Pc bleef hangen - maar werkte daarna wel weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormbreaker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
1.481
Beste mensen,

Vanmorgen opeens weer een probleem met mijn pc: bij het opstarten bleef hij in een zwart scherm met een wit knipperend cursortje (streepje) hangen. Hij had de BOOT en POST al wel gedaan. Na resetten met de knop startte de pc wel weer op. Omdat ik nog niet zeker van mijn zaak was heb ik de pc volledig afgesloten en weer opnieuw opgestart, zowel het afsluiten en opstarten verliep vlekkeloos. Het probleem met de eerder blauwe schermen tijdens het afsluiten heb ik al een tijd niet meer.

Wat kan eraan de hand zijn? Op internet wordt gesproken over een kapotte/lege mobo batterij maar ik heb mijn pc slechts vier maanden. Bovendien zou hij dan ook weer moeten stranden als ik hem zou herstarten.
Vrijdag moet ik toch naar Alternate voor een toetsenbord wat ik terug ga brengen (helaas door gezondheisprobleempjes nu pas), maar als iemand een idee heeft dat er iets mis is met de pc mag hij het zeggen.
De specs van mijn pc staan in 'Bekijk systeem'.
 
Nee, niets meer aangesloten dan anders, er zat ook geen USB stick in. Op de EXT HDD heb ik niets aangesloten.
 
Met EXT HDD bedoel je toch gewoon het poortje waarop je een externe HDD kan aansluiten? Ik heb twee schijven op de SATA 600 aangesloten, een SSD en een HDD. Ik heb zojuist een schijfcontrole op fouten gedaan en die waren beide foutloos, dus daar ligt het niet aan.

EDIT: je begreep me verkeerd: ik bezit geen externe HDD, dus heb ook geen externe HDD op mijn pc aangesloten.
 
Kijk eens in de bios wat als eerst gaat opstarten. Verander dit eventueel in je harde schijf waar je besturingssyteem op staat.
 
De BIOS bereik je toch met F8 als het gaat BOOTEN? Het zou dus betekenen dat de SSD, waarop mijn besturingssysteem staat, als eerste zal moeten opstarten? Ik zal hem nog wel een paar keer opstarten en aan- en uitzetten. Bij de volgende keer kijk ik even hoe het gaan (pc moet straks ook nog updates installeren) en dan zal ik ook even in de BIOS kijken welk device als eerste wordt gestart.
 
Hoi Stormbreaker,

Heb je de batterij op het mobo wél gecontroleerd?
Het kan nl. best wel zo zijn dat gedurende de tijd dat het moederboard in de winkel ligt, de batterij is leeg gelopen...was bij mijn probleem de oplossing ( ook een vrij nieuw systeem)
 
Moet je de pc daarvoor openmaken? Helaas heb ik er nog garantie op zitten en als ik dat doe ben ik de garantie op de assemblage kwijt waardoor ik bij een defect alles zelf zou moeten uitzoeken. Anders moet de pc komende vrijdag ook mee naar Alternate, dan kunnen zij de batterij controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan