Past de Videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een OCZ, en die is super goed.

en ik zou echt een a-merk voeding kopen,
anders kan je misschien niet het maximale halen mt je videokaart!

ik denk dat het een goeie is aangezien mijn oude(van FSP GROUP INC.) ook geen "goed" merk is.. en deze heeft 2 jaar garantie....

Welkom op helpmij nog....

Fsp is wel een goed merk.Maar goed dat doet ff verders niet terzake.Je hebt er geen garantie meer op??

Daarnaast even de volgende vraag waar niemand aan gedacht heeft.
De spec's van je pc bekeken en zie dat er in dat typenr van je verschillende processors kunnen zitten.Graag even een vermelding van degene die je hebt.Aangezien er ook p4 of celeron d ondersteuning is.Stel je zou een simpele p4 of celeron D hebben dan zou deze kaart overkill zijn voor je systeem.
Daarnaast is het wel zo dat als je idd een betere kaart"kan"zetten dat dan een voedingswissel noodzakelijk is.Daar zal je dan in je budget rekening mee moeten houden.Zoals al aangegeven door meerdere mede-helpmij'rs.
Een 500watts is wellicht ietwat overdreven.Een goede 400 zal ook volstaan.Maar goed..een tientje of 4 a 5 ben je dan alsnog kwijt.

Mijn processor is een Quad Core Q6600 en ik heb 2GB RAM

Enkel mijn videokaart is kapot voor zover ik weet en het heeft niets met mijn voeding te maken maar voor de videokaart die ik mij wil aanschaffen moet ik een betere voeding hebben volgens de mensen hier op de forums..mijn pc is nog in garantie
MAAR:
ik heb de winkel gebeld en het herstellen zou ongeveer 4-6weken duren.
ik weet niet zo goed naar wat ik moet kijken bij het kopen van een nieuwe voeding maar ik ben er van overtuigt dat de voeding die ik van plan was om te kopen voldoende energie zal leveren ook al is het niet van een erkend merk.
Het enige dat ik mij nu nog afvraag is of die voeding de juiste onderdelen,...? heeft om met die videokaart te werken.

Laatst bewerkt:
Das mooi dan ....
Dan zou die kaart idd wel kunnen en zijn prestaties wel kunnen leveren.
Zit je alleen nog met je voeding.Die is wat "mager":D

EDIT: zie nu je toevoeging pas.Maar als je pc in garantie valt dan ga je toch niet zelf al iets nieuws kopen!!??

Laatst bewerkt:
EDIT: zie nu je toevoeging pas.Maar als je pc in garantie valt dan ga je toch niet zelf al iets nieuws kopen!!??

Dit heeft te maken met verschillende factoren:
  • ik moet binnen 2 weken een eindwerk indienen
  • ik wil geen 6 weken wachten voor ik weer kan gamen

Maar is die voeding goed genoeg als je kijkt naar aansluitingen enzo?

"Het enige dat ik mij nu nog afvraag is of die voeding de juiste onderdelen,...? heeft om met die videokaart te werken."

heeft het meer pins nodig of PCI-E,..?

Een gewone ATX voeding kopen.

[offtopic] wordt hier zojuist toevallig opgebeld door iemand die een nieuwe laptop wil en die zullen we morgen gaan halen (ik denk aan asus of toshiba...).

Bedankt voor alle hulp

Ik denk dat ik nu alles te weten ben gekomen dat ik moet weten en zelfs nog meer;)

Wat ga je nu doen dan?

Risico lopen met de goedkope slechte kwaliteit voeding met kans op veel problemen of ga je nog even doorsparen voor een voeding waar je de komende tijd plezier aan gaat beleven?

Ja, dit vraag ik mij echt af.
€46 is toch niet veel?
46-15=31 euro duurder is hij slechts.
Dit kan ik van mijn rekening (van een 16 jarige scholier zonder bijbaantje) zelfs betalen.

Ik denk dat de risico op een fout niet zo groot is zoals ik al eens heb uitgelegd:

250w->500w=250w meer om van een 8300GS(27w-verbruik)->9800GT 1GB(ongeveer 116w verbruik) te gaan.

Dus ook al is er veel verlies door een slechte efficientie denk ik niet dat dat verlies veel zal uitmaken omdat ik niet de volledige 500W zou gebruiken.

Je redenatie is leuk, maar klopt gewoonweg niet.

Maar goe, zoals ik en andere al zeiden, je moet het zelf weten. De voeding is toch een onderdeel om vooral NIET op te bezuinigen.

Daarbij heb je nooit antwoord gegeven op de vraag wat de overige onderdelen in je pc eis stellen en is zelfs het gebruiken vaan een 350 watt voding van een a merk een betere keuze dan de keus die je nu maakt.

Wens je veel succes, maar houdt ook een beetje mijn hart vast.

simpelweg omdat ook deze onderdelen stroom gaan vragen van de voeding. De 250 watt is geen slechte voeding, maar te weinig voor de neiuwe videokaart.

Nu wil jij daar een slechte voeding voor terug plaatsen die ook de overige onderdelen van stroom moe gaan voorzien.

Maar goed, Ik bemoei me er verder niet mee. U is door meedere mensen gewaarschuwd.

Ik begrijp dat het alle onderdelen van stroom voorziet en niet enkel de videokaart maar stel dat:

ik vervang enkel mijn voeding door één met 250w meer, dan heb ik dus veel ongebruikte "ruimte" omdat mijn pc maar 250 verbruikte, dus de hoeveelheid dat alle componenten buiten de kaart verbruiken maakt niet uit maar de hoeveelheid dat ik extra(boven de 250 want die van 250 kon alle componenten+de videokaart houden) koop wel.

Er is dus verlies aan warmte maar het verschil in verbruikte W tussen 9800GT(1GB) - 8300GS is denk ik kleiner dan het verschil van de toegevoegde hoeveelheid W van mijn nieuwe voeding - het verlies aan warmte

begrijp je mijn standpunt?

Maar je standpunt klopt niet, b.v.

Een kwalitatief GOEDE A-merk voeding van 250W levert meer en stabieler spanning dan een 450W voeding van een zeer slecht merk en slechte kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan