Pass gevraagd bij het her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje!
maar weetje ik ben bang dat ik iets fout doe want echt waar ik weet niet eens wat er allemaal in een pc zit haha!
 
Het kan zijn dat je het al vertelt hebt, maar welke merk en type van pc heb je. Dan zoek ik de handleiding op en kan ik exact zeggen welke jumper het is.
 
ik heb gehoord van mensen dat ook als je je wachtwoord vergeten bent er nog 1 standaard wachtwoord is dat je kan helpen als je je w8woord vergeten bent.

Wat denk je dat ik je gestuurd heb dan ?

Maar goed, je weet het zelf allemaal zo goed, succes met je pogingen, van mij zul je geen last meer hebben. :confused:
 
Ok, ik heb ergens iets gevonden dat kan helpen (maakt gebruik van aimdrs.dat bestand waar ik het eerder over had):

I just confirmed this works on an ACER 5100 (WinXP) and 5104 (Vista).

Booted with Ubuntu 7.10 Live Cd.
Browsed to PQSERVICE hidden partition.
Opened "aimdrs.dat" with text editor. (in root folder)
and "password" PD= "____" and "hint" HD="____"
are given and can be edited.

Ubuntu LiveCD

When you boot to the Ubuntu Live CD and select "Try Ubuntu without changes" from the beginning menu, you can run Ubuntu from the CD.

De Live CD kun je hier downloaden.
Het .ISO bestand kun je dan naar CD branden met (o.a.) Nero (Recorder -> Burn Image...) of met ImgBurn (Write image file to disc).

Het gaat er dus om dat je op de PQSERVICE partitie kijkt, daar in de hoofdmap naar het bestand aimdrs.dat, en daar het Recovery wachtwoord uit haalt. Het is gewoon een tekstdocument.

Succes,

Tijs.
 
Wat denk je dat ik je gestuurd heb dan ?

Maar goed, je weet het zelf allemaal zo goed, succes met je pogingen, van mij zul je geen last meer hebben. :confused:

Jij hebt 100 wachtwoorden gestuurd, niet alle werken mate =)
 
Jij hebt 100 wachtwoorden gestuurd, niet alle werken mate =)

Dacht dat Jedi toch aardig meehelpt, en je uitstekende adviezen gegeven heeft.
En inderdaad, een van deze wachtwoorden zouden je oplossing kunnen zijn, als het je bios password betreft.
 
@QJumper: Graag wat duidelijker terugmeldingen dan "niet opgelost". Ik zie bijv. nog geen heldere reactie op mijn laatste posting (deze)?

Tijs.
 
Maar wat is dat xD, zoveel reacties dat ik sommige niet gelezen heb.
Zou je het duidelijker kunnen vertellen? =3
 
Als je inderdaad het bestand aimdrs.dat kunt vinden én openen, dan moet daar het Recover-wachtwoord in staan dat wordt gevraagd zodra je vanuit de BIOS met toetscombinatie de recovery start.
Nogmaals (zoals al eerder gevraagd, maar geen reactie op ontvangen): het gaat hier puur over een Recovery-wachtwoord, dus niet over een BIOS-wachtwoord.

Tijs.
 
Als je inderdaad het bestand aimdrs.dat kunt vinden én openen, dan moet daar het Recover-wachtwoord in staan dat wordt gevraagd zodra je vanuit de BIOS met toetscombinatie de recovery start.
Nogmaals (zoals al eerder gevraagd, maar geen reactie op ontvangen): het gaat hier puur over een Recovery-wachtwoord, dus niet over een BIOS-wachtwoord.

Tijs.

Het gaat hier wel over een BIOS-wachtwoord ik heb het bij de vraag zelf erbij gezet + FOTO.
hm?
 
Doe maar gewoon wat ik gezegd heb en kijk in dat aimdrs.dat bestand naar dat wachtwoord.
Werkt dat wachtwoord met je recovery, dan had ik gelijk.
Werkt het wachtwoord niet met je recovey, dan geef ik jou gelijk.

Tijs.
 
ik ga niet 2 uur wachtwoorden typen als er mensen zijn die gewoon de goeie naar mij sturen

Meneertje wil de makkelijke weg en ik begin inderdaad steeds meer het idee te krijgen dat het best wel eens zijn eigen laptop niet is.

Als het wel je eigendom is, ga er dan gewoon mee naar een winkel.
Alles wat we je hier aandragen vind je teveel moeite, of je reageert er niet eens echt duidelijk op.
 
Doe maar gewoon wat ik gezegd heb en kijk in dat aimdrs.dat bestand naar dat wachtwoord.
Werkt dat wachtwoord met je recovery, dan had ik gelijk.
Werkt het wachtwoord niet met je recovey, dan geef ik jou gelijk.

Tijs.

Ok is goed!, ik ga het nu doen,
want ik had net cds gekocht xD!
 
Meneertje wil de makkelijke weg en ik begin inderdaad steeds meer het idee te krijgen dat het best wel eens zijn eigen laptop niet is.

Als het wel je eigendom is, ga er dan gewoon mee naar een winkel.
Alles wat we je hier aandragen vind je teveel moeite, of je reageert er niet eens echt duidelijk op.

A: het is geen laptop
B: het is mijn computer , had het op mijn verjaardag gekregen.
C: je zei zelf dat ik niet meer last van je zou krijgen.
 
Is het nou Demo en volledige installatie of binnen windows installeren???
 
Laatst bewerkt:
Sorry,

ik heb het op cd gezet en tijdens de installatie loopt het vast

( Virtuele schijven aanmaken)
en gebeurt niks meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan