Pc nog voldoende ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaja, zo goed als nieuw...:rolleyes:
Socket 1366 moederbord...low budget Lepa F1 voeding etc..
Ga er maar van uit dat de software niet legaal is maar het systeem met de nieuwste software geïnstalleerd is om het aantrekkelijk te maken voor verkoop..
Dit is een mooi voorbeeld van een advertentie waarvan m'n nekharen overeind gaan staan...

Laatst bewerkt:
Idd. "nieuw" : het moederbord is einde 2008 op de markt gekomen en vanaf eind 2012 zijn er geen prijsvermeldingen meer.
De videokaart is niet echt geweldig, zeker niet voor 'binnenkort'.

Laatst bewerkt:
Hier dicht in de buurt is er iemand(uit mijn eerste post) die fabrieks pc's van Dell verkoopt van 4 maanden oud met nog garantie tot 2018.
Nadeel is dat hier geen deftige videokaart inzit maar deze worden blijkbaar tweedehands in overvloed aangeboden.
Nu was mijn vraag als ik zo een Dell zou kopen kan ik daar eventueel een deftige videokaart insteken en zo nog een deftige snelle pc hebben ?
http://www.kapaza.be/nl/desktops/pc-is-4-maanden-oudprijs-nu-nieuw-bij-dell785-00-105635824.htm

Ik durf het zo niet zeggen, misschien even een belletje naar de verkoper?

Ik zou er helemaal niet aan beginnen...
Optipex is gebouwd als echte KANTOOR machine.

Grote kans dat de voeding onvoldoende is voor een een knappe videokaart.
Trouwens, of er voldoende ruimte in de kast is om deze te plaatsen is ook zeer de vraag...

Laatst bewerkt:
Doe jezelf (en mij / ons) een plezier als je wilt? Als je een machine ziet, kijk dan eerst even in het lijstje van de videokaarten dat ik in bericht 12 plaatste. Als een videokaart niet op de eerste 5, 6 pak 'm beet 7 regels staat, dan is de machine niet geschikt voor 'morgen'. Zoek in het lijstje op waar de GTX 260 staat en je kunt de vraag over deze computer zelf an beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar dit schiet echt niet op zo lijkt het.
Dit is weer een pc met in ieder geval een extreme budget processor van Intel.

Hou je een beetje vast aan de richtlijnen van @gast0225 voor je hier iets plaatst

@karine, de grenzen zijn nooit zwart / wit, maar je mag voor een machine die 'morgen' ook nog een deuntje mee moet kunnen blazen toch echt niet lager 'kijken' dan die rijen die ik noemde. Die GTX 260 staat op rij 12.
Als jij dus een 2e hands machine ziet staan op het w w w en de videokaart is minder dan die rijen, vergeet 'm dan maar, ténzij je videokaarteis laat vallen, dan gaat er een hele nieuwe grote wereld van 2e hands machines open.

De GTX 260 is in de zomer van 2008 uitgekomen. De chip is nu dus bijna 8 jaar oud.

Laatst bewerkt:
Da's een zogenaamde OEM kaart die veelal door de wat grotere computerfabrikanten rechtstreeks in een kant-en-klare computer worden geplaatst. Computerfabrikanten mogen de kaarten naar eigen believen modificeren voor hun computers. Hij hoort ongeveer op rij 9 t/m 11 thuis in het lijstje.

Een (andere) splinternieuwe vond ik hier voor € 599,--.

Ik vind de reden van verkoop op die 2e hands site een beetje vreemd: wegens dubbele aankoop???
Persoonlijk zou ik dus met deze aanbieder -op basis van zijn verkoopreden- dus niet in zee (willen) gaan.

Laatst bewerkt:
Die videokaart is nu ook niet zo belangrijk als je ziet dat je een tweedehands Nvidia GTX 580 voor €70 kan vinden.
Stel me dan de vraag of je in zoiets al die Medion bv dergelijke kaart nog kan insteken of ondersteunen die moederborden dat weer niet ?

Jazeker. Als je een machine ziet waarin reeds een GTX (of een andere moderne kaart) zit, dan is die uiteraard te vervangen voor een andere (hoger geplaatste) kaart. Alleen, dan kom je weer een andere uitdaging tegen.
Voorbeeld :
stel je ziet een machine met een GTX 560. Op deze pagina zie je onderin (bij specificaties) staan dat er een minimum systeemvoeding aanwezig moet zijn van 450 watt.
Stel nu dat je 2e hands een GTX 580 kunt vinden. Hier lees je dat minimale systeemvoeding dan 600 watt moet zijn.

En zo nu en dan gebeurt het ook dat een moderne videokaart zodanig fors is geschapen dat deze door zijn afmetingen niet op het moederbord past. Zeker bij minitowertjes of simpele prefab machines van een wat minder bekend merk. Ook dat zal je vooraf dus moeten checken. Vaak voorzien de grote merkfabrikanten hun kant en klare machines met voedingen die precies goed zijn (of net wt over hebben) voor de ingebouwde hardware en is er weinig power meer over om later een tig-generaties hogere videokaart te plaatsen. Dat kan wel, maar dan dient de voeding ook weer vervangen te worden.

Laatst bewerkt:
Vaak voorzien de grote merkfabrikanten hun kant en klare machines met voedingen die precies goed zijn (of net wt over hebben) voor de ingebouwde hardware en is er weinig power meer over om later een tig-generaties hogere videokaart te plaatsen. Dat kan wel, maar dan dient de voeding ook weer vervangen te worden.
En dat is dus exact wat er bij Medion gebeurd.
Het voordeel van nieuwere videokaarten is wel dat deze minder energie dorstig zijn als de oudere generaties, met name door de die-shrink van de nieuwe GPU's en ramm.:thumb:

Doen jullie eens een voorstel hé als jullie vinden dat die Medion niet echt voldoet.

Wie zegt dat..?
Mijn ervaring met Medion is gewoon goed, Al jaren doe ik pc onderhoud bij een transportbedrijf waar ze 8 of 9 Medion-pc's in gebruik hebben die allemaal nog op Vista draaien.
In al die jaren heb ik daar 1x een videokaart en 1x een voeding vervangen. Garantie wordt gewoon goed en over het algemeen vlot uitgevoerd.
Kwalitatief is er weinig mis mee.
Enige min-puntje in mijn ogen is, zoals ook gast0225 opmerkte, het feit dat de voeding exact het vermogen kan leveren wat het betreffende systeem nodig heeft.
Er is vrijwel geen marge om een zwaardere, beter presterende videokaart te plaatsen zonder ook de voeding te moeten vervangen.

Maar zoals opgemerkt, de nieuwe generaties videokaarten leveren betere prestaties bij lager of gelijkblijvend verbruik dus dat is met het oog op de toekomst en het vermogen van de voeding, goed nieuws.:thumb:

Laatst bewerkt:
Sluit mij er helemaal bij aan. Er is niets mis met Medions, alleen kijkend naar jouw eisen karine én de opmerking dat je eventueel later een andere videokaart wil gaan plaatsen, voldoet die Medion op dit moment niet aan jouw eisen. Sterker nog, stel dat er dan ook een nieuwe voeding nodig is, dan ben je in totaal zo rond de € 600 / €650,-- kwijt voor deze machine. Kijk dán nog eens naar de machine die mrmusic in bericht 74 noemde:
voor dat bedrag heb je dan nú al een snellere processor, een echte SSD, een veel betere videokaart en een topmerk voeding.

Als ik jou was, dan ging ik eens serieus in overleg met die kennis van mrmusic en liet ik 'm eens een offertetje uitbrengen op basis van de volgende systeemspecs:

- I7 processor
- iig een 256 gig SSD (met een 7200 RPM hdd van minimaal 750 gig ernaast)
- een videokaart uit 'regel' 3 a 4 t/m 6. (uit dat linkje dat ik plaatste (Klik) en waarnaar ik regelmatig verwees) enne, hoe dichter bij regel 1, hoe meer de kaart ook voor 'morgen' nog prima zal voldoen........ ;) :D
- 8 gig RAM

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan