PC kopen, en oude PC upgraden?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madjack32

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Hallo mede-forum-persoon,
Ik heb 2 , nogal lange, vragen:

Ten eerste:, ik wil héél graag een goede game PC, hebben, om op m'n nieuwe TV aan te sluiten, en mijn (oudere) Kantoor-PC kan bijna geen games *FATSOENLIJK* afspelen...
Bovendien, houd ik die liever op m'n kantoor....

Dus, ik heb al een goedkope PC gevonden(Link), maar toch heeft deze zijn minpunten....

Althans, deze voldoet niet aan mijn eisen, en nu sta ik dus open voor suggesties.....

INFO+EISEN:

-Mijn budget loopt tussen de 200 - 450 Euro.
-Ik wil minstens 250GB HDD hebben (ik zag er een met 100, VEEL te weinig, liefst 500)
-Hij MOET een HDMI uitgang hebben.
-Ik wil een goede videokaart, ik weet NL niet of het aantal GB op de videokaart invloed heeft op de uiteindelijke prestatie op games...(zo ja, doe maar een met 4-6 GB)
-Het liefst een 64-bit Windows PC (XP/Vista/7)
-Hij moet leverbaar zijn in Tilburg, of binnen een straal van 15 KM van Tilburg, zodat ik hem kan ophalen.
-En natuurlijk een processor van minstens 2.8GHz

Tja, ik zeg al, het toch redelijk veel, wat ik vraag...
Maar uiteindelijk zal het lonen...

Vraag 2:
Ik zou mijn kantoor pc graag sneller willen maken!
Althans, ook opschonen... Dus weten jullie een programmatje dat gratis, vetrouwbaar, geen van mijn persoonlijke bestanden wist, en virusvrij is?​

Laatst bewerkt door een moderator:
Je wilt een goede game pc inclusief Windows voor max 450 euro??:o

Misschien kun je uitleggen welke spellen je wilt spelen en vooral welke resolutie.
450 euro voor een game pc is vrij laag... zeker aangezien er al 80 euro naar Windows gaat en de prijzen van harde schijven erg hoog zijn op dit moment.

Nou, ja, ik heb nog wel een oude Windows 7 CD liggen... en ja ik weet dat 450 erg laag is, maar ik heb op het moment niet erg veel geld, alles ging nl. naar een nieuwe TV...

Maar alsnog, ik kan in pincipe tot de 500 - 520 gaan, meer niet....

En de soort games die ik er voornamelijk op zou spelen, zijn Farcry, Dead island, Skyrim en (als het mogelijk is) MW3.... En natuurlijk als het kan de beste resolutie, maar medium - low is ook wel goed...

520 euro is te doen maar je zal al dat geld wel moeten besteden aan een erg dure HDD op dit moment (thailand ligt onder water)
maar het is mogenlijk

klikerdeklik
verwacht geen ultieme settings eerder medium/low
MW3 zal met gemak gaan dat spel is grafisch niet erg uitdagend voor pc's van deze tijd

DANK JE!, Dit ziet er ERG goed uit, alleen een extra kabel kopen, en dan is dit in principe perfect!
(Trouwens, zitten er enige kabels bij?, ik ben niet echt zo'n AZERTY pro...)
En die HDD staat toch al wel op dit lijstje, dus ik maak me geen zorgen

Het systeem dat hier boven gepost is is niet al TE slecht maar, ik kan je toch wel aanraden om even wat door te sparen, het is bijna kerst/nieuwjaar :D want met dit systeem zal je geen heel lange periode meer de laatste nieuwe games mee kunnen spelen. voor 650/700 kan je al een veeel beter systeem samenstellen waar je nog wel lang met doet.

DANK JE!, Dit ziet er ERG goed uit, alleen een extra kabel kopen, en dan is dit in principe perfect!
(Trouwens, zitten er enige kabels bij?, ik ben niet echt zo'n AZERTY pro...)
En die HDD staat toch al wel op dit lijstje, dus ik maak me geen zorgen

ja er zitten standaard al kabels bijgeleverd
azerty is een goede winkel en niet erg duur
heb er al vaak zat besteld

Het systeem dat hier boven gepost is is niet al TE slecht maar, ik kan je toch wel aanraden om even wat door te sparen, het is bijna kerst/nieuwjaar :D want met dit systeem zal je geen heel lange periode meer de laatste nieuwe games mee kunnen spelen. voor 650/700 kan je al een veeel beter systeem samenstellen waar je nog wel lang met doet.
Kan ik ook wel doen... Binnen drie weken bij elkaar gespaard, dus nieuw budget 0 - 675 euro..... :D

OH ja, en ik keek naar die azerty lijst, en ik zou er persoonlijk iets meer RAM bij gooien... Maarja, dat ben ik die buiten het budget valt...... :o

Weer edit: Laat maar ik zag niet dat hij er 2x in stond...

Laatst bewerkt:
programma om je pc sneller te maken: advanced system care 5 http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Een programma dat je pc sneller maakt bestaat niet, als je pc zo traag is dat je dit soort rotzooi nodig hebt wordt het tijd dat je een herinstallatie van Windows uitvoert ;)

PC die hierboven gegeven wordt is een prima systeem, al zou ik die voeding liever niet in een computer willen zien, eerder in de kliko. De RS-serie voedingen van Coolermaster zijn uitermate onbetrouwbaar en halen (bijna) nooit hun opgegeven wattage. Onthou goed dat de voeding een erg belangrijk component van je pc is, als deze niet van degelijke kwaliteit is kan dit hele vreemde problemen en conflicten geven. Een voeding die geen stabiel voltage kan leveren is ook nog eens schadelijk voor de rest van de onderdelen die er op aangesloten zitten

Verder ben ik het met de rest eens dat je niet al te lang kunt gamen met deze pc. De huidige spellen op Medium zal nog wel gaan (afhankelijk van de resolutie van je tv), maar ik denk dat je over een jaartje toch wel tekort gaat komen. Ik zou nog even door sparen tot een euro of 800 en direct een degelijk systeem aanschaffen

Laatst bewerkt:
Ook geregeld eens defragmenteren kan je systeem als iets vlotter terug laten lopen.

Een programma dat je pc sneller maakt bestaat niet, als je pc zo traag is dat je dit soort rotzooi nodig hebt wordt het tijd dat je een herinstallatie van Windows uitvoert ;)

PC die hierboven gegeven wordt is een prima systeem, al zou ik die voeding liever niet in een computer willen zien, eerder in de kliko. De RS-serie voedingen van Coolermaster zijn uitermate onbetrouwbaar en halen (bijna) nooit hun opgegeven wattage. Onthou goed dat de voeding een erg belangrijk component van je pc is, als deze niet van degelijke kwaliteit is kan dit hele vreemde problemen en conflicten geven. Een voeding die geen stabiel voltage kan leveren is ook nog eens schadelijk voor de rest van de onderdelen die er op aangesloten zitten

Verder ben ik het met de rest eens dat je niet al te lang kunt gamen met deze pc. De huidige spellen op Medium zal nog wel gaan (afhankelijk van de resolutie van je tv), maar ik denk dat je over een jaartje toch wel tekort gaat komen. Ik zou nog even door sparen tot een euro of 800 en direct een degelijk systeem aanschaffen

Dit... was behulpzaam, maarja, Ik kan tot de €720 (Jaja, veel sparen helpt!), maar als het boven de 825 komt, spaar ik liever een langere tijd door, en koop een Alienware PC ofzo... Maar dit wil ik voorkomen, aangezien er ook een headset op m'n lijst staat...(Astro A40 2011 Series MLG edition, Wireless MixAmp + DD7.1Ss)

voor een goede alienware betaal je wel minimaal 2500euro dus voor jouw budget kun je denk ik beter zelf een pc bouwen.

alienware pc is niet echt een goede keuze
je betaald daar 2 keer zo veel als een zelf bouw pc voor precies dezelfde onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan