PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minie Mie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
Berichten
32
Ik zit nogal met een vervelend probleem en dat is dat mijn computer af en toe zonder reden vast loopt.

Ik zal beschrijven hoe het ongeveer gaat….ben bijvoorbeeld aan spel aan het spel *PATS* beeldscherm valt uit en er komt een irritant gepiep uit mijn boxen…heb ook nog andere varianten zoals bijvoorbeeld dat het spel door gaat maar mijn beeld valt uit of hij maakt dat piep geluid en hij start overnieuw op.

Ik zelf zat eerst te denken aan een cooling probleem maar CPU is 49 graden toen had ik bedacht dat het mijn videokaart zou kunnen zijn, dus die heb ik die tijdelijk vervangen met een andere maar het probleem blijft. Ik was in een zo creatieve bui dat ik mijn bios maar ff heb ge-update en toen kwam ik erachter als ik mijn CPU op 1500 + (2100 + orgineel, en niet overclockt) zet dat er dan niks gebeurt. Tenslotte heb ik maar heel mijn pc leeggeveegd maar het is er niet beter op geworden

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.....?

Alvast bedankt!

Groetjes Alex
 
Eerst een paar vragen, komt het probleem alleen voor tijden het spelen van eenzelfde spel, zo ja? Welk spel is dat dan? Zorg bij het spelen van spellen altijd dat je de nieuwste drivers geïnstalleerd hebt, videokaart, geluidskaart en natuurlijk directX. Met directX 9.1 zit je wel goed. Ondersteund het spel de videokaart (leeftijd) of zijn er problemen bekend met het type geluidskaart en het spel? Heb je recentelijk hardware vernieuwd? Om spontane herstart te voorkomen en foutberichten zichtbaar te maken kun je deze instelling veranderen: eigenschappen deze computer - tabblad geavanceerd- en bij "opstart herstelinstellingen" de knop "instellingen" en bij systeemfouten "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken. Met de foutmelding op het blauwe scherm komen we misschien verder.
 
Sorry van het zoveel plaatsen van berichten mijn internet liep te fokken....

maar ik zal nog een post zetten als ik een blauw scherm krijg

bedankt voor de snelle reply

Groetjes Alex
 
Geplaatst door Minie Mie
Sorry van het zoveel plaatsen van berichten mijn internet liep te fokken....

maar ik zal nog een post zetten als ik een blauw scherm krijg

bedankt voor de snelle reply

Groetjes Alex

blauw scherm is in 99% van de gevallen je RAM.....
hoor je eem tik als hij uitvalt?? dan is het je hdd waarschijnlijk die is gecrashed
 
Bedankt voor het posten Daan & Maurice…. En hij schijnt dat je nog gelijk hebt ook, alleen hij geeft geen tik er komt een irritanten harde piep uit mijn boxen en het wil niet stoppen tot dat ik mijn pc reboot.

De foutmelding die ik krijg… (er stonden nog wel wat andere dingen tussen maar dat is niet echt nodig omdat allemaal op te schrijven heb het belangrijkste eruit gehaald, hoop ik :))

Driver_IRQL_NOT_Less_or_EQUAL

Technical information:

Stop: 0x000000D1 (0x3c488bf4,0x00000002,0x00000000,0xb2bc80c8)
SymTDI.sys –address b2bc80c8 Base at B2BC5000, date stamp 3d6800b0

Beginning dump of physical memory
Pyshical memory dump complete

Volgens mij zit in het laatste het probleem..maar is mijn Ram gewoon kapot of moet ik wat instellingen veranderen. Ik heb laatst nog wel 512 MB Ram erin gezet maar voordat had ik ook al last van dat irritante gedrag ….. hopelijk komt iemand snel met een oplossing want het is echt vervelend

Groetjes Alex
 
alex ik kan wel een keer een balkje ander ram voor je meenemen... dan kun je checken of dat het probleem is (Daan)
 
Alex,

heb je toevallig ook Norton AV geinstalleerd ? en mogelijk ook de nieuwe betaversie van 2005 ?

Dan zal het hier aan liggen, want symtdi is een onderdeel van Symantec. Ik heb dit euvel ook gehad op een PC waar ik de beta versie van NAV 2005 op had geinstalleerd.


Remy
 
Ik heb wel Norton systemworks geinstalleerd....dus als ik die er af haal moet het weer helemaal in orde zijn...?

Groetjes Alex :)
 
Ik heb het toevallig gekregen deze melding toen ik er de nieuwe betaversie van NAV 2005 erop had gezet.
Heb later weer de 2004 versie geinstalleerd, dus of het daar nu aan gelegen heeft kan ik niet 100% zeker zeggen, maar ik heb de melding wel niet meer terug gehad. :)


Remy
 
Geplaatst door maurice & daan


blauw scherm is in 99% van de gevallen je RAM.....
hoor je eem tik als hij uitvalt?? dan is het je hdd waarschijnlijk die is gecrashed

Leuke conclusie. Naar mijn wete kunnen CPU, Vkaart, Geluidskaart, HDD, RAM, MOBO en talvansoftwarematigeprogramma's hiervoor zorgen.

Beta's zijn nooit een succes.

Heb je wel de nieuwste drivers voor je hardware in huis?

Die fysieke geheugendump stelt vrij weinig voor. Op school als ik een bepaalde flash animatie opstart *POEF* daar gaat ie.
 
Ik heb laatst heel mijn pc leeg geveegd en de allernieuwste drivers van elk stukje hardware wat er maar in mijn pc te vinden was geupdate.... maar wat ik nog steeds raar vind is dat als ik mijn CPU op 1500 + zet, dan alles ineens wel perfect draait (wel langzamer maar toch..) zit het probleem dan niet in mijn moederbord of CPU......?

Groetjes Alex
 
Nee heb hem nu zelfs op 2000 + draaien omdat tie dan wat stabieler is...en hij is ook nooit overclockt geweest.... Maar hij is vandaag nog niet vast gelopen heb gister een memory test gedaan er werden gelukkig geen fouten gevonden :love: en nu hopen dat het voorlopig ff zo blijft

Ik houd jullie op de hoogte :cool:

Groetjes Alex :)
 
Nou de problemen zijn niet opgelost...gister avond was het helemaal erg hij liep om de 2 min wel vast....nadat ik een ram kaartje had verwijderd deed hij het al beter...hij restart nu minder vaak maar hij doet het nog steeds...hij heeft nu ook andere probleempjes zo heeft tie net ineens al mijn drivers die te maken hebben met audio verwijderd....:(

Ik heb net een post zitten lezen wat je allemaal kan doen of crashes te voorkomen ik heb dit allemaal gedaan maar ben bang dat het niet helpt....hoe kan ik van dit zeer irritante probleem afkomen, heeft misschien iemand het zelfde meegemaakt of weet iemand toevallig over iets kapot is....

Hier zijn trouwens nog fout codes die ik gister kreeg:

Stop:0x0000008e (0x0c0000005,0xe104890d,0xb275bc90,0x00000000)

en, Win32K.sys 0x00000050 (0xe0458DFC, 0x00000010,0xBF87F8c8,0x00000000)

Ik kan er geen wijs uit, maar misschien iemand anders wel...:confused:

Groetjes Alex
 
Momenteel is hij 51 graden......dus dat vind ik best netjes.. :) Maar ik denk dat het niet aan mijn CPU ligt...ik denk nog steeds iets met mijn geheugen...

Groetjes,
Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan