PC klinkt als kettingzaag!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
:rolleyes: Wat moet je met zo'n rotding joh?!

Oke, Het ventilatortje wat ik aan de achterkant van mijn computer kan zien draaien (dus ook als de kast dicht is), loopt aan. Deze ventilator zit naast mijn Stroomkabels.

Het maakt een verschrikkelijk geluid, een ratelende fiets met wieltjes of kaarten eraan, en soms gaat het steeds harder alsof het een kettingzaag is, het lijkt dan net alsof hij ieder moment uit elkaar kan spatten.:evil:

Nou heb ik al gecontroleerd of er iets van een kabeltje verkeerd zit maar dit is niet het geval. Als ik een pen of iets anders tussen de van stopt, dan is het geluid weg. :mad:

Er is mij door BANDIT123 verteld dat ik een stikker eraf moest halen, maar ik kan geen sticker vinden! (is t nu stikker of sticker :confused: ).

Nou goed, ik hoop dat jullie me helpen! Tjuuuuuus

Denk dat er een lager kapot is en dat betekent dat ie aan vervanging toe is:shocked:

Ja of het komt door de lading stof die zich in mijn kast circuleert......maar ik kan moeilijk iedere dag me kast uitzuigen! *haha* :eek:

Kreeg die tip net van een kennis, zal hem is ff uitzuigen en met een beetje sterilon en een wattestaafje tussen de bladen van de van doorgaan.. Als het niet verstandig is............. Dan kan ik er ook niks aan doen !

Het is trouwens ook af en toe weg hoor...En dan opeens is het weer, zelfs terwijl ik niet eens bezig ben met m'n pc!

Laatst bewerkt:
Je kunt het allicht proberen!:D
Ach en nieuwe koeler is financieel ook over heen te komen

Dan moet daar een nieuwe Ventilator van 80 X 80 ingezet worden!!!!in je Voeding.
Want steeds schoppen er tegen gaat dat niet mee over:o

Of een nieuwe voeding!+ een DVD speler,gaat wel lekker he.:p

een beetje sterilon en een wattestaafje tussen de bladen van de van doorgaan..

De kans dat ie dan ff stil is is al heel klein, en met ff is dan ook gezegd dat het lawaai toch weer terugkomt. Een nieuwe ventilator is een betere oplossing.

dirtyblonde zei:
Het is trouwens ook af en toe weg hoor...En dan opeens is het weer, zelfs terwijl ik niet eens bezig ben met m'n pc!

Weet je wel zeker dat het de ventilator van de voeding is? En niet van de CPU?
Die van de CPU kan namelijk via de BIOS ingesteld staan dat bij bepaalde temperaturen het toerental toeneemt. (Omdat je schrijft Opeens is het erweer)

ik heb geen id er zitten 2 van die dingen in me kast 8-) 1 grotere, waar ik amper bij kan, die kan ik van buitenaf stil zetten, 1 kleinere die ik wel kan zien met een sticker erop van AVC model C6025812H?? 12V ETC. Maar die van die me irriteert, die zit ook in een zilver omhulsel van ijzer ;)

Ik kan hier ook echt niet tegen *** pc.. zou hem dan zo uit het raam kunnen gooien hè!! Gebruik dat ding voor hele normale dingen, amper gebruik ik mn GB heb er nog maar iets van 22% van gebruikt, hij doet het prima, TOTDAT IK HEM WEGBRACHT. Toen ging mijn dvd speler er aan en me brander die loopt ook vast, niet te spreken over die kettingzaag

dirtyblonde zei:
ik heb geen id er zitten 2 van die dingen in me kast 8-) 1 grotere, waar ik amper bij kan, die kan ik van buitenaf stil zetten, 1 kleinere die ik wel kan zien met een sticker erop van AVC model C6025812H?? 12V ETC. Maar die van die me irriteert, die zit ook in een zilver omhulsel van ijzer ;)

Als er maar 2 inzitten en de 2e (waar je van buitenaf niet bijkunt) de herrieschopper is, is het dus de koeler van de CPU.

Het was toch stil als je een pen in de fan van je voeding steekt? Dan is het die. Gewoon vervangen dat ding. Kost ook geen vermogen maar je pc houdt wel van koele lucht. De kans dat ie eerdaags helemaal vastslaat is niet denkbeeldig ;)

dirtyblonde zei:
Ja of het komt door de lading stof die zich in mijn kast circuleert......maar ik kan moeilijk iedere dag me kast uitzuigen! *haha* :eek:

Nee, iedere dag hoeft niet maar eens in de zoveel tijd mag dat best wel, hoor. Beschik je over een luchtcompressor? Daarmee blaas je die kast hardstikke schoon.

Sparkel zei:
Als er maar 2 inzitten en de 2e (waar je van buitenaf niet bijkunt) de herrieschopper is, is het dus de koeler van de CPU.

De gene die ik WEL kan zien is de herrieschopper ja ;)

Sidi zei:
Het was toch stil als je een pen in de fan van je voeding steekt? Dan is het die. Gewoon vervangen dat ding. Kost ook geen vermogen maar je pc houdt wel van koele lucht. De kans dat ie eerdaags helemaal vastslaat is niet denkbeeldig ;)

Nee, iedere dag hoeft niet maar eens in de zoveel tijd mag dat best wel, hoor. Beschik je over een luchtcompressor? Daarmee blaas je die kast hardstikke schoon.

Nee geen luchtcompressor.. Ik maak hem zoiezo wel gewoon ff schoon morgen. Ja ik weet niet wat de voeding is :s hij zit als je me pc van achter bekijkt, helemaal rechts boven en dan links zitten me kabels voor stroom!

Dat is de fan van de voeding.

Open slopen, ventilator eruit schroeven, stikker een stukje optillen, drupje teflonspray erin, herrie weg, of effe een nieuwe erin zetten, wordt je straks nog handig ook, als je het zelf doet.

AB007 zei:
Koeler videokaart is ook nog mogelijk!
Niet alle videokaarten beschikken over een aparte koeler.
En er word hier over 2 ventilators gesproken.

dirtyblonde zei:
De gene die ik WEL kan zien is de herrieschopper ja

Dan is het dus duidelijk de voeding en zal je die moeten (laten) vervangen.

Lange Pier zei:
Dat is de fan van de voeding.

Open slopen, ventilator eruit schroeven, stikker een stukje optillen, drupje teflonspray erin, herrie weg, of effe een nieuwe erin zetten, wordt je straks nog handig ook, als je het zelf doet.

Dat is ook een goede optie, maar niet iedereen is even handig hierin ;)

Sparkel zei:
Dat is ook een goede optie, maar niet iedereen is even handig hierin ;)

Je wordt alleen handig als je iets aanpakt en gewoon doet, als je er een beetje aanleg voor hebt, en van je fouten leer je het meest.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan