PC Anywhere

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hallo,

Ik maak wel eens verbinding met computers m.b.v.
PC Anywhere.
Momenteel lukt het niet (meer) om verbinding te krijgen met een PC met IP-adres: 10.0.0.150
Dit komt bij mij vreemd over. Is dit een IP-Adres dat werkelijk voor kan komen?
PC is verbonden via Planet.

Vr. Groeten,
Pieter-Jan

Dit adres staat bij de details van de netwerkverbiding.
Waar zou ik het adres kunnen vinden van de verbinding?
Ik neem aan in het modem, maar hoe kan ik vervolgens de PC bereiken via PC-Anywhere? M.a.w. wat moet ik invullen bij "instellingen" -> Te besturen netwerkhost-pc of IP-adres?

Bij mij is dat het externe ip-adres van m'n router. Ik denk dat dit bij jou de gateway naar internet is. Daarom staat het ook bij de gegevens voor die verbinding. Ik vermoed dat je voor de betreffende pc toch een ander adres nodig hebt. Kun je achterkomen door op die pc via start-uitvoeren-ipconfig te kijken welk adres je wel moet invoeren. Begint vaak met 192.168.*.*

Geplaatst door PJV
Dit adres staat bij de details van de netwerkverbiding.
Waar zou ik het adres kunnen vinden van de verbinding?
Ik neem aan in het modem, maar hoe kan ik vervolgens de PC bereiken via PC-Anywhere? M.a.w. wat moet ik invullen bij "instellingen" -> Te besturen netwerkhost-pc of IP-adres?

jou ip adres kun je vinden door het volgende in te typen of aan te klikken.

www.mijnip.nl

Gaat het hier nu over een pc in het eigen netwerk of een pc op afstand via internet?

Geplaatst door Sidi
Gaat het hier nu over een pc in het eigen netwerk of een pc op afstand via internet?

Voor een netwerk zou ik persoonlijk geen pc anywhere gebruiken.
En zoals ik het lees is het geen netwerk,maar ja wie ben ik :o

Tja, weet het ook niet. Kan het uit de vraag niet echt afleiden. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld RealVNC voor zowel de pc's in mijn eigen netwerk als over internet voor pc's van anderen die ik in onderhoud heb.

Geplaatst door Sidi

Dit betreft een pc op afstand via internet.
Ik zal morgen eens proberen om het juiste IP-adres te achterhalen via de aangereikte tips en dit in te vullen bij PC-anywhere.

Vast bedankt zover.

Via mijnip.nl komt er de betreffende computer: 81.---.---.---,
Via ipconfig: 10.0.0.138

Beide ip-adressen geven mij geen toegang tot de pc.

Ook zijn het opnieuw geen adressen die je zou verwachten zoals 192.168.........

Heeft nog iemand suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat 81 nummer is het ip nummer wat je van de internet provider krijgt.
dat 10 nummer is van de bijbehorende router.
In die router moet de poort voor pc anywhere nog welopengezet worden?
het 192 nummer is van een internnetwerk.

dus jouw informatie klopt helemaal.
jij wilt van jouw huis naar een ander huis met pc anywhere,
dan heb je dat 81 nummer nodig, in het andere huis moet wel de poort openstaan voor pc anywhere, als de andere computer xp heeft en daar staat de firewal ook nog van aan dan moet er in die firewal ook de pc anywhere poort openstaan anders gaat het niet werken.

en de 192 nummers gebruik je in een intern netwerk dus verschillende computers bij jou thuis verbonden met een router.

In de XP-firewall staat pcAnywhere als uitzondering.
Verder is er nog het modem van planet, maar daar zit zover ik weet geen firewall in. Moet ik hier dan toch een poort open zetten?
(Een router zit er niet tussen.)

je kunt in dat modem komen, dankun je ook kijken of je daar iets ziet van nat instellingen.
of open ports.
als je dat niet ziet dan kun je daar ook geen poort openzetten maar ik denk haast dat dit wel moet.

ik heb al altijd gewoon "extern bureaublad" van windows gebruikt, en mids een goede internetconnectie gaat dat perfect

kben er vrij zeker van dat het een Netwerk IP is,
ik ken pc anywhere zelf niet zo goed...
maar veronderstel dat het een SSH server-client protocol is.
wat je eventueel kan doen is een een trace doen naar het desbetreffend ip en kijken wad hij doet

(start > uitvoeren > cmd > TRACERT *ip* )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan