Pc crasht bij opstarten bittorent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een driver bug, heeft bittorent toevallig ook *.sys bestanden in je systeem gezet?

Misschien moeilijke vraag, maar weet je de mappen te vinden die bittorent op je pc installeerde en zie je in de map C:\Windows\System32\drivers misschien sys bestanden van bittorent?
check de details, menu Beeld, Details selecteren, fabrikant, bedrijf, kijk maar eens welke details je kan selecteren.

Een corrupte driver wordt in de foutmelding gezegd die te veel naar het geheugen wil schrijven, of naar geheugenadressen die in het geheugen niet bestaan.
En .SYS bestanden zijn drivers, verwijder niks als je iets vindt, met sys bestanden moet je erg voorzichtig om gaan zal je begrijpen,
in de map C:\Windows\System32\drivers staan driver bestanden, de map zegt het al, van je hardware.

Zodoende, kan je wel stellen dat het torrentprogramma de veroorzaker is, of in ieder geval het .SYS bestand wat door bittorent gestart wordt of gebruik van maakt en dan corrupte bewegingen maakt, resultaat is bsod.
Ook al zou je dat bestand vinden, wil niet zeggen dat je het probleem met bittorent direct oplost.
Of het via een eigen sys bestand van het programma gebeurd, of deze via een bestaande driver het geheugen verkracht weet ik ook niet, wel dat een sys bestand een driver is.

Wat ik wel weet is dat je niet de eerste bent, en ook niet de laatste zal zijn die bsod schermen krijgt van bittorent, mutorent, of welk torrent programma dan ook.

Oplossing zou zijn, alle mappen en bestanden van het programma opsporen en in een map op het bureaublad zetten.
alle benamingen kunnen dan belangrijk zijn als je alle sleutels en waarden die bittorent aan het register toe heeft gevoegd zou gaan verwijderen.

Als je dat zou lukken, wat ik als je dat niet gewend bent niet aan ga raden, zou je een kleine kans hebben dat als dat echt schoon is en je zou bittorent weer installeren je een kleine kans hebt dat je het een tijdje kan gebruiken tot de volgende bsod schermen zich weer vertonen.

En dat is in het geval van bittorent een klus die erg lang kan duren.
Begrijp me goed, dit is geen kinderspul wat je installeerde, het is geen software voor gebruikersdoeleinden die je in de winkel koopt met garantie. Het is eigen risico software, zo zou je dat kunnen noemen.

Maar ik verwacht dat als je bittorent gewoon verwijdert en niet meer in dit systeem gebruikt je windows verder wel ok is. Dus kan je dat als opgelost zien, in deze windows 7 rubriek.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik dit probleem vermijden door een virtuele os te plaatsen op mijn bureablad of D schijf met link naar bureaublad? Als ik mac os zou gebruiken om te torrents te downloaden en op het internet te surfen kan ik dan
problemen als deze vermijden en ook virussen en malware veronderstel ik? Als ik zo een virtuele os gebruik heb ik dan 100% zekerheid dat niets mijn standaard windows nog kan vervuilen/beschadigen maar enkel de
virtuele os? Dan hoef ik enkel deze te herinstalleren, wat mij zeer simple lijkt? Ik ben benieuwd.
Ik hoor rond mij mensen praten (meestal zonder kennis van zaken en verkeerde conclusies) dat bittorent de hardware zou kunnen beschadigen. (Ik bedoel hiermee het downloaden van, laten we zeggen veel torrents =
1000 tal up en download). Ik denk, na wat ik al gelezen heb, dat het niet het geval is, goede koeling is belangrijk door het extra werk die er verricht word, misschien noodzakelijk, maar meer dan dat is het niet, wat ik al doe trouwens.
 
Hardware zal er ook niet door stuk gaan, maar je drivers krijgen van bittorrent nu verkeerde data.
Dus wat ik uit de foutmelding kon halen was dat bittorent via een driver data naar het geheugen wil schrijven, dat is nog ok, alleen schijnbaar wil bittorent dat doen naar geheugen gebieden die niet bestaan, en dat veroorzaakt een BSOD.
Aangezien het geheugen ingedeelt is in verschillende adressen, en de getallen die bij die adressen horen waar bittorent het naartoe wil schrijven is dan invalide, zoals je in de foutmelding ziet.
De oplossing, bittorent zal van je systeem verwijdert moeten worden alsof die nooit heeft bestaan.
Nou, revouninstaller is dan volgens Lange Pier een programma waar je dat mee kan, dus probeer dat eens.
 
Laatst bewerkt:
Hoe hete het uitvoerbare bestand van bittorent?
Hoe hete de installatie map van bittorent?
Zijn goeie benamingen om in het register eens op te zoeken.
In het register check je op sleutels van het bittorent programma op de volgende locatie ook.
HKEY_CURRENT_USER\Software
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE

Voor je software verwijdert informatie verzamelen over de mappen, bestanden en locaties door te zoeken zou je verder kunnen helpen.
Heeft Bittorent services geinstalleerd en opstartbare processen in msconfig staan?
Zo kan je dus voor je gaat uninstallen in Programma's en onderdelen die info gebruiken om daarna te kijken wat er achter bleef.
In sommige gevallen zijn er ook gemachtigde sleutels, bijvoorbeeld als de software een service mee installeerde, een uninstaller kan die dan niet altijd verwijderen, en de meeste halen ook niet alles weg, wel de snelkoppelingen uit het menu, maar niet de install mappen en register regels, iets wat de gebruiker meestal niet ziet.
Kijk eens in program files, ook in common files
Je zal ook in submappen van je gebruikersmap nog resten kunnen vinden van een programma die je verwijderde.
Zoeken op C: en in het register, en dan eens kijken wat er over bleef, dan wil ik je wel helpen.

Dit is een manier om het te handmatig te verwijderen.
Ik geef geen garantie op het hergebruik als je weer opnieuw installeert na het verwijderen op deze manier.
Maak als je zo veel mogelijk hebt verwijdert een systeem herstelpunt.
Je weet ondertussen op dat moment hoeveel het was en hoe lang het duurt dat te verwijderen.
Dus...
Succes alvast.

PS
Het zoeken naar dll en sys bestanden van programma's is tricky, maar niet als je weet hoe en waar je het moet zoeken.
Wel zeker is dat een *.sys bestand je probleem veroorzaakte.
En die wordt als het programma gestart wordt actief, dus die wordt dan door een exe gestart, snap je?

Een *.sys bestand is dus een driver bestand, daarom zie je in de foutmelding ook dat het om een driver gaat.
Drivers mag je uiteraard niet zo maar verwijderen.

Zoeken in mappen, heb je aan deze afbeeldingen iets als je wat meer mogelijkheden wil met het zoeken?

am5wzp.jpg


Ook googlen op bestandsnamen kan je soms de goede richting in helpen, wel moet je altijd zelf nadenken.

Stel je zou zoeken op *.sys
dan zal er naar alle bestanden gezocht worden met de extensie SYS
En dat zijn de drivers.
dll bestanden kunnen ook andere bestanden starten, maar een dll zal niet zelfstandig opstarten.
Waarschijnlijk bevat een dll de info van het adres wat als invalide wordt verklaard in windows.

Als je pc opgestart wordt laad eerst de kernel, dan het platvorm van drivers.
de dll bestanden zijn bestanden waar de drivers mee communiseren.
dll bestanden kunnen verschillende commando's bevatten, maar ook pictogrammen, teksten enz..
Vandaar de naam Dynamically Linked Library (dynamisch gelinkte bibliotheek)
Daarom is windows ook explorer.exe ontdekker.uitvoeren

je mag niet zo maar iets verwijderen, alleen als je zeker weet dat je niks fout doet.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik er te weinig kennis over heb en ik nog met een probleem zit (directx werkt niet meer correct) ga ik gewoon alles herinstalleren.

Ik heb nog één vraag. Om dit te vermijden in de toekomst kan het helpen om een virtule windows of mac te installeren zodat mijn hoofd windows onbeschadigd blijft?
Ben ik dan 100% zeker dat mijn hoofd windows niet beschadigd raakt? Ivm virussen lijkt dit alvast positief.

Iedereen alvast bedankt voor al jullie hulp.
 
Het enige wat ik je daarover kan vertellen dat je als je virtueel besturingssystemen installeert je alle besturingssystemen moet beveiligen.
Vergeet niet dat je dat op 1 computer doet, en het geen extra licenties kost als je op 1 computer meerdere malen je antivirussoftware met firewall installeert.
Grtz

Trouwens, als je meerdere partities hebt met genoeg schijfruimte kan je 1 keer windows 7 installeren per partitie.
Deze zijn dan met een gezamelijke boot voor de rest onafhankelijk van elkaar, behalve dat ze op dezelfde hdd kunnen staan.
Als je dan de boot partitie zou verwijderen, wat niet kan via schijfbeheer, zou je met de windows dvd de boot weer kunnen herstellen.
Dan kan je ook altijd nog in een systeem virtueel gaan, als je windows op een andere partitie installeerd blijft je huidige windows gewoon bestaan en zal via een regel in de dual/multiboot op te starten zijn.
Een dualboot zal niet verschijnen als er op een computer 1 keer windows is geinstalleerd.
installeer je windows op een andere partitie erbij, dan zal je dat bootscherm zien als je de computer opstart na het installeren van een 2de windows.
Uiteraard moet je ook in dit geval alle besturingssystemen voorzien van antivirus en firewall, waar 1 licentie voldoende is op 1 computer.

Je moet wel beseffen dat torrent programma's in een lijn liggen als zijnde een programma om peer to peer mee te up en downloaden.
Deze programma's heb je niks aan zonder internet, deze programma's openen poorten en het torrent programma gebruikt ook jou schijf om vanaf te uploaden.
Als jij je computer niet de hele dag aan laat staan, maar alleen er heen gaat om te downloaden, en dan de boel weer uit zet, het uploaden van andere torrent gebruikers dus weer ietsjes minder capacitiet heeft.
Alles wat jij download van bittorrent, wordt ook gebruik door anderen die downloaden, dus vanaf jou computer wordt er dus gedownload en geupload.
Snap je dat een beetje? en het programma bittorrent zet dus het liefst zoveel mogelijk poorten open daarvoor, zodat jou harde schijf dus eigenlijk ook als een uploadserver wordt gebruikt.

Nu zette limewire ook al zo verschrikkelijk veel poorten open, en als je niet zo thuis bent in poortnummers en je zelf geen idee hebt wat er buiten je zicht gebeurd, dat dus deze gevolgen kan hebben.

Hardware gaat meestal niet stuk door een virus, maar het is niet onmogelijk, vroeger waren er wel virussen die je hardware zo zwaar belasten, dat je de computer wel uit moest zetten, anders ging het niet zo best. Dan moest je echt de stekker er uit trekken, maar door het geluid wat de computer dan op dat moment maakte deed je dat al als een soort reflex.
En dan de bios, daar wil je geen besmetting in, als jij geen toegang meer hebt tot je computer omdat de bios besmet was, wat heb je er dan aan dat je processor nog heel is? zonder bios kan je die ook wel terugbrengen naar de fabrikant.

Probleem in deze wereld is en blijft de mens zelf, het is een koude oorlog, internet, zoals rusland en amerika jaren lang hun wapenarsenalen moesten verbeteren omdat de tegenstander weer wat nieuws had...
Zo is het een oorlog tussen virusmakers en virusbestrijders, jou computer is dan eigenlijk het land waar het over gaat.
Jij wil gratis pakken, dan heb je daarmee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het. Ik ben ook vanplan om een andere pc te gebruiken voor downloads en internet search en al het meer risicovolle, zo ben ik zeker.
Maar verschillende partities gebruiken met meerder besturingssytemen vind ik niet echt een optie omdat ik telkens moet
heropstarten om een ander systeem te gebruiken, met virtuelbox heb ik dit niet. Als ik een andere pc gebruik staan daar ook geen
programma's, spelen, ect op zo is herinstalleren van het systeem niet veel werk meer, maar zelfs dat probeer ik te voorkomen maar bijkbaar is
er genoeg beveiliging met virtual pc en was mijn origineel plan ook al om per systeem een virusscanner erop te plaatsen of zelfs mac te gebruiken.
Als ik zo beschadiging van de software, hetgeen ik nu meemaak, zo kan vermijden, denk ik dat ik met een virtuele pc goed moet zitten.
Bedankt.
 
Ook voor mac is al antivirussoftware op de markt, ook gratis uiteraard.
Wat je in de gaten moet houden is dat stel je zou besmet worden via mac, het in je andere systemen terrecht kan komen.
zo werden er ook windows computers besmet door linuxcomputers in hetzelfde netwerk waar de linuxmachines zelf geen last van hadden, maar wel andere systemen werden besmet via linux.
Nu weet ik niet precies hoe dat in mac werkt omdat ik zelf mac niet gebruik, maar hou er rekening mee.
Succes en graag gedaan.
Hier KLIK wat info over mac in 2011
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan