Pc loopt niet lekker met 8.1 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shivaloeky

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2014
hallo,

Voor mij onduidelijk of het aan het besturingssysteem ligt of dat ik een hardwarematig probleem heb....

Mijn pc reageert zo traag.het betreft een :AMD A6 6400K APU Met radeon grapics..4 G ram geheugen..en AMD Radeon HD 6670 videokaart.
Ik heb mijn desktop die een jaar geleden stuk ging(quad 2 core superding) vervangen door deze dual core..ben niet echt tespreken over de prestaties...dual zou toch ook snel moeten kunnen zijn?
De winkel waar ik hem heb gekocht zegt dat een betere videokaart uitkomst bied...ik weet het niet..zo zou het ook moeten kunnen toch..
Ik had eerst een quad 2 core desktop met windows xp..dat liep echt lekker mappen aanklikken ..internet paginas aanklikken en ze sprongen gelijk in beeld , kon alles tegelijk doen..
ik heb nu een AMD deze loopt veel te langzaam..besturingsysteem is windows 8.1...mijn audio hapert regelmatig..aanklikken van mappen . het duurt allemaal te lang..wat kan de oorzaak zijn?
heb me audio van een externe schijf..
Me proccesor staat regelmatig op 100 procent als ik muziek afspeel...
Dan gaat ie weer naar de 45 procent en dan weer omhoog naar de 100 procent..
openen van een webpagina duurt een seconde of 6...
Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Draait pc op 1 proccesor?
Ligt het aan me videokaart?
Ik heb screenshots gemaakt van me Cpu...
Hij loopt dus niet als een zonnetje...ligt het aan 8.1 besturingssysteem?

Voor veiligheid draai ik Avast, en Malwarebytes
Voor onderhoud en schoonmaken draait Advanced Systemcare 7 , Ccleaner op mijn pc

de binnenkant van een pc is niet mijn vakgebied of hetgeen waar ik veel verstand van heb, ik ben echt overgeleverd aan de goden nu :-)

Kan iemand mij misschien helpen?

Met vriendelijke groet,

Mike

Ik denk dat het eerder aan de drivers ligt. Zijn deze allemaal geïnstalleerd/up-to-date?

Hoi,
Dank voor snelle reactie,
Ik zal daar eens naar kijken...is er een programma die mijn drivers update?

Je kunt Driver Booster proberen (gratis versie pakken):
http://www.iobit.com/driver-booster.php

Maar ik moet toegeven dat ik minder fan ben van dat soort programmaatjes. Ik zoek liever de drivers op op de site van de fabrikant. Als je kunt vertellen welk moederbord je hebt, dan kunnen we daar bij helpen ;)

Mijn moederbord merk/type is: ASUSTeK COMPUTER INC. A55BM-A/USB3 (FM2+ ) volgens Speccy.
Mijn proccesor schiet wel vaak van de +- 45 naar 73 graden toe...

Laatst bewerkt:
Dan kun je hier je drivers downloaden:
http://www.asus.com/Motherboards/A55BMAUSB3/HelpDesk_Download/
(let op: doe niets met de BIOS tenzij dat absoluut noodzakelijk is, als daar iets fout gaat kun je je moederbord slopen!)

Pak daar de volgende drivers:
Chipset (enkel de bovenste = de nieuwste)
Audio (bovenste)
VGA (bovenste)
LAN (bovenste)
SATA (bovenste)

Heb ze allemaal binnen, alleen de nieuwste VGA geeft een error pagina als ik op de downloadlink klik

Probeer dan in ieder geval alvast de anderen te installeren ;) Probeer dan later die van de VGA nog eens.

(Zoals ik al zei: chipset drivers zijn het belangrijkste, dus als dat de oorzaak is zal je al merkbaar verschil moeten ervaren wanneer je daar de driver van installeert)

heb alles geinstaleerd, het lijkt erop dat me processor nu meer rust heeft, ik download met 2 progs tegelijk, en me mediaspeler staat aan , me proccesor geeft tussen de 20 en 30 procent, daar waar die eerst 100 procent piekt met me mediaspeler mede ook door windows driver foundation die heel veel cpu vrat.
Het lijkt nu verholpen te zijn:D
Is het verontrustend dat me proccesor af en toe 70 graden piekt?

Het was een driver issue dus, fijn dat dat nu opgelost is :thumb:

70 graden is eigenlijk wel wat te warm, want dat is eigenlijk de maximale temperatuur die door AMD wordt aangeraden. Is de pc stofvrij?

nee, hij is al een krap jaartje niet stofvrij gemaakt, ik wil de pc dan even wegbrengen naar de pcwinkel hier..
Ik ben blij dat het is opgelost want ik wist me even geen raad meer..

Superbedankt !:thumb:

In een jaar kan je aardig wat stof in je pc gevangen hebben, dus dat is daar mogelijk de oorzaak van. Succes ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan