pc formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linny

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Hallo ik zou graag hulp willen hebben bij het formateren van mijn pc. Ik gebruik windows xp.

Ik heb hem al eens eerder geformateerd maar dat was met opstartdiskettes van windows 98 alleen kan ik deze nu niet meer gebruiken omdat de setups eraf zijn.... Wat kan ik nu het beste doen??
Moet je er echt een opstartdiskette bij gebruiken zo ja kan iemand mij dan vertellen hoe ik die maak??:o

Of is er een andere manier om mijn pc te formateren zonder die diskette? Heb ook al geprobeert de windows xp erover heen te zetten maar dat los niets op want al het oude blijft op mijn c schijf staan en dat is dus absoluut niet mijn bedoeling! :rolleyes:

groetjes Linny

'Welkom op Helpmij!

Gewoon xp weer installeren (Bios op booten vanaf cdrom zetten)

Let wel goed op de stappen, op een gegeven moment word je gevraagd of je wilt formatteren. Hou die stap goed in de gaten, je bent hem zo voorbij.

Als je liever met een opstartdiskette wilt formatteren kun je deze nemen http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe Even dubbelklikken na het downloaden en hij zal om een diskette vragen. Dan uiteraard booten van A

Laatst bewerkt:
Bedankt

Bedankt wat een super snelle reactie zeg! :)

Wat je met het formateren vanaf de cd-rom van windows xp bedoeld is mij alleen niet heel erg duidelijk omdat ik dit als eens eerder geprobeert had en er dus ook ben achter gekomen dat mijn c schijf nog steeds over vol stond met al die oude rommel die er uit moest! Dus ik ga allereerst proberen die opstartdiskette te maken en te gebruiken. En mocht ik daar als nog niet uitkomen dan zal ik zeker weer terug komen:D .

Bedankt voor de tip :thumb: groetjes

Succes! En als het niet lukt gaan we (of anderen) gewoon in dit topic weer verder.:)

:confused:

Nou een diskette is denk ik niet de juiste oplossing of ik moet wat fout doen maar bij elk diskette die ik gebruik krijg ik: floppy can't be acceded check another application don't use it!

Heb ik wat fout gedaan??? :8-0:

En hoe kan ik het anders doen via de cdrom???
De laatste keer heb ik de cd-rom van windows xp afgespeeld zeg maar en toen vroeg die of ik hem over de xp wilde zetten die al in de pc stond dat heb ik toen ook gedaan maar daarmee was dus niet mijn probleem verholpen. Ik ben toen verder niets op de cd tegen gekomen over formateren? :o

Krijg je hem niet op de diskette gezet, of kun je er niet van opstarten?

Heb je wel het bestand gedownload en gedubbelklikt? Want daarna vraagt de computer pas om een diskette. Je moet niet het bestand op die diskette zetten hoor :)

Anders heb ik nog een mooiere opstartdiskette http://www.madboot.com/ Klik in het grijze vlakje op "download madboot now" Gaat hetzelfde in zijn werk als een gewone opstartdisktte.

Je hebt in het Bios ingesteld dat hij eerst op de A-drive moet kijken om te starten?
Starten van floppy staat op Enabled?

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook altijd problemen heb om het via de cdrom te doen over een bestaand systeem. Het gaat goed, alleen alle documenten enzo blijven bewaard. Ik doe het ook altijd met de opstartflop.

Misschien dat iemand anders nog stap voor stap uit kan leggen hoe het perfect moet gaan met de cdrom:)

Laatst bewerkt:
Wat ik gedaan heb is de link dubbel aangeklikt en toen heb ik hem opgeslagen ... daarna heb ik het bestand geopend en toen vroeg hij om een diskette te plaatsen direct daarna gaf hij gelijk aan wat ik zojuist verteld heb?!

Ik ga het gewoon met de volgende proberen ooit zal het me lukken:o

groetjes

Ik probeer even via google uit te zoeken wat die foutmelding precies inhoud.

Ik hoop dat het ondertussen met madboot wel lukt:)

Ho Ho,

Ik mis eigenlijk een stap. Je moet wel in het bios aangeven dat de pc moet opstarten van de a-drive.

Dan start je de pc op met de diskette erin. Die stappen mis ik in je verhaal.

[edit]Nu ik het goed teruglees kom je geeneens zover, het gaat al mis bij de bestanden die op de diskette moeten komen[/edit]

Dan heb ik niets gezegd.;)

Laatst bewerkt:
:) Ik weet het maar zover kom ik niet eens :confused:
Ik weet niet wat er mis gaat kan ook aan mij liggen natuurlijk want dit is niet echt iets waar ik goed in ben hahaha maar ik heb nu die madboot geprobeert maar zal het nog eens zeggen hoe ik het doe...
Ik heb de madboot download now geklikt. Die werd opgeslagen in de c schijf daar heb ik met de rechtermuis openen gedaan en ook met deze kreeg ik de fout melding dus helaas ben ik nog stedds niet aan het formateren toe gekomen:D .

Heel vreemd, en ik kan ook geen duidelijkheid vinden over die foutmelding. Hij komt bij google vaker voor maar een oplossing zie ik niet.

Anders toch maar via de cd proberen? Op een gegeven moment vraagt hij waar hij windows moet zetten. Dan geeft hij aan dat er al een c:\windows map is. Dan zegt hij overschrijven, dan kies je voor ja.

En het is net voor of net erna dat hij vraagt om te formatteren. Durf het niet te zeggen, maar het komt echt een keer :D

Oke geen probleem ik zal mijn ogen goed open houden hahaha nogmaals bedankt ik ga het gewoon even via de cdrom proberen:D

groetjes

Ik heb nog een berichtje getikt hierboven. Ik denk dat dat het probleem is.

hahaha je bent wel erg snel hoor!!! had je laatste bericht nog niet gelezen ik doe eerst je laatste probleem wel dat zou inderdaad kunnen kloppen want die is volgens mij een beetje op hol geslagen:8-0:

Haha, ik gebruik incredimail en die controleert iedere minuut mijn mail. Ik zie de hele dag een eendje door mijn scherm lopen dat iemand gereageerd heeft:D

Vandaar, en op dit tijdstip zijn er weinig nieuwe vragen.

Ik denk dat het nu wel gaat lukken. Ik ga op 1 oor. Laat je weten hoe het gaat? Anders gaan we gewoon weer verder:thumb:

Laatst bewerkt:
Hahaha ja dat ken ik die heb ik namelijk ook!!!
Ben toch wel blij dat er ook mensen zo laat in de avond nog reageren hahaha.

Nou hoe dan ook die virus scan staat uit maar voorals nog lukt het me niet om het op de diskette te krijgen wel als ik hem gelijk kopieer naar diskette maar dat is denk ik niet de bedoeling ... ik ga het gewoon maar nogmaals proberen via de cdrom.
:)

Hier is nog een late vogel. Mocht je nog op zijn...ik ben benieuwd of het is gelukt.

Opstart flop

Probeer anders eens een andere flop te maken met de volgende file.

home.tiscali.nl/theplace/Progjes/OPSTART.ZIP

Deze moet je uitpakken en dan volledig wegschrijven naar een diskette.

Dan zou je een goede opsart flop moeten hebben.

Wees gerust er staat geen rotzooi op.

grtjs jjw

@jjw, die opstartflops van mij zijn ook uitstekend. Het probleem is dat Linny ze niet op de diskette uitgepakt krijgt. Die andere 2 hebben ook nog nooit problemen gegeven.

@Linny, ik bedenk me nog iets. Ik heb hier een opstartflop. Ik wil alle losse bestanden wel sturen als je bij mij op het knopje "email" klikt en je jouw emailadres stuurt. Je kunt losse bestanden wel op je diskette krijgen zeg je.
Als dat werkt moet je die diskette maar goed koesteren :)

Ik geloof niet dat er verborgen op staan.

PS Ik ben virusvrij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan