PC-Instellingen wijzigen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo, Ik zit met een vreemd en vaag probleem bij een kennis. Hij heeft gisteren zijn Windows 8.1 account aan een hotmail adres gekoppeld om iets uit de store te halen en er lijkt iets misgegaan te zijn, want het account kan niet meer ontkoppeld worden van het Hotmail account.
Sterker nog: De hele optie "PC instellingen wijzigen" werkt niet meer. Als er op geklikt wordt, gebeurt er niets.

Als ik via configuratiescherm ga naar Gebruikersaccounts, dan kom ik er wel, maar ook daar werkt de optie "Wijzigingen aanbrengen in mijn account in PC-Instellingen" niet als erop geklikt wordt.

Dat betekent dus niet alleen dat hij zijn email niet kan ontkoppelen, maar ook dat er helemaal geen gebruikers meer kunnen worden aangemaakt via de GUI.

Ik heb op internet gekeken en daar kwam als mogelijke oplossing uit dat misschien de snelkoppeling defect was, maar ik heb dit gecontroleerd en dit is niet het geval.
Ook als ik de toepassing c:\windows\ImmersiveControlPanel\SystemSettings.exe via de verkenner start (normaal of als admin) dan gebeurt er niets.

Gebruiker aanmaken via een admin-commandprompt met net User werkt wel, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Helaas is de pc pas 1 week geleden helemaal geinstalleerd inclusief alle software en is het enige herstelpunt net na install van windows. Teruggaan naar dat herstelpunt zou betekenen dat ik opnieuw een kleine 4-5 uur bezig ben om alles erop te zetten, dus liever niet. :rolleyes::)

sfc lost het probleem ook niet op, dus ben ik even out of options :)

Weet iemand toevallig nog iets waar ik naar kan kijken of weet iemand welke registrykey ik moet hebben om het hotmailaccount te ontkoppelen?

Hij is trouwens administrator op dat account, dus ook daar ligt het niet aan.

Verder komt er geen error als ik pc-instellingen wijzigen aanklik, maar gebeurt er helemaal niets.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Huh vervelend. Kun je een 2e account aanmaken werkt dat dan niet. Is van daaruit iets te ondernemen of gaat dat ook niet.
 
Ik zou het volgende proberen:
1) probeer opnieuw de "PC Instellingen" te openen (wat zal mislukken in jouw geval)
2) rechtsklik op de Windows knop (linksonder) en klik op Computerbeheer
3) open "Systeemwerkset"
4) open "Windows Logboeken"
Verder zelf even kijken, ik denk in de map Systeem en kijk of er op het moment dat je stap 1 uitvoerde een fout is opgetreden.
Noteer de foutcode (liefst het hele bericht) dan en kom hiermee terug in het forum.
 
Ik heb alles geprobeerd en uiteindelijk bleek dat de windows installatie zelf brak geworden was. Er werkten nog meer opties niet.
Dus een herinstallatie uitgevoerd en nu werkt alles weer. Bedankt voor het meedenken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan