PC geeft foutmelding na rechtermuisklik op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

justin1980

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Ik zit met een probleem, dat ik nog nooit eerder heb gezien. Misschien denk ik wel te moeilijk, of zie ik iets gewoon over het hoofd, Vandaar mijn vraag aan jullie

Ik installeer bijna dagelijks nieuwe systemen. Ik installeer altijd alles als volgt,

Installeer winxp home edition met sp2.
Na dat installeer ik alle benodigde drivers van het moederboord.
Daarna ga ik naar windows update en download alle essentiële en optionele en evt. hardware updates.
Daarna installeer ik nog windows defender, avg antivirus, firefox, open office en adobe reader 8.
(Nooit eerder problemen gehad bij het bovenstaande)

Maar nu gebeurde het volgende:
Als ik rechtermuisklik doe op gewoon een leeg vlak op het bureaublad dan krijg ik de volgende foutmelding.

In internet explorer.EXE is een fout opgetreden… etc.
Als ik dan op sluiten klik komt er nog een melding;
In drwtsn32.exe is een fout opgetreden…etc.
Klik ik dan weer op sluiten dan blijft de zandloper in beeld. En de enige manier om de controle over de pc terug te krijgen
Is om via CTRL-ALT-DEL in het taakbeheervenster het process drwtsn32.exe te beëindigen. Daarna kan ik gewoon weer alles doen.
De pc werkt perfect en is helemaal up to date. Pc is dus net gebouwd helemaal up 2 date, geen games of rare sites etc bezocht, want hij is pas net geïnstalleerd.

Ook ben ik erachter gekomen dat als ik copy en dan iets wil “pasten” op het bureaublad hij ook vast loopt.

De volgende dingen heb ik geprobeerd om het op te lossen.
Ik heb een nieuwe gebruiker account aangemaakt, om te kijken of er fout in het huidig profiel zat. Maar ook bij de nieuwe gebruiker doet ie hetzelfde.
Ik dacht misschien hoe onmogelijk dat ook is, dat er toch een virus op zat en heb bij prestatie instellingen op “de beste prestaties” gezet heb windows xp thema alles op klassieke weergave gezet,
Achtergrond op “geen” gezet. Ook dan geeft ie nog een foutmelding bij rechtermuisklik op buroblad.
Heb toen in de wanhoop hitmanpro2 gedownload en geïnstalleerd en laten scannen (hoe absurd ook dacht ik nog.. want is een verse installatie). Heeft niets gevonden.
Heb op google gezocht op drwtsn32.exe en rechtermuisklik probleem. Krijg wel wat mensen die er ook last van hebben, maar geen oplossing. Dus ik was ten einde raad,
En misschien dat dit probleem kent en de oplossing heeft.
Ik hoop dat die persoon mij uit de brand kunt helpen.

Hieronder nog misschien wat relevante info m.b.t. het systeem
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+
MSI K9AGM2 Moederboord
Seagate 160GB Sata II
1024mb DDR2 (kingston)
Writemaster DVD Brander
Officiele Windows XP Home Edition sp2

Met vriendelijke groet,

Justin

Hallo Justin,

op dit forum zit rechtsboven een zoek functie. Tik daar eens drwtsn32.exe en zoek!

Ron

Opgelost

:D :D :D Yess!!!

Probleem opgelost,
ik heb in het logboek van windows gekeken. En zag dat ie vastliep op shredext.dll Dit is helemaal geen bestand van windows, heb het via zoeken opgezocht en klikte op verwijderen, maar dat ging niet. Heb pc in safe mode opgestart deed voor de gein ook daar rechtermuisklik op buroblad ook daar liep pc vast. Zelfde foutmeldingen. Heb toen ook dat bestand gezocht in safe mode. En verwijderen lukte daar wel. En rechtermuisklik werkt weer!!!!

Ik weet alleen nog niet hoe het bestand shredext.dll op de pc is gekomen.

Jongens alsnog bedankt voor de moeite.

Groetjes

Hey mario,

Hij stond in c:\windows\system32

dus dat is inderdaad niet goed...

wel raar dat een volledige hitman pro scan geen resultaat heeft gehad...

groetjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan