Pc crasht bij opstarten bittorent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CharlieRochester

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
Berichten
18
Waarschijnlijk door het donwloaden van een bepaalde torrent crasht mijn pc nu telkens als ik bittorent start.
Heb reeds proberen bittorent te herinstalleren zonder enige aanwezige torrents, maar dit geeft hetzelfde probleem.
Grafische kaart is net vervangen, ik denk het niet, maar misschien kan er iemand mij gerust stellen dat het niet mogelijk
is dat mijn grafische kaart hierdoor kan kapot gaan. (dus dat software hardware aantast, ik weet dat het kan maar dat lijkt
mij al geavanceerd)
Ik heb reeds vele scans gedaan met verschillende softwares om virussen te verwijderen dus is het geen virus,
dit oa met malwarebytes, eset, hijackthis en combofix.
Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand hier het probleem kan oplossen.

Voordat bittorent volledig is opgestart, komen er eerst grijze strepen in het scherm, wordt het zwart, maar de computer
herstart niet onmiddelijk, het duurt een minuut of 2. Ik wens dit niet meer te proberen omdat ik het gevoel heb dat
het steeds erger wordt naarmate dit gebeurt.


Dank bij voorbaat, Charlie.
 
Verwijder Bittorent eens compleet met Revo Uninstall Free.

Herstart en installeer het programma daarna eens opnieuw.
 
Wat gebeurd er met je temperaturen wanneer je pc vastloopt?
 
Bittorent is niet terug te vinden in de lijst van revo uninstaller. Het is zeker geinstalleerd.
Bestaat er een manier om te checken of het probleem is opgelost zonder dit te moeten uitproberen (start bittorent, crash pc),
De temperaturen kan ik niet checken omdat dit een laptop is en ik geen externe controle heb over de temperaturen, het gebeurt ook zeer snel zonder waarschuwing.

Ik heb geprobeerd om in veilige modus op te starten zonder netwerkmogelijkheden en wat blijkt is dat er geen enkel probleem is bij het opstarten
van bittorent. Nu las ik dat er mogelijk problemen zouden kunnen zijn met de driver van de netwerk/lan kaart als de pc crasht bij het opstarten van bittorent en raden ze aan die up te daten. Voor dit probleem had ik problemen met mijn grafische kaart die nu reeds is vervangen, ik kan het mij niet
100% herinneren maar ik denk dat hij wel eens is gecrasht ervoor. Zou het mogelijk zijn dat de het iets met de driver van de lan kaart te maken heeft.
Dat de pc daardoor crasht omdat de netwerkkaart crasht. In veilige modus zijn er wel veel zaken uitgeschakkeld, ik heb wel niet geprobeerd om bittorent op te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, want dan is het wel duidelijk.

Klinkt dit allemaal wat logisch? Herinstalleren van lan driver proberen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Charlie,

Je geef het aan dat het waarschijnlijk door een bepaalde download met de bittorrent client komt.
Dat is natuurlijk omdat het daarvoor niet gebeurde en dat geeft dan ook het idee dat het gaat om een bestand in één van de bittorrent mappen.

Dus, als je de bittorrent client start dan worden de bestanden in de mappen van de bittorrent client gelezen en bij het lezen van een bepaalt bestand in die mappen gaat het fout.

Ook valt het op dat het beeld op het beeldscherm veranderd doordat er strepen te zien zijn.
Wat dan weer aan de grafische kaart doet denken.

Dat zou dan wel eens kunnen betekenen dat het gaat om een media bestand b.v een .avi of .mp4 bestand enz.
Dit gebeurd bijvoorbeeld als een media bestand corrupt is of als er een codec probleem is.
Het is dan niet mogelijk om met de inhoud van dat bestand om te kunnen gaan en als daardoor de video driver crasht herstart de pc.

In de veilige modus start alleen wat noodzakelijk is op, en zo dan ook niet de volledige video driver.

Je zou eens kunnen gaan uitzoeken waar dat bestand nu precies staat, en dan dat bestand verwijderen.

p.s: Het kan dan wel gebeuren omdat de explorder de bestanden ook gaat inlezen die dan gaat crashen.
En het herstarten van de pc is dan eventueel uit te zetten bij advanced system setings - startup and recovery.

Succes.
 
Vriendelijk bedankt voor u info.
Ik heb reeds het één en ander uitgeprobeerd en één daarvan is bittorent herinstalleren zonder aanwezige downloads of torrents, maar het probleem
bleef bestaan wat dus op dat moment wou zeggen dat het niet aan een torrent of bestand kan liggen, wat niet wil zeggen dat een torrent dit niet
heeft veroorzaakt. Volgens mij zijn de strepen omdat de pc abrupt afsluit.
Dus sinds ik bittorent starte zonder netwerkmogelijkheden lijkt het mij nu daaraan te liggen. Ik zal proberen om na mijn vakantie de driver te herinstalleren en zal kijken of het is opgelost. Ik kan ook bittorent starten met netwerkmogelijkheden en dan weet ik het zeker, maar het lijkt mij
interessanter om gewoon de driver te herinstalleren.
 
Hallo Charlie,

Het is een klein beetje vreemd dat een programma zomaar van de ene op de andere moment een fout in een netwerkkaart driver zou kunnen veroorzaken en dan nog zal daardoor dan de netwerkkaart driver kunnen gaan crashen.
Die op zich weinig met het beeld op je monitor scherm te maken zal hebben en net zoals weer het afsluiten van je pc daarna een gevolg daar weer van is en niet de oorzaak.

Die oorzaak zou dan eigenlijk door iets moeten komen door wat er is veranderd op je pc.
Zoals meschien doordat gene wat er is gedownload met een bittorrent client wat daarvoor niet op je pc stond.
Wat geen vast onderdeel van de bittorrent client op zich zelf is en het herinstalleren van de bittorrent client alleen veranderd niet wat er al is gedownload.

"Bittorent is niet terug te vinden in de lijst van revo uninstaller. Het is zeker geinstalleerd."
Dat komt omdat de uninstaller programma het uninstall bestand van de bittorrent client programma niet kan vinden waarschijnlijk omdat het niet bestaat.
Daardoor blijven ook de verwijzingen in het register van windows bestaan die van die bittorrent client zijn.
Bij een herinstallatie heb je dan ook de kans dat bittorrent dan ook gewoon weer de zelfde register verwijzingen oppakt.
Zoals b.v dan bittorrent ook weer de zelfde map kan gaan gebruiken wat hij als een soort temp map gebruikt waar de downloads staan die nog niet helemaal compleet zijn.

Als je nu bijvoorbeeld eens naar die map toe gaat en je gaat dan naar een map waar je bijvoorbeeld een dvd download (VIDEO_TS) dan kun je zien dat de windows explorder een stukje van die .VOB bestanden gaat lezen.
Waardoor het veranderd en er plaatje met een afbeelding van de film in dat bestand te voorschijn komt.
Dat wil dus zeggen dat je videokaart die afbeelding moet kunnen weergeven.

Dus als bittorrent zo'n bestand gaat lezen om daarmee verder te kunnen gaan met downloaden worden er waarschijnlijk ook instructies naar de driver van de videokaart gestuurd.
Als dan van zo'n bestand die instructies zo erg verkeerd zijn dat de videodriver (kaart) ze niet meer verwerken kan dan gaat het fout wat je ook op het beeldscherm te zien zal krijgen.
 
Ragdoll. Vriendelijk bedankt voor jou gedetailleerde info.
Eerst en vooral, ik vind het ook vreemd dat het aan mijn netwerk driver zou liggen, maar ik ken voor het moment geen andere opties en volg het advies van bittorent, over een pc crash dat door bittorent is veroorzaakt.
Ik heb ook geprobeerd bittorent te herinstalleren en te gebruiken zonder enige torrents en downloads, dan heb ik ook mijn D-schijf ontkoppeld, waar de downloads op staan, uiteraard kan het wel zijn dat er via de torrents voordien op de pc al iets is misgelopen, daar heb ik geen vat op, maar het lijkt mij dan wel dat het niet
meer kan ontstaan door het lezen van een video of ander bestand, sinds ik alles heb verwijderd of ontkoppeld.
U spreekt van tijdelijke bestanden, niet de uitijdelijke download locatie waar de torrent wordt afgewerkt, maar waar kan ik die dan terugvinden want deze kan ik
wel zeer gemakkelijk verwijderen. Ik heb wel het vermoeden dat het gebeurd tijdens het opstarten van de torrents (die al bezig zijn, maar nog niet zijn afgewerkt) en het downloaden (dat waarschijnlijk nog niet is begonnen) en dat is dan het aanspreken van de lan verbinding (als dat het geval is?), maar ik denk dat er niet onmiddelijk wordt gedownload, dat kan ik niet bekijken.
Misschien kan het zijn dat het beschadigen van de netwerk driver is veroorzaakt door het eerder probleem met mijn videokaart, waardoor de pc hoogswaarschijnlijk ook abrupt heeft moeten afsluiten.

Ik waardeer uw input enorm en als u verdere ideeen hebt die ik moet uitproberen hoor ik die graag.
 
Hoi Charly,

Die mappen kun je instellen en weet zo niet wat bij jou client de default instelling daarvan is
Options -> Preferences -> Directories (Opties -> Voorkeuren -> Mappen).
Tja of het zeer gemakkelijk verwijderen is dat moet je nog maar afwachten.;)

Maar vergis je niet in windows, b.v onthoud hij ook waar overal de bestanden allemaal staan zodat hij ze daarna weer makelijker en sneller kan terug vinden.
 
Geen succes met de herinstallatie van de lan driver. Maar ik heb wel wat kunnen testen, in zowel veilige modus als normaal is er geen enkel
probleem zolang het internet niet actief is.

Deze directories heb ik volledig losgekoppeld, zowel mijn externe schijf als mijn d schijf en het deed het nog, na herinstallatie bittorent.
Over het onthouden in windows weet ik niet hoe dit op te lossen, dat zou het kunnen zijn,
de enige oplossing hiervoor is het volledige deinstalleren van bittorent, maar dat lukte niet want het stond niet in het programma, enige advies
hierover en worden mijn downloads zelf dan niet verwijderd, of koppel ik ze los?

Ik heb wel mogelijks nog een andere optie, graag advies hierover. Wat ik wel kan doen is een hercheck van alle torrents, maar de
vraag is lost het probleem hiermee op, zodat hij niet meer dat deeltje moet controlleren die de crash veroorzaakt. Heb ik het correct
en is het dat wat u bedoelde met windows die dit onthoud? (Graag wat uitleg hoe het kan dat de pc hierdoor crasht, omdat ik dit zeer raar vind)
 
Aha het ziet er inderdaad uit als een wat lastig probleem.

Eerst iets wat het abrupt afsluiten zou kunnen veroorzaken.
Van de programma's die in windows zijn opgestart worden delen in het geheugen geladen en die krijgen een bepaalde plek in het geheugen toegewezen.
Dat wordt gedaan door zoiets als een memory manager.
Als er een programma wordt opgestart en die wil de zelfde plek in het geheugen gaan gebruiken die al door een ander programma wordt gebruikt dan crash dat programma.
Nu is het niet zo dat de memory manager met een geldige windows toepassing zomaar een fout zal maken hoor.
Maarja malware zijn nu niet altijd geldige windows toepassingen.
Dus dat je de pc heb gecontroleerd op virussen en malware is zo wie zo al heel goed.
Maar voor als je dat nog niet al heb gedaan zou je de pc eens kunnen scannen zonder dat het internet actief is.
Dat is vanwege omdat malware en virussen vaak door het internet beschermd worden.

Met dat onthouden bedoel ik het register.
Windows onthoud allerlij dingen zoals b.v het bestand en de map waar je een bestand heb gedownload.
Als je dat bestand dan b.v weer ergens naar heb verplaats of heb verwijderd dan blijft wel eens zo'n (oude) verwijzing in het register nog steeds bestaan.
Daar heb je dan een Registry Cleaner voor zoals bijvoorbeeld JV16. (de link is de freeware versie ervan)

Dat andere heeft te maken met een standaard codec van windows maar volgens mij kun je eerst beter eerst even naar de twee andere punten kijken.

Alvast sucses toegewenst.
 
Geen succes. Er zijn zaken verwijderd uit de register, maar dit geeft niets opgeleverd. Ik gebruik regelmatig ccleaner, dus had ik dit al meerdere malen gedaan zonder succes.
Ik heb nog zelf een mogelijkheid om het op te lossen door één voor één te checken of het een bepaalde torrent is die het veroorzaakt en zo de torrent verwijderen, maar dit kan enkel als
het niet voorkomt wanneer ik bittorent activeer en ter zelfde tijd het internet actief is maar natuurlijk zonder dat de torrents zelf op actief/play staan.
Nu zit ik te denken dat het spijtig genoeg niet mogelijk zal zijn sinds ik reeds geprobeerd het bittorent te herinstalleren en te activeren zonder enige aanwezige torrents, dit maakt het zeer vervelend.

Wat kan er nog gedaan worden?
 
Heb je toevallig ook McAfee?
Torrent programma's en McAfee, die zijn niet voor elkaar geschapen.
Als je een torrent programma geheel wil verwijderen van je computer moet je nogal wat weten, een programma als ccleaner zal geen sleutels en waarden verwijderen waar je geen machtiging over hebt, daarbij zullen niet ale waarden door ccleaner gezien worden als niet meer in gebruik en moet je eigenlijk zelf op onderzoek uitgaan.
Heb je wel eens iets handmatig uit het register verwijdert?
Opnieuw installeren helpt ook niks, want als je het uninstalleerd haalt windows de koppelingen weg, de rest blijft gewoon in je systeem aanwezig, maar zal voor de gebruiker niet meer te starten zijn.
Ik gebruik zelf geen toorent programma's, maar heb zelf al veel verschillende software handmatig uit het register verwijderd, en dat kan verschillen per software.
Als ik bijvoorbeeld McAffe handmatig uit een register zou verwijderen omdat andere oplossingen niet meer werken, ben ik zo 3 en half uur zoet er mee, samen met de bestanden en de mappen van het programma moet dan alles uit je systeem weg zijn als een nieuwe install enig effect wil hebben.

Gebruikers van McAfee en torrentprogramma's geven dan uiteindelijk het torrentprogramma op.
 
Laatst bewerkt:
Geen succes. Er zijn zaken verwijderd uit de register, maar dit geeft niets opgeleverd. Ik gebruik regelmatig ccleaner, dus had ik dit al meerdere malen gedaan zonder succes.
Ik heb nog zelf een mogelijkheid om het op te lossen door één voor één te checken of het een bepaalde torrent is die het veroorzaakt en zo de torrent verwijderen, maar dit kan enkel als
het niet voorkomt wanneer ik bittorent activeer en ter zelfde tijd het internet actief is maar natuurlijk zonder dat de torrents zelf op actief/play staan.
Nu zit ik te denken dat het spijtig genoeg niet mogelijk zal zijn sinds ik reeds geprobeerd het bittorent te herinstalleren en te activeren zonder enige aanwezige torrents, dit maakt het zeer vervelend.

Wat kan er nog gedaan worden?

Al via zoeken, evenvwr.msc in logboeken gekeken waar het fout gaat?
En krijg je geen bsod met een foutcode zoiets als 0x00000000 en de naam van het bestand wat het veroorzaakt?
Of met,
http://www.resplendence.com/whocrashed
 
Erik777:
Macfee heb ik niet. Ik heb eset en malwarebytes. Nog nooit iets zelf verwijderd uit register.

Lange pier:
Ik heb nu in het logboek gekeken, lukte niet met evenvwr.msc, maar ik heb daar geen ervaring mee, op het eerste zicht lijk ik niets te vinden. Ik heb nog nooit een foutmeding gekregen hij sluit af zonder
waarschuwing. Mijn pc werkt wel trager als hij zo plots wordt afgesloten. Die site moet ik nog bekijken. Ik waardeer jullie hulp enorm. Mocht je nog opmerkingen hebben hoor ik die graag.
Misschien een software die het programma volledig verwijderd, reeds geprobeerd maar vond de software niet. Het ram geheugen kuisen?
 
Ik hoor geregeld dat mensen die torrentprogramma's gebruiken plots door het torrent programma een BSOD krijgen, gebruiken ze het torrentprogramma niet, dan blijft de BSOD uit.
Dus, het ligt niet aan je hardware, niet aan windows maar aan het torrentprogramma waar je alles peer to peer mee kan downloaden.
Je kan je natuurlijk afvragen wat je met het programma gaat doen.
Het downloaden voor thuisgebruik is niet verboden, maar het verspreiden wel, en het mogelijk maken ook.
Ik denk dat je wanneer je met torrentprogramma's lekker aan het downloaden bent, je automatisch ook tegenstanders hebt. Zoals o.a. de stichting brein.

Uiteraard gaan ze dat geld weer via heffingen op data dragers heffen, aangezien ze op die illegale praktijken maar geen vat kunnen krijgen.
Dus straks betaald iedereen weer voor alles wat jij gratis download.

Er is nog nooit zo lang ik weet een programma geweest voor dit soort doeleinden zoals vroeger kazaa en limewire, die het altijd maar goed blijven doen.
uiteindelijk breekt altijd weer de pest uit op een pc waar dat gebeurd, leuk of niet, het is altijd al zo geweest.
Vergeet niet dat dat soort programma's veel poorten openen.

Een neef van mij doet het zo, die gaat door tot het systeem weer crashed, en zet windows er weer opnieuw op tot de volgende crash, doet hij ook al jaren zo.
 
Laatst bewerkt:
Erik777:
Bedankt voor je input, maar ik heb nog nooit problemen gehad met het downloaden via torrents, ik denk dat het moet gekomen zijn door een eerdere crash doordat mijn grafische kaart niet meer werkte zoals het
zijn moet. Ik dacht er ook aan te downloaden op een afzonderlijke pc, maar dit zal voor later zijn, ik heb deze pc en het programma verlopig nog nodig, maar toch bedankt voor de bevestiging van een goede tip.

Nog andere oplossingen, want hier weet ik echt geen raad mee en sukkel hier al zolang mee. Kan ik vinden via het logboek wat het probleem is en mogelijks iets verwijderen die dit verhelpt?
Waar ik ook nog aan dacht is, vermijden dat de pc crasht zodat ik de foutmelding kan zien, maar de vraag is dan of ik het probleem hiermee kan oplossen?
 
Hoeveel partitie's heb je op je interne schijf? als je er meer dan 1 hebt en genoeg ruimte kan je windows 2 keer installeren. Op elke partitie kan je 1 x een besturingssysteem installeren.
Als je wilt weten of het aan het torrentprogamma ligt als je bsod verschijnt zodra je het torrentprogramma opent, gebruik het programma 1 week niet.
Deinstalleer het eventueel, als je dan 1 week geen bsod's hebt, waar zou het dan aan liggen?

Of misschien heb je nog een systeemherstelpunt van voor je bittorrent installeerde?
 
Laatst bewerkt:
Erik: Ik heb het al een tijdje, maar het gebeurd altijd alleen als ik bittorent start, het gebeurt niet als ik de internet verbinding uitschakel.

Ik heb het programma "whochrashed" geinstalleerd en hieronder kwam hetvolgende.

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 18/01/2013 19:53:13 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\012113-28641-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7CC40)
Bugcheck code: 0xC5 (0x6E5F, 0x2, 0x0, 0xFFFFF800033BDDD3)
Error: DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the system attempted to access invalid memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

One crash dump has been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan