PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Mijn packardbell PC heeft telefonische ondersteuning maar jammer genoeg wanneer je er één zaak aan veranderd, iets bij koopt mag je het vergeten, geen ondersteuning meer.

Mijn PC loopt iedere keer vast bij een zware porgramma zoals een game of zelf een filmpje die ik bewerk, is het nu de voeding van de PC die veel te laag is 315 Watt max uitput 3,3 volt of moet ik het ergens anders zoeken.

Op de PC is er :

1 TV kaart aangesloten met DV aansluiting enz en 1 nieuwe videokaart X1650 pro.

Mijn webcam doet het niet meer , ik krijg een zwart scherm en het beeld flikkert iets wanneer ik die functies probeer ...

Hoe kan je nu dit controlleren , ps ik ben die PC beu , heb 1200 euo betaald voor een :evil:

PB pc's kom je uitsluitend in de witgoed zaken tegen .
dozen schuivers pc .
de graka trekt al 55 Watt .
dus conclusie psu te zwak 450 Watt of meer

Zoals ook al in je eerdere topic gesteld is die voeding in ieder geval te zwak voor dat systeem met die videokaart!

ok

welke voeding moet ik dan kopen ? ten minste één van 450watt ok , maar de uitgang output is bij mij 3,3 volt is dat zelf gemakkelijk te veranderen of is het aangeraden dat ik de PC mee neem naar de winkel ?

koop een goede psu asus tagen huntley zalman .
beslist geen sweex of een andere no name .
haal de zij panelen van de kast er af
schroef aan de achterkant van de kast de psu los
en schuif die naar voren los .
trek de atx aansluiting van het bord ook de 4pins atx stekker .
en ook de stroom stekker van de graka cdrom/dvd hdisk .
en ga met de nieuwe psu omgekeerd te werk

ja

Mijn PC is een IXTREME GOLD H7036 MCE , de PC heeft een extra versterker met luidsprekers die een prachtig geluid opleveren en ja voor de rest was ik aangetrokken dat er een aansluiting was om je DV films naar de PC over te zetten en de software ...

Nu dat de PC open was , zie ik dat er maar 1 harde schijf is men had mij wijsgemaakt dat er 2 waren, dus ze hebben 1 in 2 gesplitst, dan het geheugen 512 MB heb ik naar 1 GB moeten brengen en de videokaart veranderen zorgt al voor een meerprijs, nu dat het systeem steeds bevriest moet ik de voeding veranderen ... binnenkort alle onderdelen lol.

De mediacenter op de PC is best leuk maar als je het gebruikt om een film op te nemen dan komt de PC ook vast .... dus de oplossing zal er komen binnenkort :evil:

Misschien ook een ander behuizing want de CPU temperatuur blijft +-75 graden lol

Misschien ook een ander behuizing want de CPU temperatuur blijft +-75 graden lol.
als de kast toch open is .
zet er dan meteen een goed koel blok in .
een temp van 75 graden is niet normaal .
dat kan ook wel het probleem zijn .
probeer eens of de pc goed loopt met de kast open .

Als de CPU constant 75 graden is, dan is het geen wonder dat het geheel vastloopt bij zware applicaties.
Ik zou eerst proberen die temperatuur naar beneden te brengen en dan pas, als het nog nodig is, de voeding vervangen.

Kijk eens bij mijn systeem 2 wat daar allemaal draait op een volgens jullie te kleine voeding. (hebben jullie wel eens gehoord van A-klasse voedingen??)

Als de CPU constant 75 graden is, dan is het geen wonder dat het geheel vastloopt bij zware applicaties.
Ik zou eerst proberen die temperatuur naar beneden te brengen en dan pas, als het nog nodig is, de voeding vervangen.

Kijk eens bij mijn systeem 2 wat daar allemaal draait op een volgens jullie te kleine voeding. (hebben jullie wel eens gehoord van A-klasse voedingen??)
je ziet wat over het hoofd .
de videokaart van de TS trekt al 55 Watt .

je ziet wat over het hoofd .
de videokaart van de TS trekt al 55 Watt .

Nee hoor, julllie zien wat over het hoofd.
De voedingen waar jullie over spreken geven maximale vermogens op (ook de door jullie genoemde A merken) Maar er bestaan ook A-klasse voedingen, deze geven het constante vermogen op of de 'combined power' (bij de door jullie aangehaalde merken meestal 130 tot 190 Watt) terwijl mijn voeding op z'n slofjes de 275Watt haalt.
Ik zou dan ook eerst het temperatuur probleem aanpakken alvorens mischien tot de onnodige aanschaf van een voeding over te gaan, immers het temperatuurprobleem heeft in dit geval een hogere prioriteit, want met een gefrituurde processor begin je met een 1000 watt voeding nog niets.

ja

Ik heb een test gedaan door de behuizing aan de ene kant van mijn PC ervan te halen en ik merk dat de temperatuur 8 a 10 graden minder is de CPU +- 64 , de vans zijn ok maar ik vrees dat door de nieuwe videokaart de kast te warm staat.
PS Het is vreemd maar het systeem komt minder vlug vast, eventueel een ander kast kopen ?

Wat zou dit kunnen zijn dat bij het opstarten een 2 tal keer wanneer ik al op het bureau blad ben een lichte flits op het scherm komt (indruk van videokaart) daarna is alles ok, kan dit geen kwaad of is dit door de stroomopname ?

Mijn voeding staat er ook op max 315 Watt , PS kan ik mijn systeem beschadigen moest er teveel stroom door de videokaart gevraagd worden of kan dit eingelijk geen kwaad ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan