PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPaez

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar februari heb ik een nieuwe pc en deze heeft eigenlijk tot nu toe nooit gewerkt zoals hij hoort te werken. Nu snap ik dat jullie gelijk denken waarom ging je niet gelijk terug naar de zaak waar je hem gekocht heb, dat ging niet echt makkelijk omdat ik hem veel nodig had voor school etc.

Maar het probleem is dus dat mijn pc ONREGELMATIG vast loopt zodra ik op internet bezig ben en dan met name als ik muziek luister op youtube of wat voor site dan ook waar ze video's hebben.
Mijn pc slaat dan opeens helemaal vast en kan er niets meer mee, hij bevriest dus zeg maar. Nu kan ik hem dan natuurlijk opnieuw opstarten, maar het gekke is is dat hij na bepaalde tijd (dat kan een paar seconde zijn tot een paar minuten) weer werkt, ik kan de muis weer bewegen etc alleen loopt het geluid en beeld van een video heel traag of ik kan het filmpje helemaal niet meer bekijken, als ik er dan 1 aanklik kan ik wel op play drukken maar gebeurt er niks en moet ik alsnog mijn pc opnieuw opstarten. .
Soms na het vastlopen krijg ik ook de melding van 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' en hoor ik dat geluid wanneer je een USB in je computer plugt.
Tijdens het gamen of muziek produceren wat ik ook doe heb ik nergens last van!

Ik heb hem in de tussen tijd natuurlijk al wel naar de winkel gebracht waar ik hem had gehaald, alleen konden hun niks vinden. Al dachten hun bij de 3e keer dat mijn netwerkkaart kapot was en ze hadden die vervangen. Alleen het resultaat was teleurstellend want niet veel later na het aansluiten liep hij weer vast op youtube.

Het gekke is ook dat hij niet vastloopt als ik mijn pc in veilige modus draai.

Wat ik zelf heb geprobeerd is de drivers van me videokaart updaten en andere browsers geprobeerd.

Alleen denk ik zelf dus dat het iets met de hardware moet zijn aangezien mijn pc al in het weekend toen ik hem had gekocht dat probleem vertoonde.

Ik hoop zo dat iemand mij hier kan helpen om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,
Wat je zou kunnen helpen is wat meer info over je videokaart en je pc in het algemeen (merk/type besturingssysteem).

Laatst bewerkt:
Komt van Speccy, zitten ook de temperaturen bij:

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 4770 @ 3.40GHz 44 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. H87M-E (SOCKET 1150) 28 °C
Grafisch
BenQ GW2265 (1920x1080@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 7700 Series (MSI) 36 °C
Opslag
931GB ATA ST1000DX001-1CM1 SCSI Disk Device (SATA) 32 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-224DB SCSI CdRom Device
Geluid
Scarlett 2i2 USB

Vraag verplaatst van Internet Explorer naar Windows 7

Geef es de EXACTE gegevens van je geheugenmodules (daarvoor moet je de kap eraf halen en een module eruithalen om te lezen wat er op de sticker staat..) en mag ik je vragen waarom je een USB geluidskaart hebt?
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer zou kúnnen duiden dat je de juiste drivers niet hebt.., maar deze heb je geprobeerd te updaten (is het ook daadwerkelijk gelukt??)

Laatst bewerkt:
Geef es de EXACTE gegevens van je geheugenmodules (daarvoor moet je de kap eraf halen en een module eruithalen om te lezen wat er op de sticker staat..) en mag ik je vragen waarom je een USB geluidskaart hebt?
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer zou kúnnen duiden dat je de juiste drivers niet hebt.., maar deze heb je geprobeerd te updaten (is het ook daadwerkelijk gelukt??)

Ik heb een USB geluidskaart omdat ik anders me monitoren(speakers) niet kan aansluiten. Ik produceer muziek en omdat een beetje goed te doen moet je goede speakers hebben en niet een setje van logitech. Ik heb als USb externe geluidskaart de Scarlett 2i2 USB met daarop aangegesloten 2 KRK R6 monitoren, maar daar kan het sowieso niet aan liggen want het probleem was er al voordat ik die speakers en geluidskaart had.

En of het daadwerkelijk gelukt is dat neem ik aan van wel, want als ik bij apparaatbeheer op beeldschermadapter klik en me stuurprogramma wil bijwerken zegt hij dat ik al de laatste versie heb zeg maar.

En wat bedoel je precies met geheugenmodules, wat kom je te weten wat op de sticker staat? (ben niet echt thuis hierin als het om hardware dingen gaat)

Laatst bewerkt:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/open-event-viewer#1TC=windows-7
Kijk eens in de logboeken of je er wat over kunt vinden bij systeem en toepassingen.

Je kunt van speccy een weblink hier plaatsen, doe dat a.u.b.
https://www.piriform.com/docs/speccy/using-speccy/publishing-a-speccy-profile-to-the-web

Indien het in volledige modus wel gebeurt en in veilige modus niet is het een driver probleem.

Nee, in de logboeken staan geen opvallende dingen,
Ik heb al eerder gekeken in het logboek na dat mijn pc was vastgelopen, ook bij de winkel waar ik hem heb gekocht konden hun niks bijzonders vinden wat duid op een probleem.

Ja, in veilige modus werkt hij gewoon zoals het moet, ik heb dan 2 browsers open staan met verschillende tabbladen op youtube en dan blijft hij het gewoon goed doen.

geheugenmodules Dat zijn je geheugenreepjes die op je moederbord zitten en je het werkgeheugen bieden (in jouw geval 8GB RAM..)
Daar je problemen eigenlijk van het begin af aan al bestaat, is het niet ondenkbaar dat je in-compatible geheugen in je pc hebt.
In-compatible geheugen wil niet zeggen dat het niet werkt, maar in sommige situaties toch foutmeldingen veroorzaakt, variërend van BlueScreens (met een foutmelding) tot aan onbegrijpelijke vastlopers of zelfs herstarten ..

"We" willen graag dingen uitsluiten ..

geheugenmodules Dat zijn je geheugenreepjes die op je moederbord zitten en je het werkgeheugen bieden (in jouw geval 8GB RAM..)
Daar je problemen eigenlijk van het begin af aan al bestaat, is het niet ondenkbaar dat je in-compatible geheugen in je pc hebt.
In-compatible geheugen wil niet zeggen dat het niet werkt, maar in sommige situaties toch foutmeldingen veroorzaakt, variërend van BlueScreens (met een foutmelding) tot aan onbegrijpelijke vastlopers of zelfs herstarten ..

"We" willen graag dingen uitsluiten ..

Oke,

ik heb inderdaad weleens een bluescreen gehad, maar nog lang niet zoveel als het vastlopen en het na een paar minuten weer doen van mijn pc.

Wat kan ik nu dan volgens jou gaan doen?

Wat kan ik nu dan volgens jou gaan doen?

Pc uitzetten, pc van de spanning afhalen en ontkoppelen van de monitor,
kap er afhalen, 1 geheugenmodule eruit halen,
exacte gegevens omtrent merk/type/model hier neerzetten (foto??)
geheugenmodule terugplaatsen,
kijk gelijk even naar de voeding (Daar waar de spanning de pc ingaat..) schrijf dat model en merk ook even op,
kap vervolgens weer monteren,
monitor weer koppelen,
spanning weer op de pc zetten en weer aanzetten ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan