pc ineens heel erg traag: hoe verhelpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb gister vastloper gehad, daarna heeft pc zelf nieuwe updates (die al even klaarstonden) geinstalleerd.
het apparaat is erg, heel erg traag ineens. ik testte dat met het eenvoudige spelletje bubbles-online. de ballen gaan traag en schokkerig over het beeld,.
hoe los ik dit op?
graag hoor ik

2 ideetjes voor je...

Wat je kan doen, is CTRL+SHIFT+ESC tegelijk indrukt en in dat venster op processen klikt, dan kun je zien welke service/programma de boel doet afremmen. Zo niet, dat is er iets dat trager doet werken.

Anders kun je via systeemherstel een dag terug gaan (voor de updates erop kwamen) en per update-installatie kijken welke de oorzaker is.

Hopelijk kan je hier iets mee.

ik heb je advies opgevolgd, heb aantal herstelpunten geprobeerd, maar wil niet werken. krijg bericht dat herstel niet is uitgevoerd. Twee codes 0x80070005 en -op andere plek- 0x 800FFFF
kan het zijn dat het ligt aan Windows installer, die wll ook al een tijd niet meer werken, maar niemand weet hoe die weer op gang te krijgen.

Start, uitvoeren
Type de opdracht: sfc /scannow

er popt even een schermpje op, te kort om te zien wat het is, daarna gebeurt er niks meer

ik heb het lef niet om de zaak opnieuw te installeren zoals aangegeven. mij valt wel iets geks op.
ik speel tussendoor wel eens het spelletje bubbles, een eenvoudig online spel.
soms is het zo traag, meestal eigenlijk wel, dat er geen lol aan is. met flinke verstoppingen dat wil zeggen een bubble vertrekt heel traag en gaat dan ineens veel sneller dan ik gewend ben. maar vaak is de snelheid best acceptabel, wat mij opvalt is dat deze dan met tussenpozen gewoon normaal is en dan weer erg traag. wat zegt dat over de aard van mijn probleem. kan het een virus zijn?

Doe eens systeemherstel, maar wel in Veilige Modus ( opstarten en F8).

dag aptje, je moet even de voorgaande berichten lezen:dat werkt dus niet meer!

Htil: dat systeemherstel niet lukte, heb ik gelezen.
MAAR dat je in het VM gedaan hebt, dat heb ik dan gemist!
Waar kon ik dat lezen????

Laatst bewerkt:
Veilige Modus opstarten met F8 en daarin systeemherstel uitvoeren!

Hoi,
dat met die spelletjes komt mij bekend voor, mijn vrouw speelt vaak spelletjes en had hetzelfde probleem. De uiteindelijke oplossing was eigenlijk simpel, maar daar denk je niet als eerste aan, de javacache legen. Configscherm>Java Control Panel>Temporary Internet Files>Settings>Delete Files.
De Java temp internet files worden in een aparte map opgeslagen anders dan de normale temp internet files.
Maar mijn vraag is, doet hij dat alleen met die spelletjes of is het beeld ook schokkerig als je iets anders doet? Surfen b.v.

Laatst bewerkt:
dag mik,
een verrassend antwoord, in die richting dacht nog niemand
ik heb windows7 en java control panel zie ik niet......

volgens mij heeft iedereen dat toch? maar geen idee of dat zo is en waar ik het dan zou moeten vinden...

Hoi, nou niet iedereen heeft het, je hebt het nodig om bepaalde spellen te spelen. Je moet het zelf downloaden. Java staat bij "programma's en onderdelen" en het control panel staat evt. apart in het configuratiescherm (dat logo met dat dampend kopje koffie :D)

ik heb java daartussen staan tot en met update 13 uit 2009!
moet ik daar iets mee doen nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan