Pc nog voldoende ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De prijs van de configuratie is onbekend.
De videokaart is te oud, regel 10.

Op zich is met de machine weinig mis. Vraag is misschien wel waarom iemand een machine van amper 10 maanden oud al weer wil verkopen.

Je gelooft die prijs voor de 690 toch niet echt hoop ik? Die kaarten zijn gestolen of van de vrachtwagen afgevallen. Typ maar eens GTX 690 in Google en kijk wat ze nieuw kosten.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar tel je (bijv.) de prijs van deze laatste op bij de mogelijke dealprijs van de machine waarvan je de start-biedprijs vermeldde, dan wéér komen we uit bij die kennis van mrmusic en wéér moet ik vaststellen dat daar dan een betere processor en een betere videokaart inzit voor een (mogelijk) vergelijkbaar eindbedrag. Die € 400,-- is immers een start-bied-prijs.

Dat leek mij ook, totdat ik wat verder ging snuffelen. Klik
In de link klik je links op specificaties en vervolgens scroll je naar onderen. Daar lees je naast het onderwerpje : Minimum Recommended System Power het getal van 600 watt. Kijk nu nog eens keer wat de aanbieder voor voeding in het systeem heeft gestopt.
Voor de goede orde : je 'hoort' mij niet 'schrijven' dat het niet zal gaan werken, maar ik vind het van één van de partijen redelijk slordig : óf van Nvidia door de powereisen té hoog op hun website te vermelden, óf van de aanbieder om een voeding in te bouwen die 25% minder vermogen heeft dan de videokaartfabrikant aangeeft.
Anders verwoord : videokaart en processor zullen bij forse belasting ongeveer 350 watt 'opvreten', dus die 450 watt zou het theoretisch wel moeten trekken, want de rest van de componenten in een desktop is niet zo hongerig naar 'stroom', maar toch............
Verder vind ik het wel een leuke machine.

Daar is 'ie weer : en ja, kijkend naar de prijs, is de machine die mrmusic jou liet zien, ongeveer hetzelfde qua prijsstelling, maar nog altijd beter qua specificaties.

Laatst bewerkt:
Onderhand hebben we wel zo'n beetje alle enigszins interessante gebruikte computers van de Benelux hier gelinkt zien worden over de inmiddels 6 pagina's en ik denk dat TS inmiddels zelf wel weet waar hij op dient te letten.
Ik meld mij bij deze af voor deze topic, het is een gebed zonder einde, en wens TS veel geluk met zijn beslissing en eventuele aankoop, ik hou het voor gezien.

Heb het eens gevraagd van die voeding :
Je hebt wel gelijk wat betreft de voorschriften van nvidia, maar dat is een richtlijn. Goedkope (merkloze) voedingen van 600 watt met een efficiëntie van 60 kunnen deze GPU net van stroom voorzien (600*0.6=360 watt).
Dit is echter een High End voeding met een efficientie van 80% of hoger. De 12volt rail kan 36Ampere hebben, 12*36=432watt, neem daar 80% van en je komt op 345watt uit. De GPU verbruikt zelf maximaal 200 watt. Ofwel, je hebt nog genoeg ruimte over om de GPU over te klokken als je dat zou willen.
In de praktijk uit zich dat als volgt:
Tijdens Unigen Heaven (dit is een zeer zware game benchmark) ligt het verbruik bij de stekkerdoos op 250-280 watt, dit betekent een efficientie van 85% (60% van vermogen = 85% efficentie, zie Cooler Master website).
Kort door de bocht, doordat het hier om een merkvoeding van hoge kwaliteit gaat kan deze de videokaart met gemak aan en is overklokken van de videokaart ook gewoon nog mogelijk :)
Ik hoop dat het nu duidelijk is?

€550 kan ik hem gaan afhalen.:)

Lol, rendement heeft te maken met de primaire kant, 600Watt uitgangsvermogen blijft 600Watt alleen hoe hoger het rendement hoe minder er uit het stopcontact wordt getrokken.

Lange pier, hak de knoop eens door.
Behuizing : NZXT Phantom.
Voeding : OCZ Fatal1Ty 1000W.
Moederbord : ASUS Asus P8P67 WS Revolution.
Processor: Intel® Core i7-2600K Processor (8M Cache, up to 3.80 GHz.
3,4Ghz. Quad-Core met Hyper Threading, je hebt dus 8 Threads!
Gekoeld door een : Raijintek Tisis.
Geheugen : Crucial Ballistix 8GB DDR3 1600Mhz.
SSD : Crucial 250GB.(nieuw)
Harde Schijf : Seagate 640GB.
Videokaart : Sapphire R9 280X OC DUAL-X met 3GB DDR5 met 3072MB DDR5 geheugen.
1 x Double-Layer DVD+/-RW Disk Writer (nieuw).
€650

OF
Moederbord: ASRock B75M Pro3 (nog half jaar garantie)
Processor: i5 3570 (3.4 tot 3.8Ghz) (nog een jaar garantie)
Geheugen: 8GB Crucial Ballistix 1600Mhz (levenslange garantie)
SSD: 240GB Kingston V200 (Nog 1 jaar garantie)
GPU: MSI Gaming GTX 770 4GB (nog 1.5jaar garantie)
Kast: Cooler Master Elite 342 (ZGAN - 6maanden)
PSU: 450 Watt Cooler Master GX450 80+ Bronze (nieuw)

Koeling:
Cooler Master TX3 Evo PWM
Be Quiet outtake fan voltage controlled (3 maanden oud)
Cooler Master Blade Master PWM intake
€550

Kan jij mr music eens een bericht sturen dat hij mij contacteerd?

Lange pier, hak de knoop eens door.

Voor dat budget koop je toch bij de plaatselijke PC boer een nieuwe voor die games.

Voor de keuze, de 2e zal prima voldoen, een i7 voegt niets toe bij gamen, is ook niet veel sneller en de videokaarten ontlopen elkaar niet veel en de meeste hardware is nieuwer en het scheelt ook nog eens wat centen.

Kan jij mr music eens een bericht sturen dat hij mij contacteerd?
Heb ik daarstraks gedaan.

@karine:

Ik zet de belangrijkste verschillen nog even voor je op een rijtje:

- machine 1 heeft een ongeveer 15% snellere processor,
- machine 1 en 2 hebben een vergelijkbare SSD, maar machine 1 heeft daarnaast nog een 2e hdd van 640 GB. Bij machine 2 heb je met Windows, een enkele game, wat foto's, videos en muziek, binnen no time de hdd vol en zul je mogelijk een nieuwe / andere hdd erbij moeten plaatsen,
- machine 1 heeft een 'sterkere' voeding, eventueel geschikt voor een andere videokaart over 1, 2 (?) jaar. Machine 2 zit met zijn componenten qua voeding zo'n beetje aan zijn tax
- de videokaarten ontlopen elkaar weinig, de GTX presteert overall een paar procenten beter dan de AMD.
- wat de behuizingen betreft, kan ik verder heel weinig toevoegen aan hetgeen je hier leest : Klik (machine 1 'wint' met 5 'fietslengtes')

Succes met je beslissing!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan