pc ineens heel erg traag: hoe verhelpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga eens naar het configscherm>toetsenbord en kijk eens hoe je hardwareversnelling ingesteld staat. Experimenteer daar eens wat mee en kijk of het verbetert, zo niet moeten we verder zoeken.

jouw suggestie opgevolgd, maar daar zit geen probleem heb ik het gevoel.
wat mij opvalt is dat het stroperige werken met vlagen gaat. nu bijvoorbeeld lijkt allles prima. Dat geldt ook voor het spel bubbles: soms gaat het gewoon lekker, andere keren kun je beter meteen stoppen.
als er traagheid is, wil het helpen om Chrome helemaal af te sluiten. kennelijk zit het toch niet in de browser, want meestal loopt het lekker

Heb je met die updates soms ook een nieuwe driver voor je videokaart binnengehaald? Zo ja zet dan eens onder apparaatbeheer>jouw videokaart/beeldschermadapter bij eigenschappen je vorig stuurprogramma terug.

dat leek me moeilijker dan het was. toen ik het probeerde werd alles dubbel zo groot dus ik heb alles weer teruggezet. dat laatste, het terugzetten, duurde veel langer dan teruggaan naar 'vorige' versie.
als ik bubbles nu probeeer: stroop! dit typen gaat echter heel goed!

Als je de specs van je videokaart doorgeeft kunnen we eens kijken bij je fabrikant of er betere opties te vinden zijn.

en waar vind ik die specs?
zou het echt aan de videokaart liggen? en waarom dan zo ineens.....?

Welke specs staan aangegeven onder beeldschermadapters waar je net bent geweest? (apparaatbeheer)

leverancier NVIDIA datum 20/11/2009, stuurprogramma 8.17.11.9562

Ja Nvidia heeft verschillen type kaarten, lees dit ook maar even.
Download PcWizard 2010 en kijk wat je precieze specs van je kaart zijn.
Heb je een insteekkaart of een on-board-chip? Je kunt de specs als txt document als bijlage toevoegen bij je bericht.

Huidige Weergave : 1920x1080 pixels op 60 Hz in True Kleuren (32-bit)
Touch Support : Nee
Aantal monitoren : 1
Monitor Type : Dell Computer DELL IN2010N
Monitor Type : Samsung SMBX2450
Videokaart : NVIDIA GeForce 210
nVidia CUDA : Ja
OpenCL : Ja
OpenGL : Ja
GDI Plus : Ja

Dag Mik,
ik meld je even dat nu de snelheid normaal lijkt te zijn. ik testte even met bubbels en dat gaat nu ook vrijwel normaal.
Een bekend patroon:dan weer goed dan weer slecht. is dat echt een videoprobleem?

Ga naar start, uitvoeren, en ga dan naar %temp% , %windir%/prefetch %windir%/temp maak die eens leeg. En download CCleaner.

Succes !

en uitvoeren is bij windows 7 windows +r? en dan %temp% intoetsen?

Uitvoeren is in iedere windowsversie windowstoets + r
de juiste opdrachten zijn:
%windir%\prefetch
%windir%\temp
Dus een backslash i.p.v. slash

ik heb het gevoel dat het iets sneller gaat nu, maar ik wacht even af, misschien is de pc nog in zijn niet-stroperige fase. maar er lijkt nog steeds wat 'rem' op te zitten.
ik meld mijn vorderingen wel!
dank zover!

ik heb overigens CCl al eens gedownload. wel eens gedraaid, was ik alles kwijt, ook wachtwoorden en zo. hoe kan ik het zo instellen dat het alleen onnuttige informatie verwijderd? met andere woorden wat kan/moet weg?

In Ccleaner kun je onder opties>cookies zelf bepalen welke cookies opgeruimd kunnen worden en welke niet. De cookies v.d. sites waar je normaal moet inloggen kun je bewaren door ze naar het rechtervenster te verplaatsen. het wijst zich vanzelf. Je kunt vze ook allemaal naar rechts verplaatsen als je het niet vertrouwt of in het hoofdmenu>cleaner het vinkje weghalen bij cookies.

het is wel beter geworden met de snelheid, maar deze is nog terug op oude niveau. als ik bubbles speel -ik het nog nooit zoveel gespeeld op een pc- dan is vaak net of je auto rijdt met iets aangetrokken handrem. net of de pc het zwaar heeft. en die snelheid varieert dan ook nog. soms weer wat sneller en dan weer stukken stroperiger.
wat is er toch aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan