Payserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuks6

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hallo,
Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn geschreven, maar ik heb toch weer een vraag. Ik wil namelijk een payserver gaan gebruiken om Xbox360 games binnen te halen, en die komen niet zo heel vaak langs, om nog niet te spreken over de games die ik wél leuk vind. Ik heb al een aantal payservers bekeken, onder andere Hitnews en Eweka. Hitnews is goedkoper maar Eweka is sneller (zeggen ze). Over de snelheid heb ik nl een vraag. Ik heb normaal ongeveer 320 kb/s. Ik download met Newsleecher en ik gebruik KPN. Gaat het downloaden sneller als ik een payserver heb of zit ik al aan mijn maximale limiet? Onthoud wel dat ik een gedeeld netwerk gebruik, die gemiddeld deelt over 4 computers, incl. de mijne. Over snelheid ben ik tot heden niet ontevreden, maar meer is altijd wel fijn. Vooral over de prijs en retentie wil ik voldoende hebben, zo wil ik namelijk wel tot 200 dagen retentie hebben voor niet meer dan 6 euro per maand (zakgeld per maand is 25 euro.). Kan iemand mij hiermee helpen?
Sorry als deze vraag al tig keer gesteld heb, evenals de onoverzichtelijkheid van mijn post.

Bij voorbaat dank
Tom.

EDIT: Heb de speed test gevonden, met downloaden haal ik 750 kb/s en met uploaden 450-500kb/s. Alhoewel ik zonder payserver rond de 300 - 250 kb/s download. Ik gebruik KPN.

Laatst bewerkt:
Met een payserver haal je normaal gesproken met downloaden de maximale snelheid van je internet verbinding.
Zelf gebruik ik tot volle tevredenheid Eweka.

Nog een voordeel, buiten de volle internet snelheid met downloaden via een payserver, is de retentie van de bestanden. Deze is veel langer dan zonder payserver.

Retentie is de tijd dat de bestanden op de server beschikbaar is. Bij Eweka is dat 170 of inmiddels 200 dagen.

En hoe gaat het verbinden van de payserver naar KPN in zijn werk? En wat zal ik nemen, Eweka of Hitnews? Ga in iedergeval eerst die trial gebruiken, kijken of het wat is.
Eweka:
- Onbeperkt downloaden
- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone
- Meer dan 400 TB redundante storage online
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%
- Ongecensureerde toegang
- Respect voor uw privacy
- Tot 170 dagen retentie voor binaries groepen
- Retentie groeit naar 200 dagen
- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker
- Toegang tot online control panel
- Geen opzegtermijn
- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support
- Kostenloos SSL beschikbaar

De volgende punten snap ik niet:
- Meer dan 400 TB redundante storage online - Wat heb ik hieraan?
- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone - Wat is "Backbone"?
- Optimale compleetheid van meer dan 99,5% - Waarom geen 100%, heeft dit risico's?
- Kostenloos SSL beschikbaar - Waarom zou het geld kosten en wat is SSL?

bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je het verbinden? Je start gewoon je download programma op, zoals Grabit of Newsleecher, vult de server gegevens en naam/wachtwoord in en klaar!

Tof en simpel! Kan iemand mij nog wat vertellen over de snelheid?(zie aantal posts boven.)

Bij voorbaat dank

Via Eweka haal je min of meer de download snelheid die je gevonden hebt met Speedtest

Hardstikke bedankt allemaal, ik denk dat ik maar de proefperiode uitprobeer van Hitnews en dat ik daarna beslis of ik Eweka of Hitnews neem.

Veel succes en laat het resultaat nog even weten!:thumb:

*knip*
Ik heb alles gedaan wat ze zeiden bij Hitnews. Nu heb ik acht connecties die niet eens willen connecten, dus ik dacht, geen probleem, ik doe het nog wel even met KPN. Dus ik alles terug zetten (nova.planet.nl, 3 connecties) Wisselen ineenkeer de snelheden van 0-200 kb/s!!! Hoe zet ik dit terug? Server adres: nova.planet.nl
Nickname: nova.planet.nl Port: 119
Bots: 3
Priotity: 1

Wat moet ik doen??!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan