pc gaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

voortman

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
als ik sof II of counterstrike of een ander spel opstart dan gaat me pc uit...... k snap er niks van kan iemand mij helpen?

Wordt je processor niet te heet, controleer de koeling eens of deze niet te erg vervuild is met stof
Temperatuur kun je even na meten met everest of deze niet te hoog oploopt

zet je kast eens open waneer je speelt, stof hem eens uit, en download speedfan, daar kan je ook je fan harder of zachter zetten!!!!

te heet? k kan het spel nieteens opstarten.... bij het aankliken gaat de pc al uit

k heb het gezien helemaal onder het stof
bedankt ffe schoonmaken

Je kan het spel dus echt niet starten? hij stopt direct? dan kan het ook wat anders zijn. nogsteeds is de hitte het meest logishe. heb je speedfan al gedownload???
zo ja, kan je dan ff de temperaturen doorgeven???

en zoals ik al zei, zet ook je kast eens open tijdens het opstarten van het spel etc.

ik heb um gedownload maar ik weet niet wat wat is dus ik zet ffe alle temperaturen er neer
temp1 25
temp2 32
temp3 -1
temp4 25
temp -1
temp 33
HD0 29
HD1 24

verder heb ik de pc helemaal stofvrij gemaakt en het probleem doet zich nog steeds voor...
zou het misschien ergens anders aan liggen? videokaart ofzo? en nog een ding. ik heb de pc vorige week geformateert en windows er opnieuw opgezet daarna deed het probleem zich voor voordetijd deden de spellen wel

wat zijn je specs van je PC? heb je dual core? single core? AGP of PCI-E videokaart? Heb je je moederboard drivers geinstalleert? Loopt hij alleen vast bij het starten van een spel, of loopt hij ook vast bij andere programma's als MSN?

die temperaturen lijken me normaal... zijn je spellen legaal?

lollige zei:
die temperaturen lijken me normaal... zijn je spellen legaal?

Wat doet dat er nu toe, of zit er een legaal spelletjes detector in de pc?:confused:

Denk dat de pc eens goed moet worden gescant op allerlei rommel.

Lange Pier zei:
Wat doet dat er nu toe, of zit er een legaal spelletjes detector in de pc?:confused:

illegale dingen willen nog wel eens raar doen. zeker als je je computer instellingen aan past, wat kan gebeuren na defragmentatie...

Denk dat het eerder software gerelateerd is, drivers van videokaart, chipsetdrivers, directX problemen, of idd toch mal, spy of andere ware rommel.

voortman zei:
zou het misschien ergens anders aan liggen? videokaart ofzo? en nog een ding. ik heb de pc vorige week geformateert en windows er opnieuw opgezet daarna deed het probleem zich voor voordetijd deden de spellen wel
Het lijkt er het meest op dat je de driver van je videokaart moet upgraden.
Hier staat waar je die nieuwste drivers kan vinden.

maar wel raar dat die PC dan uit gaat doro een slegte video driver ofzo??

voortman zei:
als ik sof II of counterstrike of een ander spel opstart dan gaat me pc uit...... k snap er niks van kan iemand mij helpen?

Eerst eens even bij configuratiescherm, systeem, gravanceerd, opstart en hestelinstellingen het vakje bij "de computer automagisch opnieuw opstarten" uitvinken.

En in configuratiescherm, systeembeheer, logboeken eens kijken welke processen de ookzaak zijn bij systeem.

Of de code doorgeven of opzoeken op internet, indien je een blauw scherm krijgt.

Om te controleren of het met je 3d-kaart of direct x te maken heeft. Probeer dit dan eens even typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter. Ga naar het tabblad direct x functies worden er daar problemen gemeld? Zoja post dan welk(e) bestand(en) (een) proble(e)(men) opleveren. Ga vervolgens naar het tabblad beeldscherm daar zou je normaal onder apparaat, naam je 3d-kaart moeten zien staan net als er bij stuurprogramma's,datum is dat niet het geval dan werk je nog met een standaard vga driver van microsoft. Doe ook de directdraw en direct3d tests. Wat is het resultaat? Kijk ook bij direct x functies alles ingeschakeld is.

Lange Pier zei:
Eerst eens even bij configuratiescherm, systeem, gravanceerd, opstart en hestelinstellingen het vakje bij "de computer automagisch opnieuw opstarten" uitvinken.

En in configuratiescherm, systeembeheer, logboeken eens kijken welke processen de ookzaak zijn bij systeem.

Of de code doorgeven of opzoeken op internet, indien je een blauw scherm krijgt.

k krijg inderdaad een blauw scherm code schrijf ik ff op

*** stop. 0.00000008E (0XC0000005, 0XBFA87DED, 0XF0D9C2EC, 0.00000000)

*** ATI3DUAG.DLL ADDRESS DFA87DED base at BFA33000, DATESTAMP 00000000

dat is de code en daarboven staat nog dat ik misschien een bios update moet doen of caching of shadowing uit moet zetten in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan