PC blijft korte tijd hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

creulcat

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2014
Hallo allemaal,

Mijn eerste post op het forum, dus als ik wat simpele dingen vergeet, wijs me er maar gewoon op!

Ik heb sinds deze week mijn SSD geïnstalleerd in mijn laptop.
Hiervan is mijn laptop zelf een stuk sneller geworden! Bij de installatie is ook Windows compleet opnieuw geïnstalleerd.

Nu blijkt alleen dat mijn pc vaak korte tijd blijft hangen. In de vorm van dat mijn muziek die ik aan het afspelen ben hapert, het toetsenbord niet reageert of een toets blijft plakken, een spel niet reageert.
Als mijn pc weer 'los' komt na iets wat niet meer dan 0,5 seconden kan zijn, schiet mijn spel even vooruit en speelt mijn audio weer normaal af.

Ik heb alle drivers proberen te traceren en te updaten die hiermee te maken kunnen hebben.
Ikzelf dacht aan een probleem binnen de processor en/of de geluidskaart. Maar ik kan er geen pijl op trekken.
Het gebeurt bij zware belasting van de processor maar ook bij bijna geen belasting. het probleem doet zich ongeveer 1x per 3 minuten voor, wat erg storend is.
Het probleem doet zich voor met en zonder oplader. De power settings staan op 'high performance'

Alle hulp is welkom.

PC info/specs:

-HP elitebook 8760W
-Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 2670QM @ 2.20GHz
-8,00 GB Dual-CHannel DDR3 @ 665MHz
-NVIDIA Quadro 3000M, 2047MB
-232GB Samsung SSD 840 EVO
-465GB Western Digital WDC WD5000BPKT-60PK4T0
-NVIDIA High Definition Audio / IDT High Definition Audio CODEC

Laatst bewerkt:
Virusscan van ESET afgesloten met 0 meldingen gelukkig/jammergenoeg

Het probleem is opgelost. Het lag aan een energie-monitor van HP.
Deze is geïnstalleerde. Misschien handige informatie voor iemand anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan