Pass gevraagd bij het her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

QJumper

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
114
Hallo mensen =)
ik wil graag een BIOS code dat me kan helpen om mijn pc opnieuw te installeren.
Mijn PC merk is Acer.
Er zijn al eerdere goeie oplossingen tegen mij verteld. Maar ik heb geen verstand van de inhoud van een computer en daarom vraag ik vriendelijk om hulp voor een BIOS password =)
p.s Heb een foto van wat er nu komt als ik mijn pc wil her-installeren en een foto van toen er geen wachtwoord op stond.
Danke..
 

Bijlagen

  • IMG001.JPG
    IMG001.JPG
    25,2 KB · Weergaven: 67
  • IMG003.JPG
    IMG003.JPG
    62 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Dat is denk ik het Setup password. Kan je makkelijk weghalen door het batterijtje op je moederbord er voor een minuut of 5 uit te halen. Daarna kan je de installatie gewoon starten. (Na de 5 min het batterijtje er uiteraard weer instoppen)
 
haha, wow.
ik ben daar dus zo niet goed in
volgens mij weet ik niet eens hoe zo'n moederboard eruit ziet xD
 
Hoe heb je geprobeert om de setup te starten?

Zo te zien door de pc opnieuw op te starten en een toets ingedrukt te houden zodra erom gevraagt wordt, waarna het een wachtwoord vraagt.

@ TS:
image19.png


Die er dus uithalen en na 5 min weer terug stoppen.
 
@Probleempjes, waarom zou hij een BIOS wachtwoord krijgen als hij een setup wil starten:confused:
 
@Probleempjes, waarom zou hij een BIOS wachtwoord krijgen als hij een setup wil starten:confused:

Omdat soms een bios ook de functie voor "Setup Password" heeft.

Bios wachtwoord vraagt het alleen zodra je IN het bios wilt gaan.
 
De TS dacht dat hij de setup in zou gaan. Bij het opstarten krijg je waarschijnlijk de melding: Press F10 for Setup (BIOS dus). Hij dacht dat dat de recovery was. Daarom vroeg ik hoe de TS de setup wou starten.