PC kiest vaak voor outlook terwijl dit niet de standaart mail is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smakkie

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
46
Beste heren en dames,

Ik gebruik Windows mail als standaart mail programma, maar als ik wel eens een bestand of foto wil doorsturen vanuit de locatie waar ik op dat moment ben, dan kiest de computer er toch voor om dan Microsoft outlook daarvoor te gebruiken en dus op te starten. Uiteraard wil ik dat hij hier gewoon Windows mail voor gebruikt.

Hoop dat mijn probleem duidelijk genoeg omschreven is en hoe los ik dit op.

Bij voorbaat dank
 
....doorsturen vanuit de locatie waar ik op dat moment ben....

Dit is niet helemaal zonneklaar... bedoel je de internet locatie... dus de site die je op dat moment bezoekt?

Indien "ja" dan kun je dit wijzigen in Internet Explorer > Extra > Internet opties > programma's.... daar bij email het juiste programma kiezen......
 
Hoi,

Nee ik bedoel wanneer ik bijvoorbeeld in een map zit (afbeeldingen) en ik klik met mijn rechtermuisknop op "kopieren naar" en vervolgens op "e-mailontvanger" dan opent de PC outlook met de bijlage ipv windows mail.
 
Toeval wil dat dat dezelfde procedure is..... ga dus naar Internet Explorer en wijzig daar het email programma zoals bovenstaand beschreven.........
 
Ik heb geprobeerd wat je hebt omschreven, dus ik kies voor windows mail als standaart programma voor alles, maar toch opent hij daarna weer stug met outlook.
 
dat had ik ook maar heb outlook van de computer verwijderd:
ga naar je harde schijf, program files, en dan zoeken naar outlook
 
Klinkt als de beste oplossing want ik ben dat probleem echt zat. Nu heb ik alleen nog het probleem dat ik bij program files of software verwijderen outlook niet kan vinden. Hier vind ik alleen microsoft office en het kan natuurlijk niet dat ik die verwijder want dan ben ik alle programma's zoals word en excel kwijt.

Hier ook nog een tip over?
 
Vista heeft onder de Startknop (Vista rondje) een heleboel opties / programma's, Eén ervan (rechterzijde van het scherm) heet "standaardprogramma's". Wie weet................
 
Inmiddels is outlook verwijdert en het werkt nu zoals het moet.

Bedankt allemaal voor de input!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan