pc ineens heel erg traag: hoe verhelpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb in het weekend CCleaner gedraaid, nu alle rommel weg, ook de wachtwoorden en zo (dat laatste is balen dus). de pc is weer traag als stroop. kan het liggen aan het feit dat ik service pack &? heb gedownload en geinstalleerd (iets wat erg lang duurde, heel eg lang vond ik)?

Dat is belangrijke info die ik graag eerder had gezien. Vertel even hoe die update is verlopen, hoelang het duurde enz.

wat moet ik zeggen? hoe lang het duurde? geen idee eigenlijk, had wel idee dat computer hing. heb geforceerd uitschakelen overwogen. Zeker een kwartier maar waarschijlijk langer.
Ik heb vanochtend geprobeerd de oude versie terug te zetten. dat wilde al evenmin lukken. ik had/heb eigenlijk geen herstelpunt van voor 11 juli. de rest lijkt weg (CCleaner?) hoewel ik zeker weet dat er andere herstelpunten moeten zijn. Het typen van deze tekst is een drama, gaat gewoon echt slecht..

Ccleaner ruimt geen herstelpunten op, zal straks eens ff verder kijken moet nu weg.

Heb je soms SP1 binnengekregen? Daar hebben meerdere pc's problemen mee. Omdat te controleren doe je ff het volgende:
windowstoets + r
typ
winver
enter

ik heb als informatie: versie 6.1 (built 7601: Service Pack 1)

gister nog even getest met bubbles, absoluut niet te spelen, traag en dan ineens pats ballen weg, niks aan dus.
vanochtend weer uit slaapstand gehaald en naar aanleiding van je bericht nog even naar bubbles gekeken. gaat nu weer (even?) bijna normaal.

Toevallig deze week bij een kennis geweest die problemen had met sommige spelletjes waaronder bubbles en my farm of harvest o.i.d. alle instellingen bij IE8 nagelopen en kreeg het probleem niet direct verholpen. Toen hebben we google chrome geïnstalleerd en het probleem was verholpen.
Mijn vraag is nu welke browser heb je?

ik heb Chrome!
zoals ik al zei, volgens mij ligt het niet per se aan bubbels. Als ik denk dat het niet goed is, probeer ik dat uit met dat spelletje,
nu gaat het al een paar uur heel goed..

een week lang ging het goed, nu is de snelheid weer aardig gereduceerd.... weet jij nog een weg om dit op te lossen?

Voer eens sfc /scannow uit maar dan op de juiste manier:
windowstoets + r
cmd /k
enter
typ
sfc /scannow
enter (let op de spaties in de opdrachten)
Lukt dit niet voer de prompt dan als administrator uit.

ik moest idd als administrator: er zijn geen schendingen van de integriteit!

Pffff ik zeg het niet vlug maar mijn mogelijkheden raken langzaam op. Dit is echt een gevalletje dat je de pc voor je moet hebben om eens goed te onderzoeken. Kom er straks nog op terug. :o

een paar dingetjes
ik had een vastloper, pc ging in slaapstand toen ik even weg was, daarna heb ik tot tweemaal toe moeten herstarten. via weg van herstelgegevens weggooien was het mogelijk weer te starten
er is een chromebestand beschadigd geraakt. los dit op met chkdsk, geprobeerd met parameter /f. dat wilde niet, ik moest eerst pc opnieuw opstarten (want al in gebruik of zoiets). gedaan, eerst de schrijfcontrole laten lopen, enkelen beschadigingen gevonden. daarna weer naar chkdsk (als administrator weer), wederom zelfde boodschap. dus niet uitvoerbaar.
na die schijfcontrole adhv bubbels gekeken hoe het met snelheid zat. dat leek goed te zitten, maar al na halve minuut werd het weer stroop.
kun je wat wat deze info? wat moet ik doen, snelheid nog hopeloos!

volgend bericht: inmiddels deed ik niet zoveel wat systeem zou kunnen verstoren, maar de stroop lijkt wel weer goeddeels weg. wat is er toch aan de hand? toch niet iets met hardware of zo?

Dan moet je ff aangeven welke hardware je allemaal hebt en hoe oud e.e.a. is (hoeveelheid ramgeheugen enz).

de apparatuur is allemaal nog niet zo oud, een jaar misschien, dus ik denk dat het aan ouderdom niet lig. als het al ergens aan ligt, is het misschien een mankement in de elektronica. maar daar wil ik niet van uitgaan. heb je enig idee dat de pc zo varieert in snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan