partitioneren met paragon partition manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalmania

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Hallo,

Ik heb gelezen dat je een hardeschijf in een vista systeem kan partitioneren met paragon partition manager. Nu ben ik een leek met partitioneren en is mijn vraag hoe ik het beste te werk kan gaan. moet ik een extended partitie of een logische schijf maken. of allebei?

ik heb een HD van 500 GB en wil hem in een gedeelte van 50GB voor windows en andere programma's en de rest voor muziek, filmpjes e.d. is dit een slimme indeling of heeft er iemand tips?

groetjes en alvast bedankt

ik gebruik partition magic werkt ook op vista en is duidelijk probeer dat anders

Hoi !

Als er al Vista op staat, kun je via schijfbeheer zonder tooltje van derden partitie's maken naar wens.

Heb je verder dus geen partition manager o.i.d. voor nodig !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als er al Vista op staat, kun je via schijfbeheer zonder tooltje van derden partitie's maken naar wens.

Heb je verder dus geen partition manager o.i.d. voor nodig !

Greetz,

Harry.

Ik heb daar gekeken en ik moet eerst volume verkleinen en dan van het ongebruikte kan ik een nieuwe partitie maken. de totale groote is 476938 en ik kan 17691 verkleinen. dat is volgens mij veel te weinig. hoe kan ik dat veranderen?

Hoi !

Dat kun je naar keuze veranderen, is slechts een voorstel !

Als je de C-partitie maar niet kleiner probeert te maken dan 40-50 gig.

Greetz,

Harry.

hallo harry,

ik kan de hoeveelheid waarmee hij moet worden verkleind alleen maar lager zetten, niet hoger.
ik heb ergens gelezen dat dat met een wisselbestand te maken kan hebben. als dat zo is, wat moet ik daar dan mee doen?

groetjes ronald

Hoi !

Tja, systeemhersetl uitschakelen en wisselbestand op 0 zetten helpt mogelijk.

Toch begrijp ik het niet: deze week nog bij 2 nieuwe PC's met Vista op HDD's van 320 Gig de Vista-partitie verkleind tot 100 Gig zonder enig probleem !

Dus.....

Greetz,

Harry.

Dat wil ook niet werken. Het wordt trouwens steeds gekker. Ik dacht ik defragmenteer de schijf even, dan is alles mooi opgeruimd, misschien scheeld dat wat. Nu kan ik nog maar 124 MB verkleinen. Ik ga het denk ik proberen met paragon. waarschijnlijk had ik het moeten doen toen ik vista net geinstalleerd had voordat ik de rest erop gezet heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan