Pc doet niks meer nar nieuwe hdinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

corona

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Net een nieuwe WD 200Gb hd gehaald,pc opengemaakt,oude hd losgekoppeld,nieuwe erbij geplaatst (op master gezet)moest processor en videokaart loshalen om hd erbij te plaatsen, is allemaal weer prima teruggezet!.alles weer dichtgeschroefd,aangezet, niks....................

toen weer alles in de oude staat teruggezet,oude schijf als master en nieuwe uit systeem gehaald,dichtgeschroefd , opstarten en weer niks.....

de voeding doet het, mn dvdspeler en dvd brander worden ook gewoon herkend(kan ze ook bedienen)monitor is ook in orde, getest op laptop, wat kan hier aan de hand zijn ?!

ik hoor alles dus gewoon lopen,zoemen als normaal, maar hij leest de hd niet uit ofzo

help !

Medion PC
P4-1800
768MB geheugen

het beeldscherm gaat neit aan? MIsschien heb je de kabel verkeerd om gedaan?

kabel past er maar op 1 manier in............
je hoort normaal de hd ook opstarten,ratelen zeg maar, doet ie nu ook niet (meer)

Zit het rode streepje op het "aansluitlint"die platte kabel in je PC aan de kant van de voedingskabel?

Hmmz, heb je alles gecheckt, video kaartje zit goed in het slot, processor goed op socket?
Heb je die HD in rack geschroefd met zelfde lengte schroef als voorheen?
Anders eens western digital bezoeken, vind het vreemd dat je oude HD nu ook niks meer doet....................

zelfde schroeflengte ?!
nope, zou het daar aan kunnen liggen ?
ik ga het gewoon zo even proberen, zelfde schroeven enzo, ik weet alleen de juiste ide stekker niet meer, maakt dat zowieso uit>> volgens mij niet , maarja
(wat zou het beste volgorde zijn , harde schijven aan 1 IDE, dvd brander.lezer ook aan 1 IDE, volgorde ??Master in het midden,slave aan het einde)

nog steeds hellup dus

Pffff je hebt toch geen langere schroeven gebruikt he, mag ik hopen voor jou?:confused: :confused: :confused:

nee nee , gewone pc schroefjes zal ik maar zeggen
eerder kortere dan langere,net weer vanalles geprobeerd, nog steeds hetzelfde,ik las ook ergens iets over je bios op het moederbord resetten dmv een jumper te verwijderen ofzoiets, of dat het misschien mn videokaart kan zijn...... kan ik moeilijk checken hier, damn

Doet jou oude HD ook nog steeds niks? En hoe groot is die schijf?
Heb je al geprobeerd XP cd in cd romstation te doen en vanaf cd starten?

oude hdd schijf is 80GB
nieuwe 200GB
kheb inderdaad ookal geprobeerd op te starten met xp cdrom in speler, ook met een diskette erin. niks noppes nada

ik las net wel op de westerndigital site iets over de "verplichte" volgorde van de aansluitingen

dus even proberen weer.................. dacht dat ik die instellingen al geprobeerd had, maar wie weet

ff tussendoor.........
bergen op zoom zie ik staan !?
tis een klein krabbegat op deze planeet haha, wat een toeval !

Ik bij kijk in de pot:cool: maarre hier ben jij nog steeds niet mee geholpen.
\zou me ff helemaal bij je oude HD houden nu als ik jou was.
Dus proberen eerst de boel weer aan het draaien te krijgen met oude situatie..
Zal toch wel moeten, maar dat is voor later...

hallo daar, vandaag batterij losgemaakt,resultaat niks,pc bij kennis opgehaald om eventueel videokaart te testen resultaat:ging niet............ dus tsja.........
zal wel een dure reparatie worden............
weet jij adresjes hier in berrege??
echt wel balen !!!!

Euuuuhh werkte je video kaart in die andere niet?
Wat bedoel je precies?
Ja op de Zandstraat Kees buijs, weet je die te zitten?

kbcs ken ik wel ja
kheb gezocht op internet, die knakker vraagt € 20,- per kwartier !!!! Damn

kheb eens wat rondgebeld en na allerlei tips en dingetjes is het waarschijnlijk mn moederbord dat verrot is, het schijnt dat mn mobo maar een harde schijf van max. 120GB (hééée'l misschien 160GB) aankan.....
lekker dus .NOT !

Nou heb je het over de 130 Gb grens van XP waarschijnlijk (SP2), maar je mobo kapot door deze actie ??
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
en 20 euro per kwartier, sjonge is dat echt zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan