies je voor de optie om de aanwezige partitie(s) te verwijderen.
Is dit gebeurd, dan kies je voor het maken van een nieuwe partitie, formatteer 'm als FAT 32 en niet FAT 16.

Probeer het nu nog eens:

booten met A, dan R en dan Setup.exe

Laatst bewerkt:
ow, nee, het zou ook nog kunnen dat ik de verkeerde bootdisk heb dan, want ik vrees dat ik die niet kan maken.. in deze computer kan zo'n floppy niet meer, of kan zo'n bootdisk ook op cd?
Hoe heb je dat nu gedaan dan?

Dit betekent vermoedelijk dat je de verkeerde bootdisk hebt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb in ieder geval gedaan wat je zei over de partities: Ze verwijderd, en er eentje aangemaakt.
En ik probeer dus nu even setup.exe opnieuw

Nee, dat werkt dus ook niet, verkeerde bootdisk zal het dan wel zijn :(

Laatst bewerkt:
Tijdens het opstarten vanaf A: móeten er boodschappen voorbij komen met woorden erin als ATAPI CD rom, zo niet, dan heb je de verkeerde bootdisk.

die komt niet voorbij, dus ik heb de verkeerde bootdisk. :confused:
Ik heb nog meer floppy's hier liggen, maar bootdisks kan ik niet vinden helaas...
Kan ik dat programma niet op een cd zetten, en die cd omwisselen voor de windowsxp cd als die er in moet.. dat gaat zeker niet?

Nee.

Wat namelijk op die bootdisk 98SE staan zijn o.a. een autoexe.bat, een config.sys en een command.com. Maar véél belangrijker is dat die SE diskette óók standaard CD drivers van A op de hdd installeert. Pas nádat die drivers zijn overgezet weet de in de machine zittende CD speler dát 'ie een CD speler is.
Zou je hebben geboot met een Windows98 bootdisk (zonder de toevoeging SE) dan zouden er geen CD (Atapi) drivers mee zijn geïnstalleerd en dus weet de CD in de machine niet dat íe een CD is. Dan wordt het lastig om XP vanaf CD te installeren...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan