Partition Magic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slauerhoff

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
130
'k Heb een harde schijf met een C en een D partitie en ik wil deze graag samenvoegen. Na wat gezoek op internet heb ik PM gedownload en op een CD-rom gezet volgens de instructies op de site van PM. Maar ik weet niet hoe ik PM op moet starten. Ik meende de CD-rom gebruiken als opstarschijf bij een reboot, maar dan gebeurt er niks en op de CD-rom staan ook geen executables. Verder heb ik op internet en in diverse fora gelezen dat dit soort operaties zeer riskant kunnen zijn. Kan iemand mij helpen mijn C en D partitie op een veilige manier samen te voegen? Alvast bedankt.
 
Partition Magic kan je ook gewoon als programma binnen Windows starten.

Opzich is het niet zo riskant, maar het gaat wel om een partitie waar Windows opstaat. Er gaat niet vaak wat fout bij partitioneren maar als het fout gaat is het meestal ook gelijk goed fout. Het is handig om voor de zekerheid een back-up van data te maken.

Wat wel handig is om voor het partitioneren te doen is het controleren van de schijf met checkdisk van Windows:
Start - Uitvoeren - chkdsk /f /r - OK - J typen en Enter drukken. Dan wordt de schijfcontrole gestart bij de volgende reboot. Start dus je pc opnieuw op en laat schijfcontrole zijn werk doen. Na de controle start de pc zichzelf automatisch opnieuw op en is de controle afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Maar hoe start ik dat vanuit windows? Op de cd-rom die ik gebrand heb staat geen enkele exe of com file, geen enkel uitvoerbaar bestand. Je bedoelt departitioneren ipv partitioneren? Ik wil nu juist van C en D weer een C schijf maken. Maar wat misschien nog handiger is, bedenk ik me nu opeens, is de C schijf 1.5 x zo groot maken tov de D. Nu nemen C en D beiden 50% van het totaal in beslag. Maar C 75% en D 25% zou voor mij ook een goede oplossing zijn. Zou dit laatste kunnen en zo ja hoe? Heb je Partition Magic daar nog steeds voor nodig?
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg een mail met de vraag of mijn vraag is opgelost en om, indien zo, de status aan te passen. Welnu, mijn vraag is nog steeds niet opgelost. Zie boven.
 
Hoi !

Je moet PM gewoon als programma op je HDD installeren !

Dus wat je met die CD wilt is mij niet duidelijk.

Download hier: http://www.soft32.com/download_151.html even en installeren.

Let wel: de trial-versie heeft niet veel mogelijkheden.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb het bestand gedownload. Als ik het probeer te unzippen krijg ik de volgende (fout) melding.

End-of-central-directory signature not found. Either this file is not a Zip file, or it constitutes one disk of a multi-part Zip file.

Maar stel dat het wel goed was gegaan kan ik dan met deze demoversie mijn C en D partities samenvoegen? Want daar gaat het om. Vr. Gr.
 
Hallo !

Ik heb begrepen dat de trial-versie dat niet kan.

Zeker weet ik dat niet, want ik werk al jaren met dezelfde,betaalde versie.

Greetz,

Harry.
 
De trail versie van PM, kun je wel zien wat het kan, maar niet laten uitvoeren. Je hebt daarvoor de betaalde versie nodig.
 
Gebruik gewoon de live cd van Gparted, branden als een image, en ermee opstarten, kun je alles mee doen wat je wilt, en is nog gratis ook, download versie 2.5.5., die is voor dit probleem het geschikst.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Lange Pier: Ik heb het volgende bestand via je link gedwonload: gparted-livecd-0.2.5-5.iso. Wat moet ik er nu mee doen? Vr.Gr.
 
Tja, Lange Pier, je zal me wel een ongelooflijke sukkel vinden, maar wat bedoel je met 'branden als een image'? Wat is het verschil tussen gewoon branden (een bestand kopieren naar een cd rom) en branden als een image? Moet ik het iso bestand kopieren naar een lege cd rom en die gebruiken als opstart medium??? Ik ben heel benieuwd .... Vr. Gr. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Een image is een echte kopie, dus met de indeling van, in dit geval, ook de cd indeling, en het bestandssysteem.

Met Nero kiezen voor Nero Express, dan voor Image, Project, Kopie en dan voor schijimage of opgeslagen project, kan ook via Burning Rom, daar voor Recorder, Image branden kiezen.
 
Lange Pier. Ok bedankt. Probleem is dat ik Nero niet heb en ik slaag er ook niet in een trial versie te downloaden zodat ik je aanwijzingen op kan volgen. Ik heb zelf ook wel een brandprogramma NTI CD maker. Kan het daar ook mee? Ik probeerde een screen dump van de intruduktiepagina mee te sturen maar dat schijnt te groot te zijn. NTI geeft me de volgende opties:

- CD kopieren
- Gegevens CD
- Audio CD
- Video CD / Super VCD
- Gemengde CD
- CD extra

Hier kan het zeker niet mee he? Vr. Gr.
 
Denk gegevens cd, en dan naar een optie zoeken om een iso image te branden, of Cdburner XP Pro gebruiken, die kan het ook, deze is nog gratis ook.
 
Heel erg dank voor je link. Ik heb CD burner XP gedownload. Maar misschien onnodig :shocked: .. want mijn eigen NTI CD maker geeft me de volgende opties als ik de iso file selcteer om op cd-rw te zetten:

- ISO kopiebestand maken voor CD
- CD maken van ISO kopie bestand

Op de een of andere manier zijn dit inverse bewerkingen maar toch snap ik het verschil niet goed .... :confused:

Ik denk dat 1 van de 2 de goede is maar welke en waarom? Wat is trouwens ISO voor formaat? Vr. Gr.
 
De één maakt en exacte kopie van een cd, met alles wat erop staat, ook het bestandssysteem en de indeling, en de andere maakt van die iso weer een cd, dus van iso naar cd gebruiken.

Iso is eigenlijk en afkorting van een industrie normalistie, dit zijn de ISO standaarden,, in dit geval ISO 9660, de indeling van een cd, maar de images worden ook zo genoemd, lees er hier meer over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan