Pass gevraagd bij het her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

QJumper

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
114
Hallo mensen =)
ik wil graag een BIOS code dat me kan helpen om mijn pc opnieuw te installeren.
Mijn PC merk is Acer.
Er zijn al eerdere goeie oplossingen tegen mij verteld. Maar ik heb geen verstand van de inhoud van een computer en daarom vraag ik vriendelijk om hulp voor een BIOS password =)
p.s Heb een foto van wat er nu komt als ik mijn pc wil her-installeren en een foto van toen er geen wachtwoord op stond.
Danke..
 

Bijlagen

  • IMG001.JPG
    IMG001.JPG
    25,2 KB · Weergaven: 67
  • IMG003.JPG
    IMG003.JPG
    62 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Dat is denk ik het Setup password. Kan je makkelijk weghalen door het batterijtje op je moederbord er voor een minuut of 5 uit te halen. Daarna kan je de installatie gewoon starten. (Na de 5 min het batterijtje er uiteraard weer instoppen)
 
haha, wow.
ik ben daar dus zo niet goed in
volgens mij weet ik niet eens hoe zo'n moederboard eruit ziet xD
 
Hoe heb je geprobeert om de setup te starten?

Zo te zien door de pc opnieuw op te starten en een toets ingedrukt te houden zodra erom gevraagt wordt, waarna het een wachtwoord vraagt.

@ TS:
image19.png


Die er dus uithalen en na 5 min weer terug stoppen.
 
@Probleempjes, waarom zou hij een BIOS wachtwoord krijgen als hij een setup wil starten:confused:
 
@Probleempjes, waarom zou hij een BIOS wachtwoord krijgen als hij een setup wil starten:confused:

Omdat soms een bios ook de functie voor "Setup Password" heeft.

Bios wachtwoord vraagt het alleen zodra je IN het bios wilt gaan.
 
De TS dacht dat hij de setup in zou gaan. Bij het opstarten krijg je waarschijnlijk de melding: Press F10 for Setup (BIOS dus). Hij dacht dat dat de recovery was. Daarom vroeg ik hoe de TS de setup wou starten.

Dus je zal waarschijnlijk de setup moeten starten met een andere toetsencombinatie (is te vinden in de handleiding) Of door middel van herstelschijven.
 
De TS dacht dat hij de setup in zou gaan. Bij het opstarten krijg je waarschijnlijk de melding: Press F10 for Setup (BIOS dus). Hij dacht dat dat de recovery was. Daarom vroeg ik hoe de TS de setup wou starten.

Dus je zal waarschijnlijk de setup moeten starten met een andere toetsencombinatie (is te vinden in de handleiding) Of door middel van herstelschijven.

Inderdaad, in de BIOS heb je waarschijnlijk niet zoveel te zoeken als je een systeem herstel wilt doen.

Wat voor PC praten we over? Merk/type?
 
Niet het bios in ? en hoe wil je dan de cdrom als eerste bootoptie instellen ?

(ja sommige pc's hebben F8 als bootmenu, maar niet alle dus)

Gisteren nog was hier iemand met een nieuwe laptop en ik heb hem verteld, zoals ik tegen iedereen doe:
wijzig GEEN wachtwoord van je bios of router en versleutel absoluut geen schijf, doe dat alleen als je écht veel plezier van je pc wilt hebben. :p:p:p

Wie dat wel doet en daarna bij mij komt klagen heeft pech gehad, daar ga ik dus géén energie insteken. Domheid is een bewuste keus en dara hoef ik niet de dupe van te worden. :p:)
 
Niet het bios in ? en hoe wil je dan de cdrom als eerste bootoptie instellen ?

(ja sommige pc's hebben F8 als bootmenu, maar niet alle dus)

Gisteren nog was hier iemand met een nieuwe laptop en ik heb hem verteld, zoals ik tegen iedereen doe:
wijzig GEEN wachtwoord van je bios of router en versleutel absoluut geen schijf, doe dat alleen als je écht veel plezier van je pc wilt hebben. :p:p:p

Wie dat wel doet en daarna bij mij komt klagen heeft pech gehad, daar ga ik dus géén energie insteken. Domheid is een bewuste keus en dara hoef ik niet de dupe van te worden. :p:)

Het gaat over hoe we de Recovery gebruiken, niet hoe we de bootvolgorde instellen!:eek:
 
Het is een Acer
ik heb op f12 gedrukt
normaal gaat het gewoon zoals het moet.
maar nu moet je een password intypen.
 
AMI Backdoor BIOS Passwords
Reported AMI backdoor BIOS passwords include A.M.I., AAAMMMIII, AMI?SW , AMI_SW, BIOS, CONDO, HEWITT RAND, LKWPETER, MI, and PASSWORD.

Award Backdoor BIOS Passwords
One reported Award backdoor BIOS password is eight spaces. Other reported Award backdoor BIOS passwords include 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598 , ALFAROME, ALLY, ALLy, aLLY, aLLy, aPAf, award, AWARD PW, AWARD SW, AWARD?SW, AWARD_PW, AWARD_SW, AWKWARD, awkward, BIOSTAR, CONCAT, CONDO, Condo, condo, d8on, djonet, HLT, J256, J262, j262, j322, j332, J64, KDD, LKWPETER, Lkwpeter, PINT, pint, SER, SKY_FOX, SYXZ, syxz, TTPTHA, ZAAAADA, ZAAADA, ZBAAACA, and ZJAAADC.

Phoenix Backdoor BIOS Passwords
Reported Phoenix BIOS backdoor passwords include BIOS, CMOS, phoenix, and PHOENIX.

Backdoor BIOS Passwords from Other Manufacturers
Reported BIOS backdoor passwords for other manufacturers include:

Manufacturer BIOS Password
VOBIS & IBM merlin
Dell Dell
Biostar Biostar
Compaq Compaq
Enox xo11nE
Epox central
Freetech Posterie
IWill iwill
Jetway spooml
Packard Bell bell9
QDI QDI
Siemens SKY_FOX
SOYO SY_MB
TMC BIGO
Toshiba Toshiba

Remember that what you see listed may not be the actual backdoor BIOS password, this BIOS password may simply have the same checksum as the real backdoor BIOS password. For Award BIOS, this checksum is stored at F000:EC60.
 
Och jee, juist Acer doet moeilijk. :shocked:

Probeer als niks lukt dit:
Tech FAQ Forum members have reported that they were able to remove their Acer BIOS passwords by simply opening their notebooks and removing the CMOS batteries for 30 minutes.

Once your BIOS password is removed, you will need to press the <F2> key during POST (Power On Self Test) to enter the Acer BIOS setup.
 
lol kijk
normaal doe je de cd in de cdrom en dan re-start je pc en druk je op f12(in mij geval)
en dan kan je gwn re-instaleren
iemand heeft het een pass gegeven ><
 
Hier een site met een passwordrecovery:
http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd

I found working solutsion. I have aspire 1682 and used CmosPwd tool http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd
What i did is i unzipped windows file to c: drive ,then i run cmd
from cmd line type ioperm.exe -i and then Cmospwd_win.exe /k
It will kill cmos and in next reboot type f2 to enter bios , it will take longer time(1-2 minutes) cose it rebuilds cmos and bios is resetted.
No warranties , forks for me.
 
Laatst bewerkt:
Als je nou gewoon eens leest wat ik geschreven heb ?, waar doe ik anders al die moeite voor ? :(:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan