Pc formateren met xp pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith1

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
175
Hallo allemaal
Op een van mijn pc's heb ik xp pro staan en die wil ik er uit hebben en win 98 er weer opzetten Dit omdat xp pro eigenlijk te zwaar is voor de pc waar ik hem heb opgezet
Wie kan me vertellen hoe ik dat doen moet?

Ik was bij opdrachtprompt heb daar format c: ingetypt
Vervolgens krijg ik te zien wilt u doorgaan met formateren doe ik J+ enter

Daarna krijg ik "format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. "Format kan wel worden uitgevoerd als dit formule wordt ontkoppeld"
Alle geopende ingangennaar dit volume worden in dit geval ongeldig"

Wilt u ontkoppelen van dit volume forceren? J/N?
Doe ik J+enter dan krijg ik
Kan het station niet vergendelen Het volume is nog in gebruik

Ik weet bij windows 98 dat je om je pc te kunnen formateren je dan eerst moet opstarten in de veilige modus
Dus misschien is dit het probleem? Zoja hoe kom ik dan bij Xp Pro in de veilge modus terecht?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Groetjes Edith
 
Je kunt niet vanuit windows formatteren. Je moet een opstartdiskette downloaden bij www.bootdisk.com

Verander de volgorde in het Bios zodat hij van flop opstart. Dan kom je in DOS. Daar kun je format c: uitvoeren.

Controleer wel eerst als je de opstartdiskette hebt gemaakt of er ook format.com opstaat.
 
PC opstarten met windows 98 opstartdiskette, en dan Fdisk, partitie weghalen. Partitie weer aanmaken met Fat32.
Daarna formatteren en win 98 instaleren.

Bootdisk win 98 hier downloaden.

Als win 98 de ntfs partitie van xp niet ziet, dan eerst met winxp cd-rom booten en partitie verwijderen, en nieuwe aanmaken op FAT32.

In beide gevallen ben je al je data op C: kwijt !
Eerst een backup maken dus.
 
Dank jullie voor jullie antwoorden
misschien een domme vraag, moet ik nu de bootdisk van win 98 of die van xp pro op disk zetten?

groetjes Edith

Dit zijn de bootdisk van bootdisk. com welke kan ik het beste pakken

DOS 5.0
DOS 6.0
DOS 6.21
DOS 6.22 | Alt
DOS 6.22 5 1/4 1.2 meg disk
Windows 95 Original | Alt
Windows 95 Version B | Alt
Windows 98 OEM | Alt
Windows 98 Custom, No Ramdrive | Alt
Windows 98 SE OEM | Alt
Windows 98 SE Custom, No Ramdrive | Alt
Windows Me OEM |Alt
Windows Me Custom, No Ramdrive | Alt


Mirror Site For Above

Windows 2000 And NT4 Setup Disk Sets

W2K Pro: Disk1 | Disk2 | Disk3 | Disk4
makeboot.exe | makebt32.exe

W2K Server | W2K Advanced Server

NT4 Disks: DrDevice

Windows XP Setup Disk Sets

XP Home | XP SP1 Home | XP Pro | XP SP1 Pro

File Recovery Disk. Read/Copy Files From XP NTFS Volumes To FAT32/16 Drives
 
Ikzelf neem voor een bootdisk altijd de win98SE OEM, maar ik ben bang dat DAAR geen format op staat (is alweer tijd geleden)

Dus misschien dat iemand anders een betere weet.
 
Format staat wel op die bootdisk tanja
 
Sorry daar ben ik weer :(
IK ben nu in mijn bios en kan de 2nd boot device selecteren met de pijtjes (dat is de floppy disk dus)
Maar hoe krijg ik hem dan op nr 1? ik heb op enter geklikt maar hij bijft op 2 staan
 
Niets sorry:D Daarom zitten we hier.

Kun je niet op de eerste boot device gaan staan, en dan enter drukken? Dan moet je DAAR de flop bij zien.
 
Thanks :) ik heb inmiddels ontdekt hoe je van plaats moet veranderen
nr 1 dus selecteren en dan op shift en + klikken dan zie je alles voorbij komen stop je wanneer er floppy disk te zien is.
dan op esc klikken en F10

Maar al met al heb ik nog niet kunnen opstarten met de bootdisk, hij herken hem niet :(

Groetjes Edith
 
Ieder Bios is weer anders. Jouwe werkt met shift + andere weer met enter. Maar het staat altijd in het scherm uitgelegd.

Hij herkent hem niet zeg je. Heb je in het Bios wel Safe en exit gedaan? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Hoor je de diskettestation wel ratelen of helemaal niet?
 
Ja ik hoor de disk aangaan
maar dan krijg ik te zien Non-systeem disk of disk error Replace and press any key when ready
Als ik dit doe krijg ik telkens de zelfde tekst

Ik heb ook de boot op een cd rom te gezet maar ook dan doet hij het zelfde

greeeeeeeeeetz Edith
 
Jaaaaaaaaaaaaaaaa hij is aan het formateren, na de zoveelste poging :)

Ik had denk ik iets fouts gedaan bij het opslaan op de disk ofzo?
Maar gelukkig hij is aan het formateren en zometeen gaan fijn 98 se er weer op ;)


Mario, Paul en Tanja in het bijzonder heel erg bedankt!!!!!(Y)
 
Hier ben ik weer :(
Het volgende probleem heeft zich nu voorgedaan
Ik heb dus na het formateren 98 se geinstalleerd, maar nu heb ik een heel slechtbeeldscherm kwaliteit
Ik heb mijn probleem ook al voorgelegd bij beeldschermen maar daar niet echt een oplossing kunnen krijgen.
Er werd gezegd dat ik de driver van de videokaart niet heb ingeinstalleerd

IK heb in mijn pc Eagle tec mainbord dus alles aan board geen losse video en geluidskaarten geen agp sloten.

Het volgende is gebeurd na het overzetten van stuurprogramma van xp pro naar 98 se. Na dit gedaan te hebben heb ik een slechte beeldkwaliteit, het is net of ik naar foto negatieven aan het kijken ben weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit op moet lossen?
Is het opnieuw formateren een optie, of moet ik voor deze pc een nieuw mainbord kopen.

groetjes Edith
 
Hoi Edith,

Normaal als je dingen onboard hebt (geluid, video, netwerkkaart) heb je een cd'tje bij je moederboard gekregen. Die cd moet je ook installeren. Die zorgt voor beeld en geluid.

Daarna kun je eventueel de instellingen nog aanpassen bij configuratiescherm, beeldscherm.

Succes!

PS op die cd zal iets staan van mainboard, of allerlei vreemde lettercombinaties, of iets met eagle.

Als je die niet meer hebt, of het lukt niet, dan kun je ook het programma aida32 even draaien. Die laat precies zien wat voor videokaart e.d. je onboard hebt. Dan kunnen we de drivers van het net proberen te halen.

Hier kun je aida32 downloaden http://www.webattack.com/download/dlaida32.html (start automatisch)
 
Laatst bewerkt:
He tanja je bent een kei!
Ik heb inderdaad de driver niet meer :(
En heb AIDA32 gedownload en laten draaien

Kan het zijn dat de videokaart sis315 is?
Deze staat onder het kopje scherm
Wanneer ik deze aanklik zie ik staan DirectX Bestanden
DirectX Video
DirectX Sound
DirectX Muziek
DirectX inbrengen

Groetjes Edith
 
Tanja ik weet niet hoe ik je bedanken moet big grin
HET IS GELUKT!!!!! wauwwwwwwwwww

Wat ben jij goed!
Als ik wist waar jij woonde kwam ik je een grote taart en een fles wijn brengen

Een virtuele bedank kusssssss Edith

Ik ben zooooooooooo blij!
 
Dank je wel!

Ben blij dat het allemaal gelukt is. Ik kan het wel allemaal uitleggen, maar JIJ bent toch diegene die het allemaal moet uitvoeren.

Dus!!!!! Ook applaus voor jezelf!:thumb: :D

Doet verder alles het? Geluid, modem enz.

Anders hoor ik het wel.
We gaan door tot hij helemaal goed is:D
 
De naam van het motherbord staat er niet bij,
wel ID62.0422-001131-00101111-040201-SIS740$M810DLURelease 04/22/2003
Ik weet dat het verder Eagle Tec 1800+ heet

Kusssss Edith :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan