pc formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jellle

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
5
Hallo dames en heren,

Ik heb sinds kort een muziek pc met een dj programma. Alleen het probleem is dat hij enorm sloom is. Nou heb ik me laten vertellen dat de harde schijf opgedeelt is in 2. Dus een C en D schijf. Ik heb gegoogled en bleek dat formateren van de harde schijf goed helpt. De gevolgen waren dat je al je bestanden kwijt bent.

Nu dacht ik van ik gooi de programma's die ik wil behouden inclusief muziek op de D schijf die 9 gb groot is.

Mijn vraag is dus, kan ik nu de C schijf formateren zonder dat hij windows eraf gooit? Of zijn er nog meer gevolgen van formateren?

Voor alle duidelijkheid, ik heb weinig verstand van computers.

Enorm bedankt alvast!

Groeten,

Jelle
 
op C:\ staat windows dus dan formateer jij windows ook weg, als je D:\ zou formatteren dan blijft je windows erop. Formatteren zonder windows weg gooien kan niet omdat windows kortom op C:\ staat.


Groetjes,

Nicj56
 
En misschien wel handig even te vertellen wat de specificaties van die pc zijn.
Misschien is die pc zelf wel heeeel erg sloom, dan doe je alles voor niets
 
Okee bedankt!

Is het mogelijk om windows op de D schijf te zetten en dan de C te formatteren? zo ja, hoe moet ik dat dan aanpakken? Hij was ooit wel heel snel, want pa heeft hem altijd gebruikt voor 't werk. Specificaties heb ik alleen geen verstand van, sorry...

Groeten,

Jelle
 
Okee bedankt!

Is het mogelijk om windows op de D schijf te zetten en dan de C te formatteren? zo ja, hoe moet ik dat dan aanpakken? Hij was ooit wel heel snel, want pa heeft hem altijd gebruikt voor 't werk. Specificaties heb ik alleen geen verstand van, sorry...

Groeten,

Jelle

Dat eerste gaat niet...

En zonder informatie van jouw kant is het onmogelijk om goed advies te geven...
Je Pa werkte misschien met Word en Excel en dat is iets heeeel anders dan een DJ programma
 
Rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen.
Maak daar eens een plaatje van en plaats dit hier.

Of noteer de snelheid van de processor en het Geheugen.

Je kan er ook een progje voor gebruiken als Speccy: http://www.piriform.com/speccy
Kopieer en plaats dan eens hier wat je ziet staan bij: Summary
 
Oh, oke, dan weet ik genoeg.

Nee m'n pa is boer en had een snelle pc nodig voor het management programma voor de melkrobot. Dus dat was voor die tijd heb beste wat er was maar hij is ondertussen al wel 6 jaar oud.

Bedankt voor jullie snelle reacties!
 
Is dit wat jullie nodig hebben?

Computer:

Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 2.80 Ghz
kloksnelheid 2.81 Ghz 512 mb
 
Zie daar je probleem...

Je CPU is niet echt 1 van de snelste en die 512mb intern geheugen is echt veeeeel te weinig voor wat je wilt doen
 
Een p4 met 512 mb RAM is eiigenlijk alleen maar meer geschikt om te internetten en tekst verwerken.
De hardware is duidelijk gedateerd. Ook zal er vermoedelijk geen grote harde schijf in zitten.
512 mb Ram geheugen is voor XP geen luxe meer.
Geheugen upgraden of uitbreiden naar 1gb ram zal wat helpne, maar de processor maak je er niet sneller mee.
 
Oke, bedankt. de harde schijf is 114.4 gb groot. Zou het nut hebben om er een externe harde schijf achter te zetten?

Dat is puur mijn ervaring dat je er zo'n ding insteekt dat hij ineens veel vlotter is.
 
Zinloos!

Alleen b.v. 1Gb extra intern geheugen zou iets kunnen schelen
 
Daarmee maak je de pc niet sneller.


Het ligt er natuurlijk aan, wat je precies met deze pc doet aan toepassingen.
Geheugen bijplaatsen is iets wat je wel meteen merkt.
Persoonlijk zou ik als je dan wilt upgraden wat geld in geheugen steken.
Je zou opnieuw kunnen installeren ( na het nodige aan losse data veilig gesteld te hebben), als deze installtie er al heel op lang staat..

Maar een pc van die leeftijd daar stak ik niet veel geld meer in.
Ook niet in een interne schijf (ide?). Dan kocht ik eerder een externe schijf.
Wil je wat aan het geheugen doen?
Dan krijg je bijv. met Crucvial Scan in beeld welk geheugen er in zit en of je vrij e ruimte hebt: http://www.crucial.com/systemscanner/



Ik zou formateren en sparen voor een veel snellere!
 
Hallo allemaal

ik heb een Acer Aspire 3690 met windows XP erop(eerder zat er Vista op maar werkte toen te traag)
Ik zou mijn laptop willen formatteren hoe moet dat?
Dan moet ik toch de windows xp cd erin stoppen en dat op formatteren drukken of niet?
en dan de drivers waar vind ik die?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan