PC advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neerkant

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc en ik heb al een heleboel rond gekeken in de winkel en op internet. Maar op een gegeven moment weet ik eigenlijk niet wat de grote lijst systeemeisen inhoud en wat goed is. Daarom hoop ik dat ik jullie hulp kan krijgen bij het zoeken van een computer.

Ik heb zelf een beedje rond gekeken in het budget van 700-800 euro.

De dingen die ik met de computer wil doen zijn:

- Office
- Branden
- Autocad tekenen (ook in 3D)
- Gamen
- De rest van de basis dingen die je met een PC doet.

Ik zou graag willen gamen op mijn PC. Ik zou willen dat de PC GTA 4 kan spelen.

3 computer waar ik al naar had zitten kijken:

- ATI HD 5830 1Gb
- AMD Athlon X4 635 4x2,9 GHz
- OCZ 1333 MHz geheugen 2x2GB
- Asrock M3N78D nForce 720D chipset (10 USB)
- 1 TB Samsung ecogreen 32MB
- Samsung DVD-Brander 22X speed
- Combat Power 750 Watt silent
- PC Behuizing Advance 8808KP KAPPA

625 euro via een bedrijfje die deze computer zelf in elkaar zet.

- Intel Core i3 530
- 4 GB werkgeheugen
- 500 GB HD
- nVidia GeForce G315 512 MB
- Incl. 22 inch monitor

699 euro bij de Mediamarkt

- Intel Core i7-870 Processor (2,93 Ghz, 8 MB L3 Cache)
- Hitachi 1 TB HD
- ATI Radeon HD5450 videokaart met 1024 MB geheugen
- Samsung 4096 MB werkgeheugen
- LG DVD-RW brander
- MSI moederbord

799 euro bij de Mediamarkt

Dit waren zo een paar PC's die ik tegen ben gekomen. Maar ik kom er zelf eerlijk gezegd niet aan uit omdat ik niet allemaal weet wat nou goed is.

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen en eventueel meerdere mogelijkheden kan laten zien.

Ik zou graag games zoals GTA 4 kunnen spelen.

Met vriendelijke groeten

Hallo ??????,

Ik heb er zelf ook niet super veel verstand van, maar kan je aanraden om er zelf een in elkaar te zetten om of te laten zetten je kent vast wel een computer nerd die dat kan. Ik heb het namelijk ook gedaan, maar koste wel 1155,- eur

wat aanbevolen is voor gta iv is:

Recommended System Requirements

OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3 // als ik jou was zal ik windows 7 Home Premium nemen (is voor jou wel goed denk ik)
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz // als ik jou was zou ik ook iets van intel i3 of i5 processor nemen dat zijn de nieuwste van intel en de beste is de i7 en die heb ik maar die kost ook alleen al iets van 240,- eur
Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista) // voor windows 7 neem ik aan dat je 4gb ram nodig hebt
18 GB Free Hard Drive Space
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870
En een hardeschijf van 250 gb lijkt me voor jou meer dan voldoende

En een motherboard met:
- onboard geluidskaart
- onboard LAN-kaart
- usb 2.0
- een gewone dvd lezer/brander van sony of zo

overige info:

als ik jou was zal ik geen intel i7 nemen dat is voor overbodig.
en windows 7 home premium nemen dan heb je zeker genoeg (met dat media gebeuren enzo)

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd

Groetjes Roald

Hallo,

Ik ken zelf niemand die zoiets in elkaar kan zetten. Dus kan ik denk het beste iets in d winkel kopen of bij alternate ofzo.

Eventueel denk ik wel dat zelf een computer in elkaar moet zetten omdat ik mijn computer een keer helemaal uit elkaar heb gehaald om hem schoon te maken. (Is een kast die volledig uit plexiglas bestaat die nogal smerig was). Maar ik zou niet weten welke onderdelen ik nodig heb.

Ik wil er eigenlijk gewoon voor 700-800 euro het maximale uit halen wat kan voor dit budget.

Grs.

Laatst bewerkt:
hallo,

als ik jou was zal ik dan gewoon naar de plaatselijke pc-shop gaan en daar je eissen stellen dan weten zij er wel raad mee.

dus gewoon zeggen dat er gta iv op wilt spelen.
en dat je voor de systeem eissen dit uitprint: http://kotaku.com/5071543/gta-iv-pc-delayed-final-system-requirements-revealed
en mee neemt.

en als ze vragen voor windows zeg dan maar gewoon windows 7 home premium.

dat wat ik je aanraadt en mischien hebben ze al een standaard pc die aan jou eissen voldoet (dat is namelijk goedkoper)

Groetjes Roald

als ik eerlijk ben zijn de meeste van die pc's niet echt top om spellen mee te spelen
de videokaarten zijn niks of de cpu is iets te traag

ik heb wat samen gesteld bij alternate.nl
pc2y.jpg

deze is beter dan die athlon x4 en heeft een goede game videokaart

er komt nog 55 euro bij van wegen systeem assemblage maar dat komt er pas bij als je het product koopt
dus kom je ongv op 760 euro uit

ik kan ook nog even zoeken of een Core I5 mogenlijk is

Laatst bewerkt:
En de PC zelf in elkaar zetten zou dat ook kunnen of zal dit een te groot risico zijn.

En heb je met losse onderdelen dus meer kans een optimale computer te maken dan een standaart computer in de winkel?

Grs

nee en ja
het is een risico om zelf een pc inelkaar te zetten hier door heb je dus ook geen garantie voor het hele systeem
maar je moet dus wel eenige kennis hebben van computers

en ja je kunt meer bang voor buck krijgen als je losse onderdelen besteld en deze inelkaar laat zetten door zon
bedrijf als alternate of azerty

En zit er eigenlijk dan nog veel verschil tussen de CPU die jij mij hebt aangeraden en een Intel I5

Grs.

Hallo

Ik heb eens bij Alternate met de PC builder gewerkt. Daar heb ik zelf lang eens even zitten kijken wat te kiezen. Dit is er bij mij uit gekomen.

1 xCPUs Koelers
Scythe Samurai ZZ 478, 754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM, 7,2 - 31,07 dB(A), 11,4 - 94,4 m³/h€ 19,99*

1 xGrafische kaarten ATI Radeon HD5000
Sapphire HD5770 € 144,90*

1 xSoftware OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit Windows, NL, 1 licentie€ 89,90*

1 xCPUs Socket AM3
AMD Phenom II X4 965 4x 3400 MHz, 4x 512 kB, 6144 kB, Deneb€ 162,90*

1 xVoedingen meer dan 600 Watt
OCZ StealthXStream 2 600W 600 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, 3 x, 5 x€ 68,90*

1 xBehuizingen Midi Tower
Sharkoon Avenger Economy 4x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 6x 3,5" intern, ATX€ 39,99*

1 xPC-Systemen Garantie
ALTERNATE 2 jaar on-site garantie Alternate PCsystemen€ 39,-*

1 xDVD-reWriters Serial-ATA
Samsung SH-S223C € 17,99*

2 xBehuizingen Koelers
Tacens Aura Ice 120x120x25 mm, tot 76,5 m³/h, 14 dB(A), tot 1200 rpm€ 11,99*
x2 = € 23,98*

1 xMoederborden Socket AM3
Asus M4A785TD-V EVO AMD 785G, ATX, Onboard, 2x PCIe x16 v2.0, AM3€ 81,90*

1 xHarddisks 3,5 inch SATA
Samsung HD642JJ 640 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,08*, Serial ATA/300€ 49,99*

1 xGeheugen DDR3-1333
GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit € 76,90*

Samen inclusief in elkaar zetten kost mij bijna 880 euro. Dit vind ik veel. Is er iets wat minder kan ofzo waar ik op kan bezuinigen.

Ik hoop uiteindelijk onder de 800 euro te komen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Grs. en alvast bedankt

ja dat kan
de voeding, aan 500 Watt heb je genoeg ocz stealthXstream 500w kan ook

en dan neem je deze behuizing
klik
of
klik
er zitten hier al case fans bij
dan kun je die case fans weg doen!

en de GPU kan goedkoper
klik
snoep je zo nog 5 euro weg
en de cpu koeler
klik
hier zolang je niet gaat OC'en is deze koeler prima voor jou systeem

bespaar je zo 47,98 euro

en ja het is meestal wel zo dat een Core I5 sneller is maar zijn daarom ook een stuk duurder

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik weer met behulp van de PC Builder van Alternate een systeem in elkaar gezet.
Ik ben beniewd wat jullie er van vinden.

Heeft de garantie voor 2 jaar eigenlijk wel zin trouwens.

Ik heb de lijst ingevoegd als bijlage.

Alvast bedankt.

Grs

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    76 KB · Weergaven: 67
Sorry nog een bijlage ik was deel 2 vergeten.

Grs.

Bijlagen

• 2.JPG
    2.JPG
    47,8 KB · Weergaven: 57
de garantie heeft altijd zin
als je pc binnen die tijd kuren krijgt kan je deze kosteloos aan spreken
en dat komt vaak genoeg voor
gewoon doen dus!

verder is het wel jammer dat je een trage HDD hebt gekozen dat kan een bottleneck vormen voor de rest van het systeem
als je de kast die ik als advies gaf neemt heb je al die extra fans niet nodig
hier zitten al fans bij!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Deze kast wil ik graag omdat ik hem gewoon heel mooi vind en ja om die 16 euro van de fans ga ik dan ook niet moeilijk over zitten doen.

En als ik nou deze HD pak is die beter?

De WD8000AARS van Western Digital heeft een opslagcapaciteit van 800 GB, een toerental van 7200 rpm en een cache van 64 MB. De 3,5 inch SATA harddisk is voorzien van een Serial ATA/300 interface. De WD Caviar Green harddisks gebruiken minder stroom, blijven koeler en zijn stiller. Deze milieu vriendelijke harddisk is een ideale oplossing voor gebruikers die een stille PC of externe behuizing willen samenstellen. Deze harde schijf is uitgerust met IntelliPower, waardoor de rotatie snelheid varieert tussen 5400rpm en 7200rpm.

Wat denken jullie van dit systeem is het een goed systeem om te gamen zoals GTA 4.

Ook heb ik bij Azerty een game pc gevonden van Tweakers. Daar zit voor 75 euro meer ook een scherm enzo bij. Ik he wel een LCD scherm maar dat is geen breedbeeld en dat is mischien wel mooi bij een game pc.

Dit is de link:
http://azerty.nl/1-1979-292557/tweakers-bbg-budget-game-system.html

Voor welk systeem zouden jullie kiezen.

Ik hoop graag snel een mooie game pc te hebben.

Alvast bedankt

GRS

Is de harde scijf nu wel goed?

En wat denk je van het systeem wat ik samengesteld heb is het hier goed mogelijk om op te gamens zoals GTA 4. Of zou ik er iets aan moeten wijzigen.

Of moet ik voor het systeem van azerty gaan.

Grs.

tis eigenlijk het systeem wat ik als eerst op deze topic gepost hebt
je zult gta 4 hier prima mee kunne spelen

Oke bedank dat ik nu een mooi systeem heb samengesteld. Het klopt ook dat ik het meeste naar aanleiding van jouw systeem gekozen had.

Maar ik zit nu eigenlijk alleen nog mee of het systeem van Azerty van een paar poste terug mischien een betere keus is ivb mooi scherm enzo. Of is de computer zelf van een mindere kwaliteit?

Ik hoop dat ik vanavond mijn systeem kan bestellen.

Grs.

tjah volgens mij kun je met dat budget (meer dan 800 euro)
beter voor een core I5 gaan
die zijn tog een stuk sneller!

voor de PC wil ik eigenlijk niet meer dan 800 euro uitgeven.

Maar omdat je bij Azerty ook scherm enzo er bij hebt is dat mischien nog wel een goede deal omdat ik toch nog een keer een ander scherm wil. Maar als het systeem minder goed is als die ik zelf uitgekozen heb dan doe ik dat niet dan wacht ik nog wel even met het kopen van een scherm.

Dus ik wil eigenlijk nog weten of dat systeem minder is als mijn systeem bij alternate.
Als dit hetzelfd op beter is koop ik bij Azerty met scherm en alles erbij.

Grs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan