pc blijft hangen in 'Windows-onderdelen configureren', ondanks 100% voltooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijbij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
4
Ik heb sinds eergisteren een nieuwe laptop met Windows 7 Home Premium. Tot nu ging hij bij het afsluiten altijd nog updates uitvoeren o.i.d., waarna hij zichzelf afsloot.

Maar nu blijft hij hangen in het afsluitscherm 'Windows-onderdelen configureren. 100% voltooid. Schakel de computer niet uit.' Daarnaast een rond Windows icoontje dat aangeeft dat hij nog bezig is met iets.

Weet iemand wat er aan de hand is?
 

Bijlagen

  • 2012-02-12 12.58.09.jpg
    2012-02-12 12.58.09.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 363
Blijkbaar gaat het met de betreffende update niet helemaal goed.
Weet je toevallig ook welke het was?

Wanneer dit zo blijft kun je de laptop uitzetten door langer (>4sec) op de on/off knop te duwen.
En daarna vervolgens de laptop weer opstarten.
Mogelijk is de update toch goed geïnstalleerd.
Geeft deze alsnog problemen, dan kun je een systeem herstel naar een punt voor de update overwegen.
 
Nah, geef het even de tijd, & dan bedoel ik meer dan een kwartier na klikken Uitschakelen... Het systeem is nieuw, & heeft even tijd nodig omzichzelf te stabiliseren. Mocht het langer dan een half uur duren, dan mag je, zoals voorgaande respondent al suggereerde, de computer handmatig uit zetten d.m.v. de aan/uit-knop 4 seconden ingedrukt te houden.

Of je kan stomweg wachten... Ik heb het zelf wel meegemaakt dat een in Veilige modus opgestarte computer er bij het afsluiten een half uur over deed om zichzelf af te sluiten.

Terwijl dat normaal ongeveer een minuut kostte...
 
dank voor jullie antwoorden!

Ik heb geprobeerd hem handmatig uit te schakelen (dus min. 4 sec op on/off-knop drukken), maar hier reageert hij niet op.

Het duurt nu al twee dagen. Gisteravond heb ik het scherm dichtgeklapt in de hoop dat hij uit zou gaan of op de standby o.i.d., maar vanmorgen klapte ik hem open: nog steeds het blauwe scherm dat hij bezig is en het ronde icoontje dat maar blijft draaien alsof hij hard ergens mee bezig is...
 
PS ik weet niet om welke update het gaat: ik zag bij het afsluiten alleen de melding (in blauw scherm-fase al) dat hij Windows-onderdelen ging configureren...
 
Beste hulpverleners: ik heb het opgelost!! Heb de batterij eruit gehaald en hem opgestart in veilige modus (met netwerkondersteuning), optie 2 geloof ik.
Dank voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan