PC naar TV - via HDMI probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

voetbalgek

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Hallo allemaal,

Ik had 5 maanden geleden een lange HDMI kabel gekocht, omdat mijn kamer best wel groot is.
De HDMI kabel heb ik aangesloten van de computer af naar mijn tv.

Nu heb ik gewoon mijn computer beeld op mjn tv. (handig met films kijken, hoef je niet te branden)

Maar het probleem is dat het beeld af en toe naar groen/blauw flikkert, en na 5/10/15/30 minuten gaat ie weer naar normaal.
Echt heel raar en ik weet niet waar het aan moet liggen, soms blijft ie uren goed, en een andere keer is het om de 10 minuten raak.

Foto's:

Jullie site in status dat ie raar doet/omslaat naar dit beeld.
4fd32862947e6-loll_003.jpg

Jullie site in status dat ie het gewoon normaal weergeeft.
4fd328e075f5c-o.jpg

Een film als het beeld is omgeslagen
4fd3296c2f005-loll_001.jpg

Mijn computerscherm op dat moment waarop de film wordt afgespeeld
4fd329b5e9de7-loll_002.jpg

In de tijd dat ik dit topic plaats is het beeld weer geen één keer omgeslagen, maar een volgende keer weer wel.
Ik weet niet waar dit aanligt en het is zeer irritant als je een film zit te kijken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Dylan

heb je een 2 de hdmi kabel ? mss een kortere waar je eens een keertje mee kan proberen ?
ligt het niet aan de kabel dan moet je eens een andere hdmi poort op je tv proberen. of probeer een aan de hdmi kabel te duwen aan je tv , mss zit die niet fatsoenlijk in de poort

- Ik heb een kortere ja, maar die is te kort. Mijn pc en tv staan ver uit elkaar. (grote kamer)
- Andere ingangen heb ik al geprobeerd, is het probleem ook niet. (Heb 3 verschillende ingangen geprobeerd)
- Mijn HDMI aanduwen zal ik is proberen, heb ik al vaker geprobeerd maar is het proberen nog een keer waard.

Nog andere suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel een vga aansluiting op mijn tv maar die kabel is veels te kort.
Hij doet het ook gewoon met HDMI, alleen soms storingen, en dat is gewoon irritant.
Maar dat kan aan té veel dingen liggen denk ik.

jaa daarom vraag ik of je eens wil proberen met vga meer zeker niet altijd zo doen dat is geen oplossing

het eerste wat ik wil uitsluiten is dat het aan je pc licht dus neem eens een andere hdmi kabel en probeer het daarmee en als het nodig is een andere tv of monitor

Zelf 2 TV`s op HDMI met een splitter/versterker en een monitor op DVI ( is een oude LCD TV ) .Eentje staat 10 m van mijn PC Moet daarbij alles apart instellen (ATI) maar dat is een ander verhaal .

Jouw probleem is op afstand moeilijk te bepalen maar zie dit toch als een kabelprobleem .Werk je met een versterker op deze kabel .Een te goedkope kabel voor lange afstand .

Waarvoor is je PC scherm met 2 kabels aangesloten ?

Laatst bewerkt:
Verplaats de tv tijdelijk zodat je een kortere hmdi kabel kunt gebruiken en kijk of het probleem dan verholpen is, indien ja dan heb je een hmdi-versterker nodig http://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-versterkers.html

Edit: edwinus had in de tijd dat ik wat typte al aangegeven dat je miss een versterker nodig hebt..

Laatst bewerkt:
hoe bedoelt de voeding van zen pc scherm

Ja stom Nu ik nog eens goed naar het plaatje kijk zie dat de zwarte geen HDMI kabel is .

@ Rasger Ja daar heb ik toen het hele spul met actiecode ( dacht 10%) zonder verzendkosten gekocht .Ik ben toch niet gek om hiervoor naar de mediamarkt te gaan .

Uiteraard natuurlijk zoals je zegt eerst testen op korte afstand want hetzelfde geld is er iets anders mis .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan