PC in onstopbare opstartfase.

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuks6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tuks6

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Ik heb laatst een paar videoconverters geinstalleerd, maar de volgende morgen deed mijn computer heel vreemd, namelijk het volgende;
Elke keer als ik ingelogd had en mijn bureaublad tegemoet zag, startte ie binnen een minuut opnieuw op! Na het herstarten deed hij hetzelfde weer, dus er is iets aan de hand. Iemand had al iets gezegd dat een bepaald antivirus programma windows weleens als een virus kon zien, maar ik bezit dat programma (gelukkig) niet. Wel heb ik de dag ervoor AVS Videoconverter en extra toepassingen geinstalleerd, maar alles wat ik die dag daarvoor heb geinstalleerd heb ik weer eraf gegooit. Wie kan mij helpen? Ik kan btw wel mijn pc in veilige modus runnen, want dan doet ie niet zo vreemd. Heb systeemherstel al geprobeerd, maar nadat ik de datum heb geprikt en volgende klik, en dat nogmaals probeer, reageert hij niet meer. Hij loopt niet vast, want ik kan nog wel gewoon op vorige klikken en dan reageert ie wel.

Succes met eruitkomen van deze onoverzichtelijke tekst!

Alvast bedankt;)

Tuks

Nou, dat onoverzichtelijke valt reuze mee, ik heb ze vaak wel slechter gelezen. Je probleem is mij dus wel helder.

Ken je het progje Ccleaner?

Ja, CCleaner gebruik ik al sinds de zomer, maar de vraag is of hij dit probleem verhelpt. Het is immers maar een programma die je computer opschoont. En is het wel te runnen in de veilige modus?
Alhoewel, ik kon FTD wel runnen, afgezien van de internetverbinding.
Totdat ik het uitgeprobeert heb en het werkt, zijn de tips nog van harte welkom, als het niet werkt, dan moeten we het anders oplossen.

Bedankt voor je tip btw.

Tuks

Doe anders een systeemherstel naar een recente datum voor de installatie van die programma's?

Welk besturingssysteem heb je?

Doe anders een systeemherstel naar een recente datum voor de installatie van die programma's?

Welk besturingssysteem heb je?
Heb ik al geprobeerd, maar zoals in de tekst vermeld staat; nadat ik een datum heb gekozen en ik wil op volgende klikken, dan zegt ie dat ie gegevens aan het verzamelen is, dan wil ik weer op volgende klikken, maar dan reageert hij niet meer. Ik kan nog wel gewoon op vorige klikken>

Ik heb windows XP.

Twee dingen:
1. heb je al eens geduldig een héle poos gewacht toen je binnen systeemherstel op volgende had gedrukt?
2. met name juist Ccleaner lijkt mij dé tool die je probleem zou kunnen oplossen. Het is (mogelijk overduidelijk) het gevolg van de geïnstalleerde software (converters) en als je die dus eerst even op de nette manier verwijdert (voor zover nog niet gedaan) én je laat daarna Ccleaner register restanten verwijderen, zou theoretisch je probleem ook opgelost moeten zijn.

Twee dingen:
1. heb je al eens geduldig een héle poos gewacht toen je binnen systeemherstel op volgende had gedrukt?
2. met name juist Ccleaner lijkt mij dé tool die je probleem zou kunnen oplossen. Het is (mogelijk overduidelijk) het gevolg van de geïnstalleerde software (converters) en als je die dus eerst even op de nette manier verwijdert (voor zover nog niet gedaan) én je laat daarna Ccleaner register restanten verwijderen, zou theoretisch je probleem ook opgelost moeten zijn.
Ga ik doen, bedankt voor je hulp!
Edit: Ccleaner hielp niet, ook niet nadat ik zobijna overal gezocht had naar de software die ik afgelopen week heb gedownload/geinstalleerd.
Ga nu naar Systeemherstel kijken.
Edit#2: Nee, heb systeemherstel een uur laten doen en nog steeds geen resultaat nadat ik op volgende heb geklikt. Misschien is mijn Windows XP versie illegaal. Ga het me niet vragen, want ik weet het niet.
Ben nu bezig met schijfopruiming, kijken wat dat voor een resultaat boekt, maar ik verwacht niet veel.
Tips zijn nog steeds welkom, maar ik ga binnenkort wel een computer service bellen.

Laatst bewerkt:
Probeer in veilige modus eens hetvolgende:

Ga naar Start >> Uitvoeren...
Typ sysdm.cpl en druk op enter.
Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen bij Opstart- en herstartinstellingen.
Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten en stel in het keuzelijstje een Kleine geheugendump in. De map voor de geheugendump stel je makkelijkheidshalve in op %SystemRoot%\Minidump (standaard).

Als je pc nu opstart in normale modus zal er (hopelijk) een blauw scherm met een foutcode en een foutmelding tevoorschijn komen. Schrijf deze codes heel nauwkeurig over en zet ze hier neer.

Verder zou je eens in veilige modus een logje moeten maken van je opstart items. Dit kan door:
Dit programma (zip) te downloaden.
Start het exe-bestand en aanvaard de gebruikersovereenkomst met "I agree".
Klik op Do a system scan and save a logfile.
Er opent een bestand in kladblok genaamd hijackthis.log.
Ga naar bestand >> opslaan als...
Bij opslaan als moet er tekstdocumenten staan en sla het op naar een bekende locatie. Voeg het nadien toe in je volgende reactie via de bijlagefunctie zodat we eens kunnen kijken wat er allemaal opstart.

Klinkt ingewikkeld, maar ik ga het gewoon proberen:P
Bedankt voor de tip :thumb:
Edit:
Alles kunnen opvolgen vanaf papier, leek me ook wel logisch om "pc automatisch opnieuw opstarten" uit te vinken. Inmiddels mijn pc te proberen te herstarten op normale modus, boot ie niet. Aantal keren geprobeerd maar nog steeds nadat het windows XP laadscherm van mijn monitor verdwenen is, een zwart scherm. Mijn hardeschijf lampje vertoont ook geen reactie. Toen dacht ik maar ff te gaan eten, zodat ie af kon koelen (als dat nodig was...) Maar ik krijg hem nog steeds niet aan de gang! Iemand een verklaring? Anders laat ik het ff rusten tot morgen middag.

Laatst bewerkt:
Als je pc nu opstart in normale modus zal er (hopelijk) een blauw scherm met een foutcode en een foutmelding tevoorschijn komen. Schrijf deze codes heel nauwkeurig over en zet ze hier neer.
Inmiddels pc aan de gang gekregen, en ik kreeg inderdaad een blauw scherm met informatie, en ook een foutcode (denk ik). Hier is ie:
***STOP: 0×0000008E (0×0000005, 0×AA690B3A, 0×A72967EC, 0×00000000)
Let op: De × tekens kunnen ook x-en zijn, ik kon het verschil niet onderscheiden, maar neem aan dat het × tekens zijn.

Goh, dat kan vanaaaalles zijn, van RAM-probleem tot virussen.

Kun jij naar Start >> Uitvoeren gaan, dan %SystemRoot%\Minidump invoeren en daar het minidump-tekstbestandje even openen en zeggen wat daar instaat?

Goh, dat kan vanaaaalles zijn, van RAM-probleem tot virussen.

Kun jij naar Start >> Uitvoeren gaan, dan %SystemRoot%\Minidump invoeren en daar het minidump-tekstbestandje even openen en zeggen wat daar instaat?
1. Waar moet ik %SystemRoot%\Minidump invoeren
2. Waarmee en hoe maak ik een "minidump-tekstbestandje"?

Dat minidump-bestand staat er al.

Ga naar Start >> Uitvoeren..., geef in het kadertje de regel in die ik zei en er zal een map openen. In die map staat er een bestand met mogelijk de extensie DMP. Neem openen met en dan Kladblok zodat je de inhoud in je volgend bericht kan zetten. ;)

Probeer in veilige modus eens hetvolgende:

Ga naar Start >> Uitvoeren...
Typ sysdm.cpl en druk op enter.
Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen bij Opstart- en herstartinstellingen.
Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten en stel in het keuzelijstje een Kleine geheugendump in. De map voor de geheugendump stel je makkelijkheidshalve in op %SystemRoot%\Minidump (standaard).

Verder zou je eens in veilige modus een logje moeten maken van je opstart items. Dit kan door:
Dit programma (zip) te downloaden.
Start het exe-bestand en aanvaard de gebruikersovereenkomst met "I agree".
Klik op Do a system scan and save a logfile.
Er opent een bestand in kladblok genaamd hijackthis.log.
Ga naar bestand >> opslaan als...
Bij opslaan als moet er tekstdocumenten staan en sla het op naar een bekende locatie. Voeg het nadien toe in je volgende reactie via de bijlagefunctie zodat we eens kunnen kijken wat er allemaal opstart.
Heb dat progje gedownload en gebruikt, en heb dus een kladblok bestand. Hier is ie:
Sorry dat ie zo lang is merk dit dus niet op als spam!:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:15:58, on 8-1-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
H:\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.nl/0SENLNL/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.nl/0SENLNL/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.nl/0SENLNL/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O1 - Hosts: 85.25.138.155 login2.battlelands.net
O1 - Hosts: 62.149.239.96 nprotect.battlelands.net
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: LPVideoPlugin - {1C64EEE2-FD54-4ED9-9017-CB8A16B70809} - C:\WINDOWS\system32\LPVideo.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - (no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon04] C:\WINDOWS\system32\hphmon04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [regsv32.exe] C:\WINDOWS\system32\regsv32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Program Files\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AdobeUpdater] C:\Program Files\Common Files\Adobe\Updater5\AdobeUpdater.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [StartCCC] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Program Files\DNA\btdna.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Registratiesoftware starten.lnk = C:\Program Files\WiFiConnector\NintendoWFCReg.exe
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (CDownloadCtrl Object) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.3.6.108.cab
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl-esd.sun.com/update/1.6.0/jinstall-6u3-windows-i586-jc.cab
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Super_DVD_Creator_9.8\NMSAccessU.exe
O23 - Service: Pml Driver HPH11 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPHipm11.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - NetGroup - Politecnico di Torino - C:\Program Files\WinPcap\rpcapd.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

--
End of file - 8682 bytes

Gemaakt zoals je zei, hopelijk dat je hier iets mee kunt.

Hier nog een paar dingen van dat blauwe scherm:
Er is een probleem opgetreden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het bestede volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er genoeg schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nogdig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele BIOS update.
Schakel BIOS geheugen opties zoals Caching en Shadowing uit.
Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen verwijderen of uitschakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om Geavanceerd startopties te kiezen.

De rest heb je volgens mij niet nodig, op ditzelfde blauwe scherm stonden ook nog die code's.

Post je dump-bestand alsjeblieft...

Ik ben geen HijackThis-log-expert, maar er zit zo'n regel tussen die mij een beetje.. de kriebels geeft:
O4 - HKLM\..\Run: [regsv32.exe] C:\WINDOWS\system32\regsv32.exe

Verder moet je in veilige modus ComboFix eens draaien.

http://www.bleepingcomputer.com/combofix/nl/hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden (Het onderdeel over de herstelconsole mag je overslaan)

Wees klaar voor devolgende dingen als je ComboFix gebruikt:
  • Alle andere programma's die plots afsluiten.
  • Internet dat even wegvalt.
  • Je klok die raar doet.
  • Geflits van schermen

Post de log even in bijlage (zie "overige opties") bij het reageren (knop "beheer bijlagen"), dan staan de logs niet meteen in het topic. Je vindt de log van combofix op de plek die het programma in het allerlaatste scherm aangeeft (Ergens op c:\)

Ik verwacht nog wel steeds je dump-bestand he. Je kunt het openen zoals ik eerder beschreef. Sla het anders even op als .txt en post ook dat als bijlage. Doe dat misschien eerst evenvoor je combofix draait.

Laatst bewerkt:
Dankje, eerst even dat minidump bestandje posten en dan combofix.

Ja, dus nog geen combofix voor ik even heb kunnen reageren op die minidump he.

Helaas kan ik dit bestand niet uploaden als .dmp, en ik heb hem al bij eigenschappen als openen met kladblok geselecteerd, maar bij het bladeren boekt dat geen resultaat.
Helaas kan ik hem ook niet plakken, omdat het script dan niet meer reageert, en dan moet ik hem of stoppen of laten doorgaan, maar dan komt deze error alweer. Betekent dat ik jou het bestand op een andere manier moet toezenden.

Laatst bewerkt:
Je moet het bestand opnieuw opslaan maar dan als TXT-bestand. Haal de extensie .dmp weg als je het opslaat (onder bestandsnaam).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan