PC herkent DVD brander-speler niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik heb zojuist Nero 8 op mijn PC geïnstalleerd. Geen enkel probleem. Maar nu herkent mij PC geen enkele van mijn 2 DVD-branders-(spelers) meer. Als ik via "Start" en "Deze Computer" ga kijken staan deze branders niet vermeld. Hoe kan dat nu komen en hoe kan ik nu zorgen dat mijn branders-lezers verschijnen. (Als ik een DVD inbreng in mijn speler(s) gebeurt er niets: geen automatische start, niets).
 
Hoi !

Staan ze in apparaatbeheer wel, evt. met gele vraagtekens ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi...:)


Heb je de pc al eens opnieuw opgestart?


ED
 
Ze staan in het "Apparaatbeheer" aangeduid met een gele cirkel met daarin een zwart uitroepteken. Ik heb de PC reeds opnieuw opgestart. Geen verandering. ik heb de beide apparaten uit het apparaatbeheer verwijderd en daarna de PC terug opgestart. Dan verscheen de klassieke mededeling "Nieuwe hardware gevonden" maar de gele cirkel en het zwarte uitroepteken blijven. Vermits deze toestand gekomen is juist na het installeren van Nero: zou het kunnen dat het daar iets mee te maken heeft?
 
Laatst bewerkt:
Hoi...:)

Zet je systeem met systeemherstel eens terug tot een dag VOOR de installatie van Nero.

Kun je dat ?

ED
 
Hoi !


Je moet de registerwaarden van de higher-lower filters in het register verwijderen !

Kijk hier: http://support.microsoft.com/kb/314060 onder oplossing.

Er zou hier op @helpmij ook een sticky moeten staan, mar die kan ik even niet vinden.

Greetz,

Harry.
 
Heb de raad gevolgd (het kon) van ED V en mijn probleem is opgelost. Ik moet er meer aan denken een regelmatig een herstelpunt te maken - nu had ik geluk dat er automatisch een werd gemaakt. Zou het kunnen dat het inderdaad te maken had met het installeren van Nero 8? Ook die installatie liep volledig mank.
Bedankt in elk geval voor de hulp.
 
Hoi...:)

In principe wordt er al regelmatig automatisch een herstelpunt gemaakt.
Vaak wordt dit ook door de installatie /systeem zelf al gedaan en kun je dit ook zien staan bij de omschrijving van de herstelpunten.

Maar....

Ik heb zojuist Nero 8 op mijn PC geïnstalleerd. Geen enkel probleem

Ik kan dit niet zo goed rijmen met dit :

Zou het kunnen dat het inderdaad te maken had met het installeren van Nero 8? Ook die installatie liep volledig mank.

ED
 
Een kleine verduidelijking: het installeren van Nero 8 was geen enkel probleem maar het gebruik achteraf was duidelijk wat anders. Tezelfdertijd installeerde ik InCD en die combinatie is duidelijk niet goed.
Ik heb daarover reeds een vraag gesteld maar kreeg daarop toen afdoend geen antwoord.


www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=362900

Ik heb dan maar Nero 8 verwijderd (juli 2008). Nu terug geïnstalleerd met het reeds bekende gevolg: zie daarover mijn laatste antwoord op de topic hieronder.
 
Wat kun je met InCD wat je met Nero8 niet kan?..(denk je ?)

ED
 
Ik meen te weten dat InCD een onderdeel is van Nero 8. Het wordt echter niet standaard mee geïnstalleerd, je het dus expliciet als te installeren aanduiden. Het is standaard met een rood kruis in het programmapakket van Nero 8 aangeduid. Ook is het zo dat je met InCD een CD-RW (DVD-RW) kan formatteren om die dan als harde schijf te gebruiken, iets wat op zich zeer gemakkelijk is. In Nero 6 was InCD op de installatie-CD als afzonderlijk programma aangeduid, nu geïntegreerd in Nero zelf.
 
Ik heb best wel vaak gehoord dat er nogal eens serieuze problemen waren rondom InCD.
Een van de redenen waarom ik dit nooit heb willen gebruiken.
En in principe regel ik met Nero zelf ook best makkelijk het er af en erop zetten van bestanden op DVD-RW.
Ik zou het nog eens overwegen...:)

ED
 
Ikzelf heb zeer goede ervaringen met InCD tot en met Nero 7: nooit problemen gehad. Ik zal jou raad volgen en InCD laten voor wat het is en mij verder behelpen met Nero. Kan uiteraard ook maar ik vind dat het wel wat omslachtig is als je telkens de DVD-RW opnieuw moet branden om er enekel bestanden bij te zetten... of gebruik jij voor DVD-RW ook de multisessie? Daar heb ik niet zo'n ervaring mee. Zal het eens proberen. Bedankt in elk geval voor de steun en hulp.
 
Hoe komen de bestanden via InCD op de DVD?..niet door branden?

Ik heb enkele DVD-RW's en die gebruik ik meestal om films of backups van vaste programma's op te zetten die ik even snel mee kan nemen naar deze of gene en die om de zoveel tijd updates of upgrades krijgen. Dan overschrijf ik ze weer (eenmalig).
Dan is het in feite nooit even wat bestanden er bij zetten maar gewoon in 2 minuutjes alles eraf en dan weer even een ander filmpje of wat programmaatjes erop.

Overigens heb ik inderdaad ook met multisessie gewerkt zonder problemen maar gewoon alles even eraf en weer opnieuw er op gebeurde vaker. Met de brandsnelheden van tegenwoordig vind ik dat niet zo'n probleem (meer)

Voor overige zaken gebruik ik of de externe hardisk of Usb-sticks. Deze zijn tevens wat betrouwbaarder als medium.

Dat je problemen krijgt na het installeren van InCD is erg moeilijk vanaf een afstand te bepalen zonder veel meer dingen te zien en te weten van je pc. Wellicht heeft het met niet vlekkelloos verlopen eerdere installaties en of de-installaties van programma's te maken.

Misschien nog even een hint...had je bij die Sony DVD-brander bijbehorende drivers gekregen?...zoja..dan ook weer opnieuw geinstalleerd?


ED
 
Met InCD kan je de cd's en dvd's formatteren zodat je deze als grote diskettes kan gebruiken. Je kan dus bestanden vanuit de verkenner naar die schijf kopiëren gewoon door slepen en neerzetten. De CD of DVD kan je dus gebruiken als een harde schijf. Wel interessant om mee te werken. Je moet dus niets branden en het gaat dus beduidend sneller en is minder omslachtig dan branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan