pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

charley41

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Berichten
137
Hallo,
Omdat ik niet weet waar het aan ligt, heb ik de vraag hier geplaatst. Mijn pc loopt vast, zonder aanwijsbare reden kan ik spontaan niets meer doen, de curser is niet meer te verplaatsen en het toetsenbord reageert niet meer. Opnieuw opstarten is de enige oplossing. Ik heb een pentium 4, windows xp + sp2, asus moederbord, asus dvd brander, liteon dvd speler, logitech toetsenbord en muis, nvidia geforce2 mx/mx400.
Verder een 40 gb hd. 256 mb geheugen, 1.80 ghz.
Hoop dat dit voldoende info voor een goed advies is.
bij voorbaat dank,
groeten charles
 
Virusscanner?

Harde schijf al gecontroleerd?

Wanneer slaat de PC vast? Na langdurig intensief gebruik? Zit er een lijn in?
 
Wat ben je aan het doen op het moment van de vastlopers?
Internetten / bepaalde software of spel?
Heb je een firewall? Heb je een (geupdate) virus scanner?

Kijk eens bij start / instellingen / configuratiescherm / systeembeheer / logboeken.
Kom je daar iets tegen op de tijdstippen van de vastlopers?

Heb je bij systeembeheer / computerbeheer / apparatenbeheer nog gele uitroeptekens of vraagtekens staan?
 
Geplaatst door Tiborv
Virusscanner?

Harde schijf al gecontroleerd?

Wanneer slaat de PC vast? Na langdurig intensief gebruik? Zit er een lijn in?

Norton anti virus 2005, ad-aware, spybot en ccleaner.
Norton vandaag gedraait en niets gevonden
 
Geplaatst door Tiborv
Virusscanner?

Harde schijf al gecontroleerd?

Wanneer slaat de PC vast? Na langdurig intensief gebruik? Zit er een lijn in?

Dat is nou juist het vreemde, het gebeurt op allerlei verschillende momenten, als er niets gebeurt en de pc niets doet, tijdens een spel of bij het kijken van een filmpje of luisteren van muziek. Norton 2005, ad-aware,spybot,cleaner. Volgens mij kan er weinig meer gedaan worden om te beveiligen
 
Geplaatst door Paul-RT
Wat ben je aan het doen op het moment van de vastlopers?
Internetten / bepaalde software of spel?
Heb je een firewall? Heb je een (geupdate) virus scanner?

Kijk eens bij start / instellingen / configuratiescherm / systeembeheer / logboeken.
Kom je daar iets tegen op de tijdstippen van de vastlopers?

Heb je bij systeembeheer / computerbeheer / apparatenbeheer nog gele uitroeptekens of vraagtekens staan?

Bij logboeken staan gigantische lijsten maar ik heb geen idee wat ik daaraan kan zien, de tijdstippen zijn gedurende de hele tijd dat de pc aanstaat

Bij aparatenbeheer heb ik 3 gele vraagtekens staan met onbekend aparaat
 
Zoals aanbevolen de diverse programma's gedownload en geinstalleerd, gedraait en de rommel verwijderd.
Dacht dus dat hiermee het probleem wel zou zijn opgelost maar helaas. Even boodschappen doen en toen ik terug kwam zat mijn zoon een spel te spelen en was de pc alweer 2 keer vastgelopen. Kan dus aan het spel liggen maar hoe kom ik erachter en wat kan ik doen om het te voorkomen?
bvd
groeten charles
 
kan iemand me verder helpen? Het gebeurt nu ook al als ik op het helpmij forum een vraag stel
groeten Charles
 
Hallo, als je wilt weten of het aan het spel ligt ,moet je het spel van de pc afhalen, om het te checken, het kan namelijk van alles zijn, heb je pas nog andere hardware in je pc gedaan, geheugen bij gezet? en niet goed in het slot gestoken? of bepaalde software programma,s? je zal het toch moeten testen hoor. Het is gewoon moeilijk aan te geven, vandaar dat je haast geen antwoorden krijgt. Goed nadenken wanneer het gebeurde. Tyborv gaf dit ook al aan vanochtend.

nou succes
 
Laatst bewerkt:
ik had hetzelfde probleem... Dit is inmiddels opgelost door meer werkgeheugen en een grotere harde schijf erin gedaan. Ook heb ik het programma Ram-booster gedownload en fast defrag. Hierdoor heb je continu weinig gebruikte werkgeheugen en dus loopt het allemaal wat soepeler.. Ik ben geen wizkid op het gebied van computers maar dit kan ik je wel meegeven :D

de heu !!
 
Bij logboeken staan gigantische lijsten maar ik heb geen idee wat ik daaraan kan zien, de tijdstippen zijn gedurende de hele tijd dat de pc aanstaat

Heb je het probleem inmiddels ontdekt?
Zo niet, als je in het foutenlogboek kijkt moet je toch echt wat meer vinden. Er staat altijd een duidelijke omschrijving bij. Wie er is afgesloten of om welke reden.
 
Hallo,
Ik heb vandaag een nieuw feit te melden betreffende het probleem dat mijn pc vastloopt.
Een blauw scherm met witte letters en devolgende tekst:

Er is een probleem gevonden.
Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: NV4_disp
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten.
Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste devolgende stappen uitvoeren:
Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat, of door onjuiste programmering van de hardware door het stuurprogramma.
Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.
Technische informatie (mogelijk in het engels):
***Stop:0x000000EA (0x8164A020, 0x81695928,
0xF9E58CB4, 0x00000003)
NV4_disp
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hulp.

Nu heb ik zelf zitten denken dat NV4 zou kunnen verwijzen naar mijn videokaart een nvidia 400 maar weet het niet zeker. Is er iemand die hier iets mee kan en het mij verder duidelijk kan maken zodat ik de nodige stappen kan ondernemen?
Voor het scherm verscheen zat mijn zoon het spel weer te spelen maar heeft het afgesloten en was met zijn mp3 speler op de pc bezig.

Bij voorbaat dank
groeten Charles
 
Hiervoor kun je het beste altijd wat intypen in Google.
Zie HIER

Ik zou maar eens kijken of je de goede video driver wel hebt van Nvidia. De mijne pikt n.l. ook de 66.93 niet.
 
Geplaatst door Elisa
Hiervoor kun je het beste altijd wat intypen in Google.
Zie HIER

Ik zou maar eens kijken of je de goede video driver wel hebt van Nvidia. De mijne pikt n.l. ook de 66.93 niet.

Hoi Elisa,
Ik weet dat er een nvidia kaart in zit maar weet niet precies welke. Ik weet ook dat ik op mijn pc kan zien wat er allemaal aan boord is maar weet niet hoe. Kun je me misschien verder helpen?
bvd
Groeten Charles
 
Ja, je kunt het beste even Aida downloaden.
Typ Aida maar in met Google.
Dat progje laat je van alles het type en nr zien. Ook zitter er vaak links bij.
Normaal gesproken.
Het lijkt er op dat jij hetzelfde motherboard hebt als ik op mijn oude pc. Op die kon ik alleen werken met......even kijken 56.73.

Kijk dus ook onder apparaatbeheer.
start/systeembeheer/computerbeheer/app.beheer/beeldschermadapters.
Daar kun je zien welke je nu gebruikt.
 
Hoi,

De videokaart is de nvidia geforce2MX/MX 400.
Het moederbord is de asus P4S333.
Ik heb bij nvidia een driver gedownload 66.93.
Kan dit samen of bijt dit elkaar?
En als het elkaar bijt waar haal ik dan die 56.73 vandaan? Trouwens als ik aida op google zoek vind ik vanalles maar geen software waarmee je iets kunt voor pc's. Wel voor diabetici, opera en meer
groeten Charles
 
Dat wist ik helemaal niet!
Bedankt Franz!

Geen idee of het samen kan Charlley41. Wat had je er trouwens in zitten? Bij mij liep het 2 keer mis en moest ik in de veilige modus de boel terugdraaien.
Je merkt het dus gauw genoeg of ze elkaar bijten :p
 
Bedankt, we wachten wel af hoe het gaat. Tot op dit moment geen problemen. Hou jullie op de hoogte.
Groeten Charles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan