PC met windows xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

harreknar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
Gisterenmorgen deed mijn pc het nog gewoon, en vanmiddag kreeg ik de melding bij het opstarten dat windows mogelijk verkeert was afgesloten, het welbekende scherm waarin je dan kan aangeven in welke modus er gestart moet worden.
Ik heb van alles geprobeerd, via F8 en shift F10, maar krijg telkens de melding no signal.
Kan iemand mij uitleggen wat deze melding betekent:
"reboot en select proper boot device or insert boot media in selected boot device"
Ik kan in de veilige modus ook niet de herstelmogelijkheid vinden.

Kortom, allerlei problemen, maar ik raak mijn bestanden niet graag kwijt.
Wie kan mij verder helpen?

probeer eens de windows cd in de pc te stoppen en dan je windows installatie te reapareren/herstellen (opstarten vanaf de cd dus).

als ik dat doe, dan komt de optie repareren/herstellen niet voorbij.
Hij laadt wel alle bestanden op, en dan krijg ik een zwart scherm met linksbovenin een knipperende cursor.
geen idee hoelang dat duurt? Maar de pc stelt geen vragen of geeft de optie repareren of herstellen.

Inmiddels ben ik iets verder gekomen. Via de del toets kwam ik in de bios waarin ik vervolgens heb ingesteld dat de pc moet opstarten vanaf de herstelcd.
Nu komt het programma verder.
Maar nu wordt er om een administrator wachtwoord gevraagd.
Hoe kom ik daaraan?

Admin wachtwoord? Heb je slechts 1 account op je PC? Zo ja, dan is je eigen wachtwoord gelijk aan het admin wachtwoord (m.a.w. jij bent de admin)

Vaak is het amdinistrator w8woord of niks of "admin" of "administrator"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan