pc - 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkieeee

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Budget - ongeveer 700 euro, mag wat meer zijn
Doel - vooral ga ik veel gamen, daarnaast de standaart dingen (internet,msn,mail enz)
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - kan het zelf doen, als het in mijn budget past door de webshop

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? heb ik nog niet, windows 7 64 bit wil ik er graag ophebben... was vergeten ik heb nog een licentie van school liggen, deze kan ik dus gebruiken alleen een CD is dus ook goed (of een plek waar ik die kan downloaden :P)
Andere software? - niks, allemaal downloadbaar :D

Randapparatuur
toetsenbord moet erbij, monitor, muis, boxen en headset heb ik al

kant en klare pc mag ook, maar ik weet dat deze veel duurder zijn dan wanneer je ze zelf in elkaar zet (of laat zetten)

de PC moet de games
call of duty modern warfare 2
left 4 dead 2
blur

aankunnen

ik hoop snel een mooie pc te kunnen aanschouwen

Laatst bewerkt:
oh ik ben trouwens niet echt een fan van intel, maar voor een i5 ofzo maak ik een uitzondering

oh ik ben trouwens niet echt een fan van intel, maar voor een i5 ofzo maak ik een uitzondering

i5 is milieuvriendelijker, maar wel slechter.
Neem de i7 (is wel wat duur), maar heeft meer cores (kernen) en is dus beter :)!

Succes.

als het binnen mijn budget past is een i7 ook prima :P zolang het maar niet minder is dan dat

begin post nog wat aangepast

i5 is milieuvriendelijker, maar wel slechter.
Neem de i7 (is wel wat duur), maar heeft meer cores (kernen) en is dus beter :)!

Succes.

Dat past nooit in een budget van 700 (incl. windows)
En meer kernen is NIET altijd beter.
Beter kwa renderen en videobewerkingen, maar kwa gamen (waar de TS een pc voor zoekt) maakt het weinig uit

hmmm, die pc van mukkel ziet er goed uit, iemand die het daar niet mee eens is?

ja ik,
is een ASRock AM2+ mobo, CPU is AM3. ik weet zelf dat dit kan werken met elkaar, maar qua prestaties is dit niet echt aan te raden.
is ook DDR2-800Mhz RAM, ik ben meer favo van DDR3-1333Mhz: ook betere prestaties tegenover weinig prijsverschil.
is tragere HDD: 16MB cache geheugen terwijl 32MB cache tegenwoordig standaard is; je hebt al voor ongeveer zelfde prijs als deze eentje met 1TB capaciteit van samsung die ook nog wel wat sneller is.

conclusie: dit systeempje is al redelijk verouderd., binnen paar jaar kan je hier niet echt goed meer mee gamen.

ik ga eventjes zelf systeempje samenstellen bij AZERTY.nl, link post ik strax

De Phenom 2 x4 955 is kwa gaming ongeveer vergelijkbaar met de i5 750.

De ATI 5770 is iets sneller als de nvidia GTX260 / ATI 4870.
Bovendien is de 5770, zuiniger, stiller en ondersteunt DX11.

4GB geheugen van kingston, is meer als zat voor huidige games.
Voor de rest zittten de standaard dingen erin, HD, geluidskaartje, dvd brandertje.

De Voedingen van dragon pc's zijn meestal niet van top kwaliteit, maar in dit geval is de 650W erg ruim vergeleken met het systeem. Dit moet geen problemen veroorzaken. Bovendien heb je op deze set gewoon 2 jaar garantie.

Of je kunt een vergelijkbaar systeem samenstellen bij een andere webshop (dit valt bina altijd duurder uit)
Hier bv bij alternate => 756 euro
Exclusief verzendkosten en je moet het spul zelf in elkaar zetten.

Maar dan weet je wel precies wat erin zit.

Edit: en een "extra" dat er mw2 bij zit

Laatst bewerkt:
AZERTY.nl systeempje, is wel 15 euro boven je budget, maar dan heb je ook wel topkwaliteit van onderdelen.

Link

@Mukkel hierboven: alternate is bekend om ietsje duurder te zijn dan azerty. daarom heb ik iets bij azerty samengesteld. En als je de beginpost zou gelezen hebben, zou je kunnen zien dat de TS nog een windows licentie van school heeft liggen, een DVD'tje van windows 7 kan ik hem nog wel bezorgen. gewoon effe me contacteren via Xfire of via me gaming clan (zie userbars in me sig, beide hebben link)

ook heb ik in mijn systeempje een Black edition verwerkt. kost enkele euro's meer maar die kan je gemakkelijker overclocken als je wil. ook heb ik een ietsje recenter moederbord in de samenstelling gestoken die de nieuwste processorreeks ondersteunt (namelijk de AMD Six-Cores)

Laatst bewerkt:
Oww geen windows 7 meer :)

Dan kun je de W7 laten vallen, de 5770 schrappen en de Ati 5830 voor terug nemen.
Deze kaart is beter geschikt voor gaming

en je komt goedkoper uit als met W7

Een 6 core is alleen aantrekkelijk voor renderen videobewerking, kwa gaming maakt het niet veel uit.
De Graka heeft hierin de hoofdrol.

En het mobotje van Alternate ondersteund ook de six core
http://www.overclock.net/amd-motherboards/721905-asus-m4a79xtd-evo-1055t-works-phenom.html

Edit: @ pshyco de TS heeft de begin post aangepast :) in het begin had hij wel windows 7 nodig, vandaar dat ik die erbij zette

Laatst bewerkt:
zien er beiden goed uit :D

MrPsycho ik neem morgen even via xfire contact met je op, ik moet nu weg

nog eventjes doorsparen en dan eindelijk normaal gamen :D (ik ga trouwens voor de opstelling van mukkel, betere kaart + geen gedownloade MW2 meer nodig)

PS: bij die ASUS bundel zit toch ook de processor black edition? net zoals bij die van MrPsycho ga nog niet meteen overclocken maar misschien later zodra er wat meer nodig is

jips hierin zit ook de BE => Black edition

Edit ik zie ook net dat de 5830 een speciale versie is.
Hierbij zit ook een game:

Deze grafische kaart wordt geleverd inclusief: Alien vs Predator OP = OP

Laatst bewerkt:
ok is goed, en @TS: heb jij ook xfire of niet? als je die hebt, kan je me vanaaf anders niet al toevoegen, kan je misschien in me clan :)

ik DENK dat ik je net toegevoegd heb :P psycho202, die naam staat iig op je profiel

De prestatieverschillen tussen de HD5770 en de HD5830 zijn in mijn opzicht te klein vergeleken met het prijsverschil namelijk zo'n 50 euries. Neem dan bijvoorbeeld de HD5770 Hawk die kost zo'n 175 euro en doet het zeker niet minder dan de HD5830, maar scheelt je wel weer zo'n 25 euro :)

ben het eens met hierboven, neem ajb geen HD5830. Mijn lijstje voor gaming GPU =
HD5770
HD5770 Hawk van MSI
HD5850
HD5870
HD5970

dat vind ik dan de best prijs/peformance

met de hawk zit ik zon 21 euro onder mijn budget :D

zit er bij de processor al standaart koelpasta of moet ik die zelf nog halen?

Laatst bewerkt:
Na dat valt wel mee allemaal.

De 5830 hangt netjes tussen de 5770 en de 5850
De 5830 is globaal 20% sneller als een normale 5770

http://benchmarkreviews.com/index.p...sk=view&id=469&Itemid=72&limit=1&limitstart=0

De HAWX is wel 1 van de beste 5770 kaartjes, maar veel sneller is het niet hoor.
Enig verschil tov de "normale" 5770 is dat de core 875 draait ipv de 850 bij een normale.
Iets sneller, een beter koeling, maar dan houd het ook op.

Hij is en blijft langzamer als de 5830.
De 5830 is zelfs meer bang for bug
Tussen de 15 en 20% (vergelijkend met de hawk) meer performance voor 15 procent meer geld.

De 5770 hawk kost 175 en de 5830 199

Edit: koelpasta zit standaard bij de CPU

Laatst bewerkt:
En nog even over de pc van Dragon Computers.

Die wordt gebouwd op basis van
MS-Tech LC-402 kast in zwart, blauw of zilver met een 650 watt voeding, enorme bagger.

Die pc's lijken niet voor niets zo goedkoop daar en.... er zijn al heel wat problemen daarover hier langs gekomen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan