Pc automatisch starten of Op afstand starten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfspeed

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Ik wil mijn pc op een tijdstip automatisch start en daarna weer vanzelf ga sluiten.
De bedoeling is ik wil op de vakantie ook mijn externe bureaublad gebruiken.Dan doe ik bijvoorbeeld Vrijdag start de pc vanzelf en op zondag sluit die automatisch af.

Is dat wel mogelijk ? Is het mischien ook mogelijk dat ik mijn pc via netwerk/router mijn pc te kunnen starten ? Ik gebruik linksys router.

Alvast bedankt.

opstarten gaat wel, das in te stellen in de BIOS.
afsluiten is wat moeilijker, daar heb je een programma voor nodig.

edit: laat mijn home pc altijd om 9.00 uur aan gaan

opstarten gaat wel, das in te stellen in de BIOS.
afsluiten is wat moeilijker, daar heb je een programma voor nodig.

edit: laat mijn home pc altijd om 9.00 uur aan gaan

om te opstarten heeft iemand ook gezecht ik had vorige week gekeken naar bios maar er stond geen zoeen instelling dat ik een tijdstip kan geven of automatisch opstart instelling.Waar moet dat eigenlijk in bios staan?

meestal onder ''Power Management''

of geef ff de specs van je moederboard, zoek ik de handleiding op, en spit m ff door

Voor het opstarten kijk hier maar eens.
Afsluiten zou kunnen met een batch bestand, geactiveerd met Taakplanner.

meestal onder ''Power Management''

of geef ff de specs van je moederboard, zoek ik de handleiding op, en spit m ff door

Ik heb het zojuist gekeken onder powermanagement om dat te instellen . Ik heb het ingesteld voor iederedag bijvoorbeeld om 10 uur.
Maar het gebeurt verder niks het start niet op.

En ik denk dat het ook mogelijk is een digitale stopcontact te plaatsen tussende computer dat deze stopcontact op een tijdstip stroom geeft. Maar als de stroom naar de pc komt start de pc niet automatsh. Ik denk dat wel te instellen is maar ik weet niet hoe en waar ? Ik had op me vorige pc ook zo gelijk met het stroom start de pc auto. dan hoef ik niet meer naar de start button en ook niet te wakeonlan te instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan