pc komt uit sluimerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo helpmijer`s,

Ik heb me pc weer eens opnieuw geïnstalleerd maar heb nu het volgende probleem.
Als ik de pc in sluimerstand zet gaat hij na een poosje weer aan, ik heb dit de vorige keer ook gehad alleen weet ik niet meer hoe ik dit opgelost heb. ik weet dat het toen te maken had met de taken die hem uit slaapstand halen maar kan nu die optie niet meer terugvinden.

Alvast bedankt.

Wordt de muis soms bewogen of komt er iets op het toetsenbord? Het kan zijn dat in de BIOS WakeOnMouse en Keyboard aanstaat...

Ik zal morgen even kijken, ik denk niet dat het iets in de bios is. Die heb ik na het herinstalleren niet meer aangepast en daarvoor had ik geen problemen.

alles wat hem wakker zou kunnen maken staat uit (in de bios), toch drukte ik net op een toets en ging hij weer aan. kan dit ook een instelling in windows zelf zijn? ik denk dat ik anders de bios opnieuw flash en kijk of dat het probleem oplost.

Het kan ook zijn dat er een jumper op je moederbord omstaat, ik weet alleen niet of dat buiten de BIOS om werkt :confused:

ik denk zelf dat in windows een taak hem eruit haalt, omdat ik voor het herinstalleren geen problemen had. Weet iemand waar je in kan stellen dat taken de pc niet uit sluimerstand mogen halen?

Link. Het is Engels, maar met de plaatjes alleen kom je ook al een heel eind.

Succes!!

Ik heb de activeringstimers uitgezet, maar het probleem is er nog steeds. ik zal de hybride-slaapstand vannacht proberen. ik zal morgen laten weten of het werkt.

helaas, ik werd vannochtend wakker en de pc stond weer aan. ik ga vanavond de bios opnieuw flashen.

Apparaten die de pc uit de slaapstand kunnen halen indien aangevinkt bij eigenschappen>energiebeheer v.h. apparaat (apparaatbeheer).
Netwerkadapter, toetsenbord, evt. touchpad, muis.

toetsenbord en muis heb ik, ik ben netwerkkaart vergeten. dat zal ik vannacht proberen.

De pc is vannacht niet uit de sluimerstand gekomen, ik zet hem er zo weer in. Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan