PC herkent geen netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

E=mc2

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
22
Hallo

Ik heb thuis 4 computers, op 3 computers is windows xp geinstaleerd op de andere windows vista. Op de vista pc heb ik een schijf gedeeld en die wordt herkent op 2 xp pc's en op de 3e niet. Deze pc herkent trouwens geen andere pc in het netwerk. Ook de andere pc's herkennen de pc niet. Op deze pc kan ik prima internetten en een ping opdracht naar de vista pc zei dat er 0% verlies is. Mijn router/modem herkent de pc en ik heb de firewall zo gecunfigureerd dat alle ip adressen binnen het netwerk als vertrouwd worden gezien.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn 3e xp pc de netwerkschijf (en de rest van de computers) herkent?
 
Staat deze pc in dezelfde werkgroep als de andere pc's? Dit vind je terug bij configuratischerm -> Prestaties en onderhoud -> systeem (tabblad computernaam)
 
Laatst bewerkt:
Wel in dezelfde werkgroep maar ik weet niet of dat hetzelfde is.
Want ik kan geen andere werkgroepen vinden.
 
controleer de naam bij de probleem pc en bij een andere pc, dan ben je meteen zeker
 
Ook de wizard doorlopen op die pc in het netwerk op te nemen?
 
Ik heb nu de netwerkverbinding gerepareerd de pc gaf de volgende fout: Windows could not finisch repairing the problem because the following action cannot be completed:
clearing NetBT

Mischien heeft dit er wat mee te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan