Partition Magic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hoeft alleen maar elke keer te enteren, je hoeft verder niets in te stellen bij IDE drives, mocht je een SATA schijf hebben, dan dien je de driver voor de chipset waar de schijf aanhangt te installeren.
 
Heb ik telkens ook gedaan; Geenterd. Maar uiteindelijk komt er dit te staan: Fatal Server Error: no screens found. Daarna heb ik de nieuwste versie gedownload en er een image van gemaakt: gparted-livecd-0.3.4-7.iso. Dit blijft steken in veel grijs op het scherm (waar je dus, volgens het windows principe, niet 'bij' kunt komen). :confused:
 
Daarom heb ik die niet aangeraden, de andere is prima, wat bedoel je met "een image van gemaakt"?, een ISO is immers al een image, dacht dat ik dat al had uitgelegd.:confused:

Overigens doet die link van Multidesk het niet met die dubbele http.
Gebruik dus die manier niet, dat werkt helemaal niet.

Overigens is het branden als image de bedoeling dat ook de opstartbestanden erop komen, en Gparted zelf, het lijkt er nu op dat niet alles erop staat.

De enige goeie manier is branden als image, waarom je het nu weer anders doet, is mij een raadsel, en ook het gebruik van de niet goede versie snap ik niet, althans voor leken niet goede versie.:)

Ik maak die dingen voor mensen in een aantal minuten, nu zijn we er al een dag mee bezig.:(

Gebruik overigens rw's, scheelt weer cd'tjes.
 
Hoi !

Off topic: @L.P.: daarom raad ik mensen hier nooit meer Gparted en testdisk aan, die progjes zijn echt niet geschikt voor beginnende computeraars !

Greetz en sterkte,

Harry.
 
Hoi !

Off topic: @L.P.: daarom raad ik mensen hier nooit meer Gparted en testdisk aan, die progjes zijn echt niet geschikt voor beginnende computeraars !

Greetz en sterkte,

Harry.

Nou, nou, het is toch een vrij simpele handelswijze, en ermee werken ook, bij het gros lukt het wel.

Gebruik stiekem ook vaak Acronis Disk Director:) , maar toch.

Het euvel is het branden van die ISO, daar gaat het wel vaker fout, maar de aangever van dit progje, ook iemand op dit forum, was ook een leek en die heeft het allemaal zelf uitgezocht en gebruikt, naar tevredenheid.
 
Hoi !

Tja, maar als een image branden al te ingewikkeld is.......

Greetz,

Harry.
 
;)
Daarom heb ik die niet aangeraden, de andere is prima, wat bedoel je met "een image van gemaakt"?, een ISO is immers al een image, dacht dat ik dat al had uitgelegd.:confused:

Overigens doet die link van Multidesk het niet met die dubbele http.
Gebruik dus die manier niet, dat werkt helemaal niet.

Overigens is het branden als image de bedoeling dat ook de opstartbestanden erop komen, en Gparted zelf, het lijkt er nu op dat niet alles erop staat.

De enige goeie manier is branden als image, waarom je het nu weer anders doet, is mij een raadsel, en ook het gebruik van de niet goede versie snap ik niet, althans voor leken niet goede versie.:)

Ik maak die dingen voor mensen in een aantal minuten, nu zijn we er al een dag mee bezig.:(

Gebruik overigens rw's, scheelt weer cd'tjes.

Maar als een iso al een image is (het programma + opstartbestanden toch?) dan zou ik dat iso bestand toch gewoon naar een cd-rom kunnen kopieren?

Die niet goede versie wou ik gewoon proberen. Kijken of ik daar verder mee kwam. Ik snap nog steeds niet wat er nu eigenlijk mis is gegaan. (Fatal service error: no screens found ???).

Ik gebruik inderdaad rw 's .....
 
Ik durf het nauwelijks te zeggen ... maar; wellicht is deze discussie over GParted wel voor niets geweest, want nu is het me toch gelukt Partition Manager [PM] met booten te starten ...

Vraag aan de heren deskundigen :eek: : Ik wil dus mijn D: bij C: trekken. De D partitie moet eigenlijk gewoon weg. Met PM kan je een partitie resizen. Stel dat ik D resize tot grootte 0 is D dan ook uit het systeem verwijderd of is er dan nog steedfs een partitie D met grootte 0? Ik heb dat geprobeerd en ik kreeg de volgende melding:

Resizing the file system on this partition is not supported. [Currently only Windows NTFS can be resized]. However it is possible to resize the partition anyway and discard all of the data it contains. Continue?

Ik heb hier maar gecancelled. Maar klopt het dat als ik wel ja had gezegd dat ik dan een partitie D: met grootte 0 had gehad en dat de data op D: weg zou zijn geweest?
 
Hoi !

Zijn je partitie's nog fat32 ?

Dan heb je het aardig ingeschat: ja dus.

Vraag: welke PM-editie gebruik je in hemelsnaam ?

Mijn ouwe versie 8.0 heeft geen moeite met fat.

Greetz,

Harry.
 
Nou, sterkte ermee, ik kan je niet verder helpen, dat leidt helaas tot............niets.:eek:
 
Harry:

Zijn je partitie's nog fat32 ? Ja.

Dan heb je het aardig ingeschat: ja dus. Daarom zie ik ook af van het gebruik van PM. Ik wil mijn D partitie helemaal uit het systeem hebben en zo als ik het nu begrijp kan dat niet met PM, alleen resizen.

Vraag: welke PM-editie gebruik je in hemelsnaam ? Maakt niet meer uit, zie boven.

Lange Pier:

Nou, sterkte ermee, ik kan je niet verder helpen, dat leidt helaas tot............niets. Je hebt me prima geholpen. Nogmaals bedankt.


Ik denk dat het het beste is om alle data die ik heb op te slaan op mijn externe HD en dan XP opnieuw installeren. Ik heb dat nog nooit gedaan trouwens. Zouden jullie daarom misschien de volgende vragen nog willen beantwoorden?

1) Wordt de HD bij installatie geformatteerd of moet je dat eerst zelf doen?
2) Kun je bij installallatie kiezen tussen FAT32 en NTFS? Zo ja, wat kan ik beter doen? Is dit misschien afhankelijk van de hardware kenmerken van mijn computer?
3) Kun je bij installatie je HD zo partitioneren zo als ik dat wil? (Geen D: partitie meer, maar 1 hele C:)?

Groeten, Jan
 
Laatst bewerkt:
Nog een keer dan maar.

1, Dat dien je zelf te doen, maak ze wel primair en niet logical.
2, Ja, NTFS heeft daarbij grote voordelen t.o.v. FAT32, veiliger, gaat beter om met de clustering en recovery mogelijkheden, lees er hier iets meer over.
3, Ja.

Maar dat kan ook na die tijd met Gparted.:D

Gewoon de D: partitie verwijderen en de C: vergroten, kan ook met PM hoor.
 
Nog een keer dan maar.

1, Dat dien je zelf te doen, maak ze wel primair en niet logical.
2, Ja, NTFS heeft daarbij grote voordelen t.o.v. FAT32, veiliger, gaat beter om met de clustering en recovery mogelijkheden, lees er hier iets meer over.
3, Ja.

Maar dat kan ook na die tijd met Gparted.:D

Gewoon de D: partitie verwijderen en de C: vergroten, kan ook met PM hoor.

Ok, dank je wel. Ad.1: Hoe doe ik dat? Primair maken ipv logical? De enige manier die ik weet om een schijf te formatteren is: Start / Uitvoeren / format d: / format c:

Dat zal dan wel logical zijn? Hoe moet het primair?
 
Hoi !

Gewoon opstarten van de XP-CD, kiezen voor: installeren.

Er wordt dan gezocht naar evt. aanwwezig OS.

Dan krijg je de HDD-indeling te zien.

Klik op de eerste partitie, kies voor verwijderen.

Daarna voor de tweede: kies voor verwijderen.

Nu krijf je de vraag: Windoes installeren ?

Kies ja, en voor: formatteren als NTFS (NIET: snel).

Daarna begint de installatie en heb je maar 1 partitie !

Greetz,

Harry.
 
Harry, het is mij hartstikke duidelijk! Ik ga aan het formatteren. Bedankt. Ook Lange Pier nog bedankt. Groeten, Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan