pc crasht tijdens spelen game

Status
Niet open voor verdere reacties.

tintin

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
178
hallo beste mensen

ik hoop dat ik hier goed zit.

ik heb een probleem en dat is dat mijn pc ineens crasht tijdens het spelen van de game LA.noire,dit heb ik nog niet eerder gehad en nu heeft is het al 3x in 2dgn gebeurt
mijn beeld gaat op zwart en het geluid blijft hangen verder kan ik niks anders doen dan de aan/uit knop inhouden,vervoil+gens tijden het opstarten krijg ik het veld met opstarten in veilige modus enz enz

ik heb dit probleem 1x eerder gehad tijdens het spelen van batlefield 3

ik hen inmiddels een test gedaan bij "can you run it" en die geeft aan dat mijn pc geschikt is voor dit spel!

ik snap er niks van eb ben dan ook reuze benieuwd waar dit aan kan liggen
heb bewust een dell pc gekocht speciaal voor games en multimedia

zie hier de resultaten van de test bij "can you run it"

Code:
CPU
 Minimum: Info

You Have: Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz
cpu Speed

 Minimum: Intel Dual Core 2.2 GHz / AMD Dual Core 2.4 GHz

You Have: 2.9 GHz 

PASS 

RAM
 Minimum: 2 GB

You Have: 3.9 GB

PASS
 
OS
 Minimum: Windows 7 / Windows Vista Service Pack 1 / Windows XP Service Pack 3
You Have: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

 PASS   

Video Card

 Minimum: NVIDIA GeForce 8600 GT 512 MB / ATI Radeon HD 3000 512 MB


You Have: GeForce GTS 240

PASS 



Features: Minimum attributes of your Video Card 

Required 

You Have 

Video RAM 

512 MB 

2.7 GB 

Pixel Shader version 

3.0 

4.0 


Vertex Shader version 

3.0 

4.0 


sound Card

 Minimum: Yes

You Have: Realtek High Definition Audio

 
PASS 


Free Disk Space

 Minimum: 16 GB

You Have: 791.1 GB

 
PASS
wie o wie kan en wil mij hiermee helpen?

alvast dank voor tijd en moeite!

gegroet tintin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor je reactie !


ik gaat eens ff kijken of ik la noire kan updaten enzenz!
 
mijn beeld gaat op zwart en het geluid blijft hangen verder kan ik niks anders doen dan de aan/uit knop inhouden,vervoil+gens tijden het opstarten krijg ik het veld met opstarten in veilige modus enz enz

Niet echt gezond voor je harde schijf. Wanneer dit gebeurd dien je taakbeheer te starten en daar actieve programma's af te sluiten.
 
oke daar was ik al bang voor,dat de harde schijf een paar tikken te verduren krijgt!! volgens mij heb ik alleen het spel draaien,weet niet zo goed hoe en wat welke actieve prog aan staan!
als ik ctrl-alt-del intoets zie ik enkel la noire staan! ben niet helemaal thuis met het technische van een p.c!!! :eek:
zou je er wat meer over kunnen vertellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kijken op de site van de fabrikant van je Grafische kaart of er recentere updates zijn. En kijk ook eens je temperaturen na van CPU en Graka.
 
heb het e.e.a aan updates uitgevoerd voor de grafische kaart en heb de temparatuur gemeten via piriform speccy
en ikzelf denk dat mijn grafische kaart een tikkie te heet is met +/- 81 graden celcius ? of is dat normaal?
moederbord (cpu) is rond de 22 graden celcius
 
Laatst bewerkt:
oke maar als de pc vastloopt tijdens het spel kom ik volgens mij ook niet meer bij taakbeheer! maar goed heb nu het e.e.a geupdated enkel geen updates voor het spel gevonden,durf nu eigenlijk niet meer te spelen bang dat ik ben dat de harde schijf beschadigt raakt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor een windows staat op die computer?
Als het spel vast loopt, CTRL+ALT+DELETE toets indrukken, kom je nog altijd bij taakbeheer.
 
Laatst bewerkt:
heb voor heel even L.A Noire gespeeld en binnen 5 minuten is de temperatuur van de grafka opgelopen tot 95 graden celcius !
kan het zo zijn dat de ventilator van de grafka niet of onvoldoende koelt??? en is die ventilator dan te vervangen of is het beter om een nieuwe grafische kaart aan te schaffen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet goed en waarschijnlijk de oorzaak van de vastlopers
Kijk eens of de het koelblok nog vast zit en of alles goed stofvrij is
 
ik ga daar zeker naar kijken!

maar heb net 2x achter mekaar een blauwscherm gehad nadat de pc bevriesde en had enkel internet explorer open!


dacht ff dat m´n pc zou het loodje zou leggen!!

nu heb ik tijdens het opstarten de volgende melding :

WINDOWS IS ONVERWACHT AFGESLOTEN EN VERVOLGENS HERSTELD

windows werkt niet meer coorect vanwege een probleem.
er wordt een melding weergegeven wanneer er een oplossing beschikbaar is.

ik ben nu helemaal de klust kwijt!!:confused:




help! :shocked:
 
oke beste mensen

ik heb bluescreenview geinstall. en heb de volgende 2 meldingen :

112211-24523-01.dmp 22-11-2011 22:30:33 BAD_POOL_HEADER 0x00000019 00000000`00000020 fffffa80`09ef23f0 fffffa80`09ef32e0 00000000`04ef23e8 sptd.sys sptd.sys+78cc0 x64 ntoskrnl.exe+7cc40 C:\Windows\Minidump\112211-24523-01.dmp 4 15 7601 286.512


112211-20763-01.dmp 22-11-2011 21:50:02 KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x0000001e ffffffff`c0000005 fffff880`08238b70 00000000`00000000 00000000`00000000 nvlddmkm.sys nvlddmkm.sys+1dba57 x64 ntoskrnl.exe+7cc40 C:\Windows\Minidump\112211-20763-01.dmp 4 15 7601 291.720


mischien dat iemand hier wat mee kan,en zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen dit probleem op te lossen!
 
Heb je die gts 240 kaart nagekeken ?
95 graden na 5 min is veel te hoog en waarschijnlijk de oorzaak van de crashes
 
hoi ben ik weer!

heb de pc open gemaakt en naar de videokaart gekeken deze werkt gewoon de koeler draait alleen word ie heel snel erg heet,weet niet of dit normaal is! maar mijn gevoel zegt van niet!! na een kwartiertje draaien en met de zijkant nog open is de temp al 72 graden! heb verder nog geen spellen gespeeld en de pc heeft ook niet meer vreemd gedrag vertoond! zal vanmiddag nog wel ff probeeren een spel op te starten en kijken of ie het volhoud!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit het koelblok nog goed vast ?
Welk merk /type gts240 is het precies ?
Welke temp is 72 ( wat en hoe meet je ) en wat heeft je pc in dat kwartiertje gedaan
 
het koelblok zit gewoon goed vast!
het merk is een invidia 1024mb geforce gts 240

heb net gemeten met speccy en heb niets bijzonder gedaan enkel de mail gechecjt en op het internet het e.e.a!!

laatst gemeten was ie nog steeds 72 graden maar heb de kast nog open
de temp van het moederbord is 22 graden de temp van de processor is 29 graden en de temp van de harde schijf is 32 graden
 
"nvidia 1024mb geforce gts 240" is het type , niet het merk
Speccy geeft dat niet aan , het staat op het plastic rond de ventilator

72graden idle ?
Dan is er iets mis met die videokaart .
Dat moet rond de 30 idle en 75 load zijn
Heb je een andere videokaart( onboard chip misschien ) om eenste proberen ?
Hoe ziet de rest van je pc er uit - welke cpu ,voeding ,kast ,koelers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan