Pc geen verbinding wel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

to-cees

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
Hoi, mijn probleem is :
Ik heb gewoon internet op de PC, echter als een programma (BV UPDATE) verbinding wil maken lees ik Server antwoord niet.
Wie helpt mij.
Cees

Kan zijn dat de server down is.
Probeer het later nog eens.

Probeer anders iets specifieker te zijn: welk programma, exacte melding (screenshot) enz enz

Alle programma's die contact zoeken met internet kunnen geen verbinding maken bv. voor upodates of down te loaden.
Voorbeeld je haalt een downloader op en deze wil naar het net om te installeren.
AVG kan geen updates halen.
Cees

Let wel, de servers is dus NIET down.
Cees

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
als je programma's ineens niet meer willen updaten is er wat anders aan de hand, wss blokkeert mal/spyware of erger dit proces.
Scan je pc eens met Mbam (link in m'n handtekening).
Wil Mbam ook niet installeren verander dan de naam van het exe-bestand in een willekeurige.
Scan, na update v.h. programma, evt. in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot).

Laatst bewerkt:
Goed meegedacht, echter om up te daten moet de pc naar internet en wat denk je dat er
dan gebeurt?

Het is niet gezegd dat het bij alle programma's gebeurt toch? Heb je het al uitgeprobeerd?

Sorry hoor maar volgens mij krijgen geen van de programma's die up willen daten verbinding.
Deze is er WEL.
Het is makkelijk gevraagd om alle programma's te proberen, echter praktisch ondoenbaar.
Is ga stoppen met deze vraag, we draaien in een kringetje rond.
C. van Iperen

Ik heb gewoon internet op de PC
Ik heb alleen gevraagd omdat ene programma (Mbam) te proberen, niet allemaal.
Dat je vindt dat in een kringetje ronddraait komt omdat je niet probeert wat wij je evt. als mogelijke oplossing aandragen.

Laatst bewerkt:
Misschien had je de vraag gelijk duidelijker moeten stellen als je een snelle oplossing van je vraag verwacht.

Kun je wel gewoon op internet?
Kun je de site van mbam en avg wel bekijken?
Kun je op de site van mbam of avg wel iets downloaden?
Kun je wel downloaden in veilige modes?
Heb je computer al gescand met mbam zonder update?

Ja, ik heb Mbam gedowloadedd en ja zonder update vonhet 8 besmettingen, echeter alles blijft zoals het was.
Ik kan alle sites bezoeken en daar downloaden.
Het probleem is dan programmas die zelf een opdaten c.q. downloaden dit niet kunnen. zie eerste vraag.
Cees

Doe eens het volgende:
Kilk de start knop,
Vul in CMD in het zoek veld,
Druk CTRL + SHift + ENTER om command te starten als administrator,
Type netsh winsock reset catalog, gevolgd door ENTER,
En type netsh int ip reset, gevolgd door ENTER,
Herstart de pc hierna.

Laatst bewerkt:
Ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>opdrachtprompt>klik daar rechts op en kies "als administrator uitvoeren".

Bedankt, op deze manier lukte het en ik heb reset catalog en reset ip kunnen uitvoeren.
Echter het probleem, het updaten werkt nog niet. geen programmatische verbinding.
Cees

Zou het niet eenvoudiger zijn om een backup te maken, en een frisse installatie doen. Zo blijf je nog wel een paar weken aan de gang als het überhaupt opgelost wordt.
Kost je een paar uurtjes in het beste geval, incl. alle updates :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan