PC freezed bij intensief gebruik videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik dan de volledige schijf formatteren?
Aangezien ik een 200GB partitie heb met games erop, en nog een 40GB Windows 8 dualboot...
 
Alleen de windows partitie.

Of je kunt een aparte partitie maken om win opnieuw op te installeren.
 
Ik weet niet zo zeker of een schone installatie wel helpt.
Computer heeft van die dagen dat die dit telkens weer doet, of het nou een zware game is of een simpel Facebook-spelletje. Zelfs soms gewoon op het bureaublad...
En er zijn ook tijden dat er niks is.

Vandaag dus al twee keer gehad. Heb voorheen altijd de reset-knop kunnen indrukken, maar de laatste keer wou dat dus niet.
Dusja, power-knop 6 seconden. Opnieuw aangezet, wou de BIOS niet laden, dus reset ingedrukt, en nu wel.

Ligt het probleem nu bij Windows, de videokaart, of het moederbord?
Zijn hier bepaalde programmaatjes voor die dat kunnen checken?
 
Bios problemen liggen denk ik aan het mobo.... want daar zit de bios in.
 
Ik heb ooit de bios geflasht naar de nieuwste versie, maar hierdoor kon ik niet meer bij Windows komen.
Toen heb ik hem weer moeten terugflashen naar de officiële versie waar het
Mobo mee geleverd kwam
 
Waarom werkte windows niet dan?
Was Windows zelf het probleem? (dan is windows reinstall op de nieuwere bios driver de moeite waard om te proberen.)
Of werd de hele hdd niet herkend? (Probeer dan eens met een andere hdd, of als het om meerdere hdd's gaat, doe alleen de master erin.)

Overigens:
Programma's zijn er niet om dat te testen, tenzij je een speciale pci kaart daarvoor hebt. (Zoiets als dit: http://imshopping.rediff.com/imgsho...rd-testing-pci-card-debug-analyzer-tester.jpg)
Als het ook in lichtere spellen voorkomt zou je de onboard vga van je mobo eens moeten proberen, dan kun je iig checken of de videokaart het probleem is.
Uiteraard moet je dan de videokaart er wel uit halen, anders wordt onboard uitgeschakeld.

PS: Als je in het startmenu dxdiag intikt, staan daar miss. waarschuwingen ofzo?
 
Ik had destijds een dual-boot tussen Windows 7 en Windows 8 Dev Preview, en W8 werd gewoon herkend, maar W7 daarentegen niet.
Ik gebruik 1 HDD

Dxdiag geeft zowel in 32, als in 64bits mode geen waarschuwingen of fouten weer.
 
Het is moeilijk om dat te achterhalen, aangezien de PC random freezed, niet na een bepaalde tijd.

Ik zal in ieder geval zsm een fresh install proberen op de nieuwste BIOS-versie.
 
ff iets heel anders om te proberen, laat dat bios flashen nog ff zitten:

Sloop je pc ff open en sluit alleen aan wat je ECHT nodig hebt:
psu, mobo(met onboard vga naar monitor natuurlijk), hdd, 1 plakje ram, keyboard, monitor, en GEEN dvd drives, videokaart, of andere PCI kaarten.

Dat het systeem dus echt op minimale hardware draait.
Het wil soms het geval zijn dat andere hardware roet in het eten gooit.

Als het met bovenstaande opstelling nog steeds is, dan is het het mobo of psu. (of heeeeeel misschien hdd of ram, maar die kans is heel klein)
Het PSU kun je testen met een simpel volt metertje, en test of alle gele draadjes +12v geven, de rode/paarse +5v,de blauwe -12v, de witte -5v, en de oranje/bruine +3,3. (In geval het om een ATX voeding gaat natuurlijk...) Als er iets afwijkt, post ff wat, en je hebt je antwoord wat er kapot is.
Als het dat niet is, is het het mobo, en heb je je antwoord. :)

Als het in bovenstaande opstelling geen problemen geeft, ga dan 1 voor 1 onderdelen erin zetten en opnieuw testen.

Zo moet je toch tot de oplossing komen lijkt mij.
 
Even een correctie:

De BIOS wou wel gewoon laden, maar daarna bleef hij hangen op het moment dat de HDD het OS moet opzoeken.
Zou een HDDchechk-programma werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan